www.asu.pl :: Zobacz temat - Strojenie skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Strojenie skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> kujawsko-pomorskie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zybol
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lis 04, 2011 5:04    Temat postu: Strojenie skrzyni Odpowiedz z cytatem

Jak w temacie. Poszukuje warsztatu,osoby prywatnej z interfejsem do mojego cirrusa 95'. Chciałbym przyuczyc skrzynie a serwis merca przy torunskiej powiedział mi ze chrysler za stary i nie pomoga Sad
Najlepiej Bydgoszcz lub kuj-pom niedaleko Bydgoszczy,no i ma sie rozumiec ze nie za nic Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sob Lis 05, 2011 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A z jakiego powodu chcesz ją programować komputerowo?, pytam bo sam mam cirrusa z 95 roku i nigdy skrzyni nie stroiłem gdyż skrzynia ta to A604 i jest skrzynią adaptacyjną czyli samouczącą się w trakcie jej użytkowawania . Jednym słowem jak bedziesz delikatnie jezdził to bedzie wczesniej i praktycznie nie wyczuwalnie zmieniac biegi a jak będziesz ją traktował z buta czego nie polecam bo ta skrzynia nie lubi zbytniego brutalnego traktowania to wóczas bedzie zmieniac biegi bardziej wyczuwalnie i przy wyzszych obrotach. Gdzies na forum zresztą jest chyba o ile dobrze pamiętam opisana metoda recznęj nauki zmiany biegów tej skrzyni , której w sumie nigdy nie stosowałem. W tym aucie zawsze gdy odepniesz akumulator na dłuższą chwiłe to później po podłączeniu ładują sie do komputerów domyślne fabryczne ustawienia dla skrzyni jak i silnika a sama skrzynia jak już wspomniałem uczy się zmiany biegów w odpowiednim momencie w zależności od stylu jażdy użytkownika auta.
pozdrawiam

Alex.
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybol
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lis 25, 2011 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To informacje uzyskane z różnych for na temat ASB

valvoline maxlife ktory posiada specyfikacje zgodne z atf+3 i atf+4 (olej ten jest oficjalnie przez chryslera dopuszczony) lub mopar atf+4,ktory dostaniesz w serwisie chryslera.

Po dokładniejszym zbadaniu sprawy doszedłem do wniosku, że skrzynia zaprogramowana pracuje lepiej !!!!
W komputerze trzeba zaprogramować rozmiar opon oraz ją "nauczyć". Jeśli masz problem z szarpnięciami przy zmianach biegów (najczęstrza rzyczyna złego zaprogramowania lub jego braku) to musisz zgłosić się z tym do serwisu gdzie mają komputer z funkcją PINION FACTOR (wpisywanie rozmiaru opon) i QUICK LEARN (nauka komputera). Pozwoli to na przedłużenie życia skrzyni oraz na bardziej komfortową jazdę.

Quick Learn (czasem zwany tez Quick Relearn) teoretycznie nalezy wykonywac po kazdej zmianie oleju (na inny oczywiscie), po remoncie skrzyni, wymianie zaworow... Jest natomiast tez cos takiego jak Shift Quality Learn Procedure ktore nalezy wykonywac po kazdorazowym odlaczeniu aku. Najlepiej skanerem (podobno jest taka funkcja w DRB), ale mozna "z nogi", wybierajac sie w krotka przejazdzke. Bez tego tez potrafi szarpac, choc po jakims czasie powinien sie nauczyc sam (?).

mozna chyba programowac wszystkie skrzynie ULTRADRIVE Chryslera? dawaloby to dluzsza liste: A604/41TE, 41AE, 42LE, 42RLE, 40TES/41TES, 62TE...

wkleje tu jeszcze liste samochodow wyposazonych w te skrzynie, tak w razie co Wink

skrzynie A604/41TE

* 1989-1993 Chrysler New Yorker
* 1989-1995 Chrysler LeBaron
* 1989-2007 Dodge Caravan
* 1989-1993 Dodge Daytona
* 1989-1993 Dodge Dynasty
* 1989-1994 Dodge Shadow
* 1989-1994 Dodge Spirit
* 1989-1994 Plymouth Acclaim
* 1989-2000 Plymouth Voyager
* 1990-1993 Chrysler Imperial
* 1990-1993 Chrysler New Yorker Fifth Avenue
* 1990-2007 Chrysler Town and Country
* 1992-1994 Plymouth Duster
* 1995-2000 Chrysler Cirrus
* 1995-2006 Chrysler Sebring
* 1995-2000 Dodge Avenger
* 1995-2006 Dodge Stratus
* 1996-2000 Plymouth Breeze
* 2000-2003 Chrysler Voyager
* 2001- Chrysler PT Cruiser
* 2002-2005 Dodge Neon

skrzynie 41AE

* 1991-2004 Chrysler Town and Country
* 1991-2004 Dodge Caravan
* 1991-2000 Plymouth Voyager
* 2000-2003 Chrysler Voyager

skrzynie 42LE

* 1999-2004 Chrysler 300M
* 1993-2004 Chrysler Concorde
* 1994-2001 Chrysler LHS
* 1994-1996 Chrysler New Yorker
* 1993-2004 Dodge Intrepid
* 1993-1997 Eagle Vision
* 1997-2001 Plymouth Prowler
* 2001-2002 Chrysler Prowler

skrzynie 42RLE

* 2005- Chrysler 300
* 2007- Chrysler Aspen
* 2006- Dodge Charger
* 2005- Dodge Dakota
* 2004- Dodge Durango
* 2005- Dodge Magnum
* 2007- Dodge Nitro
* 2002- Jeep Liberty
* 2003- Jeep Wrangler

skrzynie 40TES/41TES

* 2007- Chrysler Sebring
* 2008- Dodge Avenger

skrzynie 62TE

* 2007- Chrysler Sebring
* 2008- Dodge Avenger

Z ważnych rzeczy podkreślają jeszcze, co by unikać oleju DEXRON. Przed 1998 zalecaja uzywać chryslerowskiego ATF+3, po 1998 ATF+4. No i podobnież powinien być filtr Chrysler MOPAR - jest zaznaczone, że jest różnica między tym filtrem a zamiennikami.

...co do wskakiwania w tryb awaryjny w upalny dzień to miałem ten sam objaw, a szczególnie gdy włączyłem klimę.Dziwne niby na pozór zjawisko, bo co ma klima do trybu awaryjnego, ale po zagłębieniu się w temat, znalazłem zależność: Komputer skrzyni znajduje się zaraz za wentylatorem klimy, i szczególnie latem, gdy temperatura obudowy TCM jest bardzo wysoka, dodatkowo wtedy po załączeniu klimy jest jeszcze owiewany gorącym powietrzem z zespołu chłodnicy.Po rozebraniu TCM, i usunięciu tej diabelnej zalewy w jakiej znajduje się elektronika, okazało się że na płycie, szczególnie na gnieździe oraz na tranzystorach mocy i na układzie hybrydowym, są po prostu zimne luty.Widocznie technologia zalewania elementów w pewnym czasie musiała im się pogorszyć na produkcji.Po poprawieniu tego oczywiście jest ok już od dwóch lat, odpukać.

Zapraszam na diagnostykę i programowanie skrzyni,Łódż i okolice.Również diagnostyka pozostałych podzespołów
Tel 604 866 203

Niniejsze porady dotyczą 4-biegowych automatycznych skrzyń biegów w samochodach marki Chrysler, Dodge, oraz Plymouth (ale nie dotyczą modeli Ram, Dakota, oraz Durango).

Kiedy twoja skrzynia wchodzi w tryb awaryjny ("limp mode") i blokuje się na drugim biegu, jest to sygnał, że któryś z czujników podłączonych do komputera wysłał niewłaściwą wielkość. Skrzynia została wprowadzona w ten tryb po to, aby uniknąć zniszczenia. Jest to objaw problemu, który być może łatwo usunąć korzystając z poniższej listy.

Najczęstsze przyczyny problemów ze skrzynią (łatwe i tanie do naprawy samemu, lub w najbliższym warsztacie):

* Zły olej w w skrzyni (galon dobrego oleju kosztuje 70 PLN) - najczęstsza przyczyna!
* Elektromagnesy (solenoid pack) - koszt około 300 PLN - mogą być tylko zabrudzone, lub mieć skorodowane styki!
* Komputer sterujący skrzynią (TCM) może potrzebować resetu i ponownego nauczenia - koszt: czas.
* Znikająca masa - np. uszkodzony kabelek - może być odczytane przez komputer diagnostyczny jako potrzeba wymiany skrzyni i TCM! koszt: 5 PLN
* Zepsuty czujnik (speed sensor) - częste - na komputerze diagnostycznym "input rpm". Jeśli równe 0 - wymień czujnik
* Oprogramowanie komputera wymaga upgradu (w ASO powinni zrobić)
* Zły filtr. Koszt dobrego filtra: 33 PLN plus silikon 12 PLN
* Brak styku na którejś wtyczce. Koszt: czas
* Cieknące uszczelki. Koszt: wymiana uszczelnień
* Problem z konwerterem - patrz dział szarpanie (jeśli masz problem z szarpaniem, także patrz do działu szarpanie)
* Przegrzewający się komputer skrzyni. Można go przenieść do środka, nad nogi kierowcy. Koszt: rolka cyny, 10-15 metrów kabla 5-żyłowego. Można też naprawić zimne luty TCM-a jak w tym poście: http://motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=3301&start=135, koszt: czas.

Jednym ze sposobów wydłużenia życia skrzyni jest instalacja dodatkowej chłodnicy oleju. Można kupić nową, można zastosować używaną. Tu mozna przeczytać opis instalacji takiej chłodnicy w Neonie. A tutaj opis instalacji w Stratusie. Chrysler Stratus powinien jednak mieć fabrycznie taką dodatkową chłodniczkę.

Osobom które nie mają czasu na dłubanie w samochodzie (ale mają czas na szperanie po internetowych forach Wink) zdecydowanie polecam rozpoczęcie od odczytania kodów błędów zapisanych w komputerze skrzyni biegów. Można to zrobić dobrze tylko skanerem Chryslera DRBIII. Odczytane błędy można porównać z podanymi na tej stronie (plik .pdf).

Bezbolesna metoda naprawy źle działającej skrzyni - najczęściej wlano zły olej

Podczas wymiany oleju w skrzyni zawsze używaj zalecanego rodzaju oleju (w samochodach z lat 1989-91 należy zignorować zalecenia instrukcji i wlewać ATF +3).

Nie zakładaj, że mechanik w warsztacie czy nawet dealer wie, jaki olej wlać do twojej skrzyni. Zawsze zapytaj co mają zamiar wlać i upewnij się, że to właściwy typ oleju. Najlepiej patrzeć im na ręce, ponieważ często tylko mówią, że wleją ATF +3, a tak na prawdę używają innego. Czy warto zniszczyć skrzynię biegów żeby zaoszczędzić trochę na oleju?

Wszystkie 4-biegowe skrzynie Chryslera są bardzo czułe na jakość oleju. Używaj tylko ATF +3 (lub ATF +4 ale o tym dalej). Nigdy przenigdy nie wlewaj Dexronu lub Merconu. W mojej skrzyni w Stratusie, po remoncie, przez miesiąc czy dwa jeździł nieznany mi bliżej olej, pomieszany z Dexronem, i skończyło się to ponownym kosztownym remontem.

Elektromagnesy - solenoid packs. Najczęstszy problem?

Czasem solenoidy mogą się zatkać, blokując przepływ oleju. Przyczyną może być na przykład zły olej. Jedna z teorii mówi, że można je wyjąć (niezalecane przez Chryslera) i wyczyścić. Można zastąpić części lub całość zestawem ze szrota. Inna teoria jest taka, że nie należy rozbierać elektromagnesów, bo szlag trafi kalibrację. Jeśli są zatkane - wymienić. Koszt: około 300 PLN, plus praca. Tutaj znajdziesz opis wymiany solenoidu po polsku a tutaj po angielsku.

Czasem wystarczy przeciscić styki wtyczki elektromagnesów. Z czasem porywają się osadem, lub atakuje je korozja (jak na tej stronie). Zanim podejmiesz decyzję o wymianie elektromagnesów sprawdź stan tej wtyczki. Nie sugeruj się opinią warsztatu, czy nawet dealera, że trzeba wymienić cały solenoid pack. Przekonał się o tym Zientas.

Nauka komputera skrzyni - ale tylko jakości zmian biegów

Wymiana skrzyni, komputera (lub nawet oleju) wymaga pownownego nauczenia komputera zmiany biegów. Oto jedna z metod jak to zrobić:

1. Odłączyć zasilanie, aby skasować pamięć komputera (niestety trzeba będzie ponownie zaprogramować stacje w radiu...)
2. Ponownie podłączyć zasilanie (akumulator). Włączyć silnik.
3. Przejechać się utrzymując stałe środkowe położenie przepustnicy, przyspieszając poprzez wszystkie 4 biegi (obserwuj obrotomierz). Jeśli skrzynia działa poprawnie powinieneś przyspieszyć tylko do ok. 40-45 mph. Wykonać 15-20 razy.
4. Jadąc poniżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do pierwszego biegu, z dwójki lub trójki. Pozwól samochodowi jechać na dwójce lub trójce przynajmniej 5 sekund między kolejnymi kickdownami, i pamiętaj, żeby zaczynać z prędkości poniżej 25 mph.
5. Jadąc powyżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do dwójki lub trójki z czwartego biegu. Znowu pozwól autu jechać przynajmniej 5 sekund na czwórce pomiędzy kolejnymi kickdownami. Kickdown z prędkości 45 czy 50 mph też będzie dobry.

Proste odłączenie zasilania na dzień lub dwa też będzie dobre, ale niekoniecznie... Spowoduje wczytanie fabrycznego programy, i przez pewien czas skrzynia może szarpać. Można też zrobić przy pomocy DRBIII "Shift Quality Learn". Zawsze najlepiej podłączyć się pod skaner DRBIII, powinno to kosztować nie więcej niż 50-100 PLN.

Jaki olej - ATF+3 czy ATF+4 ?

Olej Chryslera typu 7176 / ATF+3 to nie jedyny olej który można wlewać do najnowszych skrzyń. Chrysler w biuletynie TSB# 21-006-01 informuje, że we współczesnych modelach powinno stosować się jedynie olej ATF+4 typu 9602, numer części 05013457AA (opakowanie kwartowe).

Zaletami ATF+4 są:

* Lepsze zabezpieczenie części przed zużyciem
* Poprawiona ochrona antykorozyjna
* Zmniejszone utlenianie - eliminacja osadów
* Nie pieni się
* Lepsze działanie w wysokich temperaturach
* Zachowywanie właściwości ciernych przez dłuższy czas


ATF+3 można wlewać do wszystkich starszych skrzyń Chryslera (poza niektórymi Jeepami). ATF+4 to już inna historia. Inżynier Chryslera pisze: Jeśli w instrukcji napisano, który ATF wlewać do twojej skrzyni, wlewaj właśnie ten. ATF+4 w wielu testach okazał się niezgodny z pewnymi materiałami uszczelniającymi. Ta niezgodność może powodować uszkodzenia - olej będzie pracował prawidłowo, lecz wywoła wycieki ze skrzyni.

W modelach z lat 1989-91 instrukcje obsługi i informacje na bagnecie mówią, że Dexron też jest dobry do skrzyni, co jest błędem. Może być wlewany do skrzyń 3-biegowych (nawet do roku 1999) , jednak preferowany typ to ATF+3. Do skrzyn nowszych (po roku 1999) można stosować ATF+4. Natomiast do skrzyni wyprodukowanej przed 1998 rokiem najlepiej wlewać ATF+3. Nawet jeśli nie jest to wymagane, lepsze to niż Dexron. Jeśli wymieniasz olej z Dexronu na inny, pamiętaj o zresetowaniu i ponownym nauczeniu komputera skrzyni!

Tutaj przeczytasz więcej na temat różnic pomiędzy olejami ATF+3, ATF+4, Dexron i Mercon, ale po angielsku.

Chrysler zaprzestał produkcji oleju ATF+3, więc stosujmy albo ATF+3 ze starych zapasów, albo już tylko ATF+4. Jest droższy, ale na pewno nie zepsuje nam skrzyni biegów. Warto zapłacić parę złotych więcej.

Szarpanie podczas zmiany biegów

Problem szarpania może być naprawony na dwa sposoby, w zależności od przyczyny.

1. Wymiana oleju, może pomóc ale w skrzyniach z lat 1993-95 tylko na krótko. Należy także upgradować komputer, lub wymienić, aby uniknąć ponownej degradacji oleju. (dokładnie chodzi o poślizgi ale więcej na ten temat wktrótce).
2. Sprzęgło nadbiegu - najczęstsza przyczyna (przeciekająca uszczelka na tłoczku powoduje wysyłanie z komputera do elektromagnesu nadbiegu dziwnych sygnałów, które z kolei powodują szarpanie). Jedynym rozwiązaniem jest rozbiórka skrzyni.

(Zainteresowanych większą ilością szczegółów odsyłam na tą stronę bo nie znając budowy skrzyni nie mogę na razie dokładnie przetłumaczyć tekstu.)

Dziwne dźwięki - to nie problem!

Jeśli usłyszysz podczas postoju z okolic swojej skrzyni dźwięk w rodzaju "bzzzz-zzz-zz" nie przejmuj się. To zupełnie normalne. Taki dźwięk wydaje elektromagnes (zespół elektromagnesów, solenoid), a właściwie zawory, które otwierają i zamykają się wpuszczając olej tam, gdzie powinien iść. Wszystkie automaty 4-biegowe wydają taki dźwięk przy każdej zmianie biegu w górę czy dół. Podczas jazdy tego nie słychać.

Utrata oleju

Jeśli znika ci olej ze skrzyni, a nie widać wycieków na zewnatrz, nie sugeruj się opiniami mechaników, że trzeba wymienić przekładnię, lub poddać ją poważnemu remontowi. Sprawdź szczelność przewodów chłodzących olej przekładniowy, oraz samej chłodnicy!

PORADY KOŃCOWE

Pilnuj przeglądów i wymian oleju.

Używaj tylko dobrej jakości filtrów podczas wymiany oleju. Nie wkładaj filtrów uniwersalnych, lub podobnych.

Używaj (lub pilnuj żeby mechanik w warsztacie używał) tylko właściwego oleju. Nie stosuj oleju Dexron zamiast 7176.

Jeśli właściwy olej kosztuje więcej, trudno, zapłać więcej!

Jeśli masz za mało oleju, a nie możesz dostać właściwego w okolicy, podjedź tam, gdzie kupisz dobry olej do twojej przekładni. Mniejszą szkodą dla skrzyni będzie jazda na zbyt małym poziomie oleju niż wlewanie Dexronu!

Jeśli mechanik mówi, że można dolać troche Dexronu i nic się nie stanie, wyjdź z warsztatu i nigdy tam nie wracaj!

Jeśli ktos mówi ci, że można użyć Dexronu z jakimś dodatkiem, wyjdź z warsztatu i nigdy tam nie wracaj!

Jeśli ktoś wleje ci Dexron do skrzyni, natychmiast pojedź do warsztatu, w którym wymienią ci CAŁY olej z przekładni (9 kwart), oraz napełnią właściwym.

NIE UŻYWAJ OLEJU DEXRON!



PS. Może jakis mini spot by sie zorganizowało Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 2:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Warto by ten watek przeniesc do jakiegos przyklejonego tematu Idea np.do tego ktory zapoczatkowal nivek w dziale:Skrzynia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> kujawsko-pomorskie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group