www.asu.pl :: Zobacz temat - Nowy parownik - problem ze spalaniem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy parownik - problem ze spalaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Maj 11, 2011 20:43    Temat postu: Nowy parownik - problem ze spalaniem Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich
Kilka dni temu zmieniłem parownik na nowy. Pojechałem do gazownika i on ustawił mi tak jak "chyba " trzeba czyli na 3500 obrotów pokręcił przy parowniku a potem na wężu. Powiedział, że będzie Ok. No może by i było, ale jak dojeżdżam do skrzyżowania to obroty na 500 potrafią spaść (trzeba być czujnym). Zacząłem, więc odkręcać membranę po trochu do zadowalającego? mnie efektu. Niestety w ten sposób pojazd spala 20l/100km. Tragedia. Pomyślałem o dolocie - może on winien. Dzisiaj wyjąłem lampę i wyrzuciłem dwa plastiki przed filtrem powietrza - zobaczymy. Jeszcze pytanie. zmieniłem przewody WN ale dałem ciała kupiłem badziew typu JanMor (czy jakoś tak) Wydaje mi się, że nie zachowują się one zbyt dobrze. Cz może to mieć wpływ na obroty przy puszczeniu pedału gazu oraz na spalanie?
Wszelkie rady mile widziane. Pomóżcie bo mi portfel niedługo wyczyści!
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Maj 12, 2011 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jaką masz instalacje? Domyślam się, ze I albo II generacji???
A co do parownika... pewnie złe wyregulowanie, może być też brudny filtr powietrza (co jest bardzo istotne w tych gazowniach) co się będę rozwodził.. napisz jaki masz gaz najpierw.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Maj 12, 2011 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli jest wszystko dobrze wyregulowane to kiedyś zakładało się kolanka na wlot powietrza, żeby zmienić kierunek wlatującego powietrza. Zdarzało się, że wydmuchiwało gaz z filtra i zmieniało to skład na wolnych obrotach a to z kolei powodowało zmianę obrotów.

Sprawdź dokładnie szczelność obudowy filtra powietrza może jest gdzieś szpara albo źle się gdzieś ułożył i nie zauważyłeś tego.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Maj 13, 2011 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gaz I gen. parownik OMVL R90/E. Sprawdzę kwestię kolanka na dolocie. Filtr wymieniony 3 tyś temu więc powinno być ok. Podejrzewam jeszcze te przewody WN i przeczyszczę krokowec i map sensor.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
petermx
*
*


Dołączył: Apr 06, 2011
Posty: 35
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Maj 31, 2011 19:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

R90 to bardzo dobry parownik.

Metoda regulacji przez gazownika jest błędna. Ale na razie tego nie ruszamy.

Jeżeli przy dojeżdżaniu do skrzyżowania dławi się, to ma złą mieszankę - albo za bogatą, albo za ubogą.

Na parowniku masz dwie śruby: jedną do czułości, drugą do regulacji wolnych - opisaną "IDLE". Wykręcanie śruby zwiększa dawkę gazu, wkręcanie zmniejsza.

Na początek nie ruszaj śruby czułości ani śruby głównej.

Śrubą od wolnych obrotów ustaw najwyższe wolne obroty na nagrzanym silniku. Następnie wykręć ją jeszcze o 1/4 obrotu (w ten sposób dasz trochę więcej gazu, żeby silnik nie dławił się gdy powietrze dmucha w filtr - czyli w twojej sytuacji).

Jeżeli nie będzie poprawy, musisz ustawić to eksperymentalnie - wykręć śrubę bardziej, przejedź się, itd.

Kolanko na dolocie może rozwiązać sprawę, ale to ostateczność - bo przytka trochę dolot.

Masz bardzo dobry parownik o dużej wydajności i duzych możliwościach regulacji, więc powinieneś sobie poradzić.

...

A odnośnie przewodów zapłonowych, to polecam markę Sentech - z drutem w środku.
Bardzo dobre polskie kable, w jednym aucie mam zestaw już 3 lata i działają jak nowe.
I do tego tanie.
janmory to śmieci jakich mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Maj 31, 2011 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za instrukcję. Jutro postaram się coś z tym zrobić. Jeśli chodzi o kable WN to kupiłem amerykańskie firmy PRO STAR. Śmigają aż miło żadnych przebić i silnik równo pracuje. Tylko ten gaz.
Mam następną teorię - czy jak sonda lambda jest walnięta to też może być takie spalanie? Jak ją sprawdzić - a są dwie.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
petermx
*
*


Dołączył: Apr 06, 2011
Posty: 35
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Cze 01, 2011 0:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sianiczek napisał:

Mam następną teorię - czy jak sonda lambda jest walnięta to też może być takie spalanie? Jak ją sprawdzić - a są dwie.


Hmm moze testerem sondy lambda Wink

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&category=3&string=tester+lambda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Cze 26, 2011 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jest super Very Happy .
Po regulacji i testach jest 14,4L\100km (sekwencja jest zbędna)
Dzięki wszystkim za pomoc.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sylwo
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 63
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Wto Lip 19, 2011 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisz jak już wystrzeli i rozerwie Ci obudowę filtra powietrza ,to wtedy pogadamy o zaletach sekwencji. Very Happy
_________________
SYLWEK
VOYAGER 3.3
WARSZAWA
www.autogaz.biz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Lip 20, 2011 7:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam założoną klapkę antywybuchową. Jeżdżę moim Voykiem już dwa lata i obudowa cała. Jeśli chodzi o sekwencję to mam do niej pełen szacun (w poprzednim pojeździe siedziała i ładnie chodziła).
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group