www.asu.pl :: Zobacz temat - Autronic AL 700 czy Blos
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Autronic AL 700 czy Blos

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pon Lut 27, 2012 23:50    Temat postu: Autronic AL 700 czy Blos Odpowiedz z cytatem

Witam, mam taki dylemat posiadam instalacje gazowa pierwszej generacji ze sruba i mikserem. Chcialbym troszke to ulepszyc i tak sie zastanawiam co bedzie lepszym rozwiazaniem Autronic czy Blos. Z gory zaznaczam , ze nie mam narazie funduszy na sekwencje dla tego to odpada.
PS. Pojawil sie wyciek gdzies z okolic skrzyni tak ze zieram kase i nie moge sobie pozwolic na sekwencje Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 27, 2012 23:53    Temat postu: auto Odpowiedz z cytatem

Jaki model, rok, pojemność Question
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 0:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sorki, chrysler voyager 94 rok, 3,3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 10:44    Temat postu: gaz Odpowiedz z cytatem

Ten silnik chodzi na każdym gazie bez problemu (nawet na 1 gen). Autronic czytałem gdzieś, że jest awaryjny (mogę się mylić).

Ja osobiście albo zakładał bym sekwencje albo zostawił na 1 gen. Przy 1 gen. możesz sam sobie prze regulować gaz (przy elektronice już jest to wyższa szkoła jazdy).

Jestem ciekaw czy i o ile blos/autronic zmniejszy spalanie ?? (jeśli w ogóle lub np. o 1L/100km to zmienił bym tylko membranę w parowniku, filtry, wyregulował i jeździł) Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 12:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Asu czemu mialbym zmieniac membrane w parowniku?
Aha i o jakim filtrze od gazu piszesz,gdzie on sie znajduje. Z ta regulacja to roznie bywa. Podjechalem zeby mi wyregulowali. Ledwo do domu dojechalem. Kazde mocniejsze wcisniecie gazu powodowalo strzal. Poczytalem troche i wyregulowalem sobie sam, dodatkowo zmniejszylem dolot powietrza pokrecilem sruba na porowniku oraz na wezu. Jest ok spalanie jakies 15=16 litrow. Niestety nie wiem jak to sie teraz ma do mieszanki. Chcialbym sprawdzic odczyt z sondy tylko nie za bardzo wiem jak sie za to zabrac
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jest I-gen i jestem zadowolony. Spalanie jakie masz jest w porządku. Filtr jest w elektrozaworze - wymień. Co jakieś 60 - 70 tyś wymień membrany parownika i śmigaj. Jak miałeś strzały to była za mała dawka gazu. Najlepiej sprawdzić podczas jazdy. Jak nie ma problemu z wolnymi obrotami i jak dobrze przyśpiesza to jest OK.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 13:56    Temat postu: membrana Odpowiedz z cytatem

Jak zmienisz membranę to tak jak byś miał nowy parownik Very Happy

Odzczyt z sondy : Wpinasz się w czarny przewód od sondy i sprawdzaj ile ma V. Bedzie pracować w zakresie od 0-1V. Celuj w 0.5V
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapomniałem dodać jedną sprawę. Miałem kiedyś w Oplu Astra Autronica AL700 od nowości. Wytrzymał 5 lat. Najpierw zdechł przełącznik a po miesiącu komputer powiedział kaput i w takim stanie sprzedałem auto.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 17:07    Temat postu: Re: membrana Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Jak zmienisz membranę to tak jak byś miał nowy parownik Very Happy

Odzczyt z sondy : Wpinasz się w czarny przewód od sondy i sprawdzaj ile ma V. Bedzie pracować w zakresie od 0-1V. Celuj w 0.5V


Zwyklym miernikiem Embarassed ? I te 0,5V bedzie stale na biegu jalowym i w czasie jazdy?

Tak pozatym to dzieki panowie za rady pozdrawiam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 17:22    Temat postu: bieg jalowy Odpowiedz z cytatem

Sprawdza się na biegu jalowym. Możesz sobie przedłużyć kabel i sprawdzić też podczas jazdy przy np. stałej prędkości 60 czy 80 kmh. Na wolnych regulujesz śrubą na reduktorze a podczas jazdy śrubą na wężu (oczywiście po zatrzymaniu Very Happy )
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto Lut 28, 2012 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki asu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią Mar 02, 2012 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

asu na wtyczce od sondy sa trzy kable. Nie wiesz gdzie tam sie mozna wpiac? I czy moge odpiac ta wtyczke i tam sie wpiac bezposrednio do sondy??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Mar 02, 2012 11:09    Temat postu: 3 kable Odpowiedz z cytatem

3 kable Question Nie powinny być 4 kable (2x biały, szary, czarny) Question

Czarny to sygnał, szary masa, białe to grzałka

Wpinasz się w sygnał
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią Mar 02, 2012 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie 4. Niestety zwyklym miernikiem ciezko jest ustawic. U mnie gdy juz mi sie wydawalo ze jest ok w czasie jazdy probnej gaz w podloge i strzal. Zwiekszenie dawki samochod mulowaty i wskazania lambdy dwu cyfrowe. Zrobilem tak
Owinalem filtr powietrza
Na reduktorze najpierw skrecilem srube na max a ptem zaczalem rozkrecac do momentu az filtr przestanie tak mocno wciagac powietrze
Potem regulacja na srubie
Miernik oscyluje teraz w granicach 0.7-0.9 na wolnych i 1.1 - 1.7 w czasie jazdy. Musze cos z dolotem powietrza zrobic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Sob Mar 17, 2012 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co sadzicie o tych zestawach?
http://allegro.pl/instalacja-gazowa-sekwencja-6-cyl-pontiac-ts-3-8-i2210571081.html

http://allegro.pl/bmw-520i-2-0-kompletna-instalacja-gazowa-skwencja-i2201816922.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Mar 17, 2012 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chcesz kupić używaną instalację Question Shocked jeszcze jak ta z bmw bez dokumentacji Question

dla mnie ryzykowna zagrywka, lepiej niech się siakiś gaziarz wypowie
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
petermx
*
*


Dołączył: Apr 06, 2011
Posty: 35
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Mar 24, 2012 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sekwencja wcale nie jest taka piekna jak sie uwaza.
Jest drozsza, bardziej awaryjna i uciazliwa w obsludze.
W tym wypadku zarowno Blos jak i Autronic beda dzialac lepiej.

Blos nie wymaga elektroniki wiec po prostu zakladasz go zamiast mixera i smigasz. Jest bardzo trwaly, a na gazie powinienes miec moc jak na benzynie.

Zamiast Autronica zaloz jeden z polskich komputerow. Sa dobre, sprawdzone i niezawodne. Mozesz wybrac np. Lecho MiniLambda albo KME Bingo - najtansze i najprostsze kontrolery zupelnie wystarcza.

Spalanie i moc na pewno sie poprawia, bo sterownik reguluje dawkowanie gazu na biezaco. Na srubce zawsze cos jest nie tak - albo za bogato na niskich obrotach, za ubogo na wysokich itp. Widac to zwlaszcza na zimnym silniku.

Jezeli pojdziesz w sterownik lambda, warto wymienic mixer na lepszy. Zapewne masz zwykly "palnik", ze sterownikiem mozesz smialo zakladac mixer strumieniowy, ktory ma mniejsze opory i daje wieksza moc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Nie Mar 25, 2012 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki petermx, moze z czasem unowoczesnie cos. Na ta chwile samochod pozostal na I generacji. Zostal zmieniony parownik na Lovato Super, Nowy wlot powietrza, kable swiece. Chodzi naprawde dobrze teraz, jest dynamiczny, nie szarpie. Troche duzo teraz pali w zwiazku z tym mam pytanie czy w tym modelu 92 rok kanciak byly 2 sondy ? U mnie wyciety jest katalizator i tak sie zastanawiam czy to ma jakis zwiazek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Mar 25, 2012 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A lyzka na to niemozliwe Shocked .
Wtrysk paliwa tez nie jest taki cool jak sie wydaje,bo zawiera duzo awaryjnej elektroniki-wrocmy do gaznikow.
W sumie auta tez nie sa takie cool bo sa awaryjne i skomplikowane-wrocmy do wozow drabiniastych z zaprzegiem koni.
I tak moza wymieniac w nieskonczonosc.
Jesli jakis partacz pseudogazownik robote spieprzy to potem instalacja jest awaryjna,ja na szczescie i b.duze grono osob z tego forum czy calej Polski mialo szczescie odwiedzic piekne okolice jeziora porajskiego i jest z instalacji gazowych zadowolone,powiem wiecej,niektorzy zapomnieli ze cos takieg posiadaja.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
berserker888
*
*


Dołączył: Feb 16, 2012
Posty: 63
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Nie Mar 25, 2012 13:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy spieprzyl czy nie. W instalacji I generacji raczej nie ma co spieprzyc. Kupilem auto z gazem, raczej malo zadbane i zapuszczone. Myslelem o sekwencji , ale po konsultacji z paroma gazowniami odradzili, ponoc te silniki dobrze znosza gaz I generacji. Powoli doprowadam samochod do stanu uzywalnosci. Penie gdybym zdecydowal sie zakladac sekwencje to pojechal bym na montaz w okolice jeziora porajskiego, ale wszystkie koszty pewnie przekroczyly by wartosc samochodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
petermx
*
*


Dołączył: Apr 06, 2011
Posty: 35
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Kwi 14, 2012 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:

Jesli jakis partacz pseudogazownik robote spieprzy to potem instalacja jest awaryjna


Wtryskiwacze gazowe sa awaryjne z samej swojej natury.
Dodajmy do tego przelaczanie na gaz po osiagnieciu okreslonej temperatury i inne upierdliwe cechy.
Dlatego nie pieje z zachwytu nad sekwencja, ma swoje duze plusy jak i duze minusy.

Oczywiscie duzo zalezy tez do czego jest uzywane auto, jezeli ma byc na codzien tanie i niezawodne to oczywiscie instalacja na mixerze bedzie solidniejsza, jezeli ma jakis lepszy silnik i ma dawac przyjemnosc z jazdy to lepsza bedzie sekwencja.

Nachalne promowanie sekwencji do wszystkiego co jezdzi to pomylka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sie 19, 2012 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podpinam się pod temat,
wywaliłem aktualnie instalke Mini Lambda i podłączam Bingo M
mam pytanie odnośnie Voyagera z silnikiem 3.3/3.8:

1. Gdzie wpiąć brązowy kabel do obrotów ?

2. Czy sygnał TPS od przepustnicy wpinam w pomarańczowy środkowy kabel wtyczki? Jakiego rodzaju TPS to jest, lin. 0-5V ?

3. Czy lambda ma napięcie 0-1.0V ?

4. Ile cewek mam ustawić ?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group