www.asu.pl :: Zobacz temat - poratujcie - klapka ogrzewania/Voyager!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

poratujcie - klapka ogrzewania/Voyager!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Sro Sie 29, 2012 19:09    Temat postu: poratujcie - klapka ogrzewania/Voyager!! Odpowiedz z cytatem

Ponieważ od stycznia jeżdżę tylko na zimnym nadmuchu,postanowiłem w końcu spróbować coś sam w moim Voytku naprawić.Muszę przyznać,że to właśnie dzięki forum ASU wydedukowałem,że czeka mnie grubsza rozbiórka,aby dostać się w pobliże nagrzewnicy.Zabrałem się do rozebrania obudowy całego plastikowego ustrojstwa (fot 1),w którym mieści się nagrzewnica i to co miałem uszkodzone-klapka zamykająca dopływ ciepłego/zimnego powietrza (zaznaczone na czerwono)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d90000604d5fcf1.html
Żeby się dostać do tego elementu musiałem rozebrać praktycznie cały przód w kabinie.Przy okazji zrobiłem kilka fotek,może komuś się w przyszłości przyda do podglądu czy innych porad.Niestety radość z tego,że sam do tego doszedłem,szybko minęła gdy oceniłem,że sposób w jaki ułamany jest jeden z końców klapki jest taki,że raczej klejenie tu nie pomoże (plastik),a kupić czegoś takiego nie można.Zostaje chyba szrot,ale wątpię,żeby komuś na szrocie chciało się coś takiego rozbierać,poza tym w mojej okolicy (województwie) zjeździłem sporo szrotów i problem jest ze znalezieniem jakichkolwiek części do Voyagerów.Jak myślicie czy zostaje kupno gdzieś w Polsce całej obudowy (na fotce nr 1) czy macie inny pomysł (sposób pomocy)?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/712825b891bab33a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60e7b8d1e57cd9cc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75dccafc812d4038.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d5c9dab6e3e4685.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/470a14c58ddcd062.html
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Sie 29, 2012 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co wiem są firmy "spawające plastik" jak nie dadzą rady to może chociaż coś podpowiedzą.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sie 29, 2012 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciężko coś doradzić, bo i fotki słabej jakości, i ciężko coś na odległość i z fotografii ocenić, jak skleisz ten plastik nie takim klejem i poskładasz to wszystko z powrotem i znowuż pęknie to masz podwójną robotę , ja bym szukał używanej tej części na allegro, a swoja drogą ciekawe co było przyczyna ze to pękło??
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Sro Sie 29, 2012 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pęknięcie/złamanie plastikowej rurki jest dookoła po skosie,widać,że siła skrętna zadziałała.silniczek obracał klapką,a tę coś zablokowało i sam się dziwię jak do tego doszło.na razie próbuję kleić,zobaczymy co z tego wyjdzie,ale nie jestem dobrej myśli przy takim uszkodzeniu.
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sie 29, 2012 21:43    Temat postu: Klej Odpowiedz z cytatem

Nie ma szans aby klej wytrzymał.

Masz dwie możliwości :

1. Dowiedzieć się ile oryginalna nowa klapka i czy w ogóle jest dostępna.

2. Podjechać do dobrego tokarza aby zrobił taką klapkę z metalu ( dorabiamy takie klapki np. do jeepów bo tam jest to wada fabryczna http://allegro.pl/klapki-klapy-metalowe-jeep-grand-cherokee-wj-i2586676547.html )

Musisz to zrobić raz a porządnie bo za dużo roboty jest z uch wymianą....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sie 29, 2012 21:46    Temat postu: obudowa Odpowiedz z cytatem

Sprawdź też czy obudowa nie jest skrzywiona. Miałem taki przypadek ostatnio w Lincoln Town Car. Auto było bite i sama obudowa zahaczała o klapkę i ją blokowała....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pią Sie 31, 2012 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba znalazłem przyczynę ułamania klapki.
skleiłem klapkę poxiliną wcześniej wzmacniając całość paroma grubymi blaszkami.wygląda solidnie.przymierzyłem całość i chodzi ładnie bez oporów.ale wszystko wyszło jak zacząłem podłączać silniczek sterujący klapką.niby działa,ale bolec silniczka robi obrót ponad 360 stopni!,podczas gdy w obudowie klapka ma miejsce na wykonanie ruchu w zakresie max40-45 stopni.a że silniczek ma niesamowicie mocne przełożenie to się nie dziwię że poradził sobie z kawałkiem plastiku.
teraz pytanie czemu silniczek tyle obrotu daje? wymienić silniczek czy szukać dalej.gorzej że zaczyna się elektronika kłaniać z czym nie jestem na bierząco,ale jak ktoś nakieruje to kto wie...
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sie 31, 2012 14:23    Temat postu: Silniczek będzie się kręcił o 360 Odpowiedz z cytatem

Silniczek będzie się kręcił o 360st. Jak poczuje opór to się wyłączy.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pią Sie 31, 2012 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a to jeśli tak to ok.ja próbowałem zatrzymać go w ręku ale bez szans-kręcił się dalej.to pozostaje wszystko złożyć i mieć nadzieję, że wytrzyma przez jakiś czas.szukałem na allegro i ebayu,ale można dostać tylko całą obudowę nagrzewnicy i wentylatora razem z osprzętem.
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sie 31, 2012 16:41    Temat postu: Ogranicznik Odpowiedz z cytatem

Sprawdź czy nie ma tam takich ograniczników które zatrzymują klapkę.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pią Sie 31, 2012 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ograniczniki były ale część z nich też wylamalo.zastapilem je wkretami.sprawdzalem te obroty silniczka,nie ma szans zeby po napotkaniu oporu się zatrzymał.próbowałem trzymać bolec na różne sposoby jednak sila z jaką kręci jest bardzo duza i robi obrót 360 bez względu na opór.cos mi tu nie gra ze to tak ma być.
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pon Wrz 03, 2012 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chce zakladac nowego tematu.czy przy ustawieniu pokretla sterowania nawiewem w pozycji "szyba",normalne jest,ze zalacza sie klima?
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Wrz 03, 2012 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie tak działa, sprawdzę wieczorem w instrukcji ale ZTCP to w jeepie ojca jest tak samo więc to pewnie standard
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Wrz 03, 2012 16:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mlo76 napisał:
nie chce zakladac nowego tematu.czy przy ustawieniu pokretla sterowania nawiewem w pozycji "szyba",normalne jest,ze zalacza sie klima?


każda pozycja pokrętła ze znaczkiem szyby przedniej załącza klimę
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pią Wrz 14, 2012 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i naprawione,w koncu jest i cieplo i zimno.klapka sklejona i ladnie pracuje.tylko przy wkladaniu obudowy nagrzewnicy wypadl zespol slimakow,ktory steruje klapkami-szuba/nogi/kabina.jak nie urok to sraczka,ale troche zegarmistrzowskiej cierpliwosci i moze dam rade.
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Czw Sty 17, 2013 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że mam również problem z tą klapką. Tylko u mnie raczej nie jest nic ułamane.Układ na pewno działa ponieważ jak ustawiam powietrze zimne to je otrzymuję. Ale czasami przestaje mi wiać ciepłe powietrze z przedniej nagrzewnicy mimo tego, że z tylnej zawsze leci ciepłe.
Nie do końca wiem omawiana klapka sterująca powietrzem jest w tej nagrzewnicy zamontowana i czy może się przestawić podczas jazdy np. od drgań .


Aby sprawdzić co i jak z tą klapką to czy muszę rozbierać całość czy może gdzieś z boku mogę sprawdzić ??
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 18, 2013 13:37    Temat postu: klapka Odpowiedz z cytatem

Klapka nie może się przestawić od drgań. Tylna i przednia nagrzewnica to dwa osobne układy. Aby dostać się do klapki trzeba rozebrać nagrzewnicę. Możesz najpierw dostać się z boku od strony pedału gazu aby sprawdzić czy tu przy silniczkach jest wszystko ok.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 0:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok. Dzięki za podpowiedź.
Mam jeszcze pytanie.
Czy zasilanie układu ogrzewania to jest ten wąż wychodzący z tyłu termostatu ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Twarog
*
*


Dołączył: Jan 23, 2013
Posty: 1

PostWysłany: Sro Sty 23, 2013 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam po pierwsze chciałem sie przywitać bo to mój pierwszy post na tym forum Laughing
Wydaje mi sie że z kolegą HT mamy ten sam problem gdyż u mnie ostatnio też zaczęła wariować nagrzewnica tzn sama się przestawia ciepło/zimno.
Wygląda to tak że ruszam zimnym silnik łapie temperaturę a cały czas wieje zimnym dopiero po długim czasie nagle zaczyna wiać gorące powietrze przez jakiś czas i zaraz znowu leci zimne (niestety ciepłe leci dużo rzadziej niż zimne). Jak sprawdzałem przewody pod maską co idą do nagrzewnicy to jak wieje ciepłe to jeden jest gorący drugi ciepły ale jak wieje zimnym to jeden jest gorący a drugi jest całkowicie zimny. Oczywiście suwanie suwakami nic nie daje. Ostatnio jak stałem gdzieś dłuższą chwile to cały czas wiało ciepłym a ruszyłem kawałek i zaczęło wiać zimnym. Jeszcze dodam że zaczęło to występować nagle (przy sam nie było nic robione w ostatnim czasie) do tej pory wszystko było dobrze
Samochód to Chrysler T&C Touring 3.8l 2005r LPG oczywiście bez klimatronika.

Jeśli ma ktoś jakieś pomysły lub rady to proszę o pomoc gdyż na codzień jeździ tym moja żona z półrocznym dzieckiem a pogoda jest niestety jaka jest wiec zależy mi na czasie Crying or Very sad
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Maj 12, 2013 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak będziesz miał czas i możliwości to sprawdź drożność nagrzewnicy.
U mnie nie bardzo chciał grzać ale jak wypłukałem nagrzewnicę to wszystko ok.
Teraz nie bardzo chce chłodzić ale to przyczyna zaworu rozprężnego przed parownikiem.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group