www.asu.pl :: Zobacz temat - Pontiac Trans Sport 3.1 '95 nie odpala- czujnik oleju?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pontiac Trans Sport 3.1 '95 nie odpala- czujnik oleju?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 17:09    Temat postu: Pontiac Trans Sport 3.1 '95 nie odpala- czujnik oleju? Odpowiedz z cytatem

Czy zepsuty czujnik oleju może mieć wpływ na odpalenie silnika?
Wskaźnik stoi gdzieś na 3/4 i ani drgnie, niezależnie czy ma zapłon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie ze ma.
Czujka pokazuje ze masz cisnienie a tak naprawde go nie ma i silnik kaput.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

akurat w przypadku 3.1 tbi wskaznik cisnienia oleju nie ma nic do rzeczy. on niczego nie determinuje a zwlaszcza odpalania lub nie. trzeba wrocic do lat '70.

to co widzisz na desce to tylko sender z czujnika cisnienia oleju ktory jest w bloku. w tbi mozna powiedzec ze sa dwa czujniki ale to blad. jeden juz mowilem jest w bloku i to on mierzy cisnienie oleju a drugi "czujnik" a wlasciwie sender przekazuje sygnal, wskazanie na deske.

3/4 skali to prawidlowy parametr dla 3,1 tbi ale jesli stoi jak zaklety to oznacza ze sie przywiesil sender.

a to ze auto nie odpala jest zwiazane z czyms innym. sprawdz kopulke, palec. czy modul dobrze siedzi. przede wszystkim sprawdz iskre.

to samochod na aparacie zaplonowym wiec nie szukajmy przyczyn tam gdzie ich nie ma. w tym konkretnym modelu diagnoza jest dosyc prosta. tutaj wiekszosci rzeczy znanych wspolczesnym nie ma wiec i do ustalenia przyczyny mozna dojsc szybko.
zrob test spinaczowy jesli wiesz o czym mowie. moze tam jest podpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Harry-Moj post mial na celu sklonic kolege do sprawdzenia oleju i podania dokladniejszego opisu usterki....Negatywny wplyw na odpalanie - to znaczy ze niby co? ciezko zapala nie zapala wcale czy moze czasami zapala??
Ja mi sie wskaznik temperatury zatrzymal kiedys na 90 to popewnym czasie mialo to wplyw na odpalanie.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej niedawno był wymieniony, jest prawidłowy stan. Nie przemieszany z cieczą chłodzącą.

Ciśnienia sprężania silnika nie mierzyłem, ale raczej wcześniej zawory nie dzwoniły, a panewki nie dudniły.

Dotychczas sprawdzone(dlatego zadaje takie z pozoru głupie pytania)
- w układzie zapłonowym: kopułka, palec, przewody, świece, iskra jest
- w układzie paliwowym: pompa, przekaźnik, bezpiecznik, wtryskiwacze, ciśnienie paliwa, benzyny jest połowa baku, podmieniona centralka LPG , zbiornik gazu prawie pełny
- przewody podciśnienia sprawdzone/wymienione/naprawione
- akumulator naładowany, rozrusznik sprawny.

Przy próbie odpalenia spadał przewód podciśnienia na przepustnicy- ten od czujnika.

Na tym etapie auto sholowałem do mechanika starej daty, żeby sprawdził zapłon, ponieważ nie znam się na tak zabytkowych aparatach zapłonowych.

Jak narazie koleś rozkłada ręce.
Silnik nadal wogóle nie zapala na żadym z paliw.

Na czym polega "test spinaczowy" i jak go się przeprowadza?

Kto trafnie zgadnie co mu dolega, ma u mnie butelkę dobrego alkoholu, choćbym miał wysłać nawet pocztą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 11:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale w jakich okolicznościach przestał zapalać - tak sam nagle czy po naprawie jakiejś.
Wszystko sprawne i nie działa ? dziwne to ...
Może po prostu mechanik przez nie uwagę pozamieniał kolejność przewodów wysokiego napięcia na kopułce - jakby co to pije burbona
Laughing Laughing Laughing Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Akurat czujnik ciśnienia oleju ma znaczenie. Robi za włącznik i wyłącznik pompy paliwa. W razie spadku ciśnienia oleju np z powodu awarii pompy oleju czujnik rozpina obwód pompy paliwa ta nie pompując nie dostarcza paliwa do silnika a ten z kolei gaśnie. Wystarczy przestudiować schematy i jest to tam bardzo ładnie pokazane. Komp po włączeniu zapłonu na chwilę tylko uruchamia pompę żeby ta nabiła ciśnienie w układ.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w takim razie zwierzu pokaze schemat w ktorym jest pokazane ze tak jest jak piszesz a kolega ktory ma problem sprawdzi czy pompa podaje paliwo.

a moze pompa wogole nie dziala bo sie zawiesila, spalila itp ale raczej nie dlatego ze rozlaczyl ja czujnik cisnienia oleju. Wink

cos takiego bylo w f-body 3genie kiedy cisnienie spadalo ponizej 4psi. moze tutaj tez tak jest. hmmm? zwierzu dawaj schemat.

tutaj masz procedure testu spinaczowego

http://www.troublecodes.net/GM/

a tutaj po polsku

http://chomikuj.pl/katedra83/Pontiac+Trans+Sport/test+spinaczowy,1028630506.txt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 16:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Harry ale to samo jest w fbody i V6 i V8. Osobiście miałem podobny przypadek kolesiowi wymienili pompę przekaźnik (nie jeden) pompa tylko zaskakiwała na zapłonie po jego włączeniu odpalał po czy gasł się okazało że uwalony był jeden obwód na czujniku ciśnienia oleju. A co do samej pompy to faktycznie niech sprawdzi czy ją w ogóle słychać po włączeniu zapłonu albo czy w ogóle ma wachę w baku Smile
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wogole to niech nam flaszke juz wysle bo problem rozwiazalismy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Panowie za zainteresowanie problemem, ale dalej nie ma rozwiązania.
Pompa paliwa sprawna, mierzyłem ciśnienie na przewodach- jest w porządku. Wtryski psikają jak trzeba. Zresztą powinien w takiej temperaturze odpalić awaryjnie na LPG, a nie odpala wcale.

Samochód zrobił się nagle baaardzo mułowaty, więc sprawdziłem czy poprzedni właściciel wymienił jak mówił świece i przewody. Cool
Potem już nie odpalił ani razu. Próbowałem kilku ustawień przewodów na kopułce. Podejrzewałem, zapłon więc auto poszło do mechanika.

Słowo sie rzekło, więc flaszka oczywiście aktualna do znalazcy usterki. Wink Wiem, że to trochę jak loteria.

Czy przepustnica w tym silniku powinna się unosić w trakcie odpalania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pozostaje kwestia podmiany z kims dzialajacego modulu zaplonowego bo nic innego nie przychodzi mi do glowy.
sprawdzales czy wymigal jakies bledy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Harry wyjełeś mi to z ust
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NO to moze po chlopsku.
Zatkaj dolot powietrza reka w tym czasie niech kotos sprobuje zapalic auto.
Jesli bedzie czuc PB to bedzie znak zeby zrobic podmianke aparatu(tak jak koledzy podpowiadaja) natomiast jesli nie zawieje wahą w uklad paliwowy.

Pewnie mie skarcicie ale ja bym potraktowal auto samostartem.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odebrałem auto od mechanika, ale jeździ wyłącznie na LPG.
Powodem niemożności odpalenia okazało się zabiezpieczenie przeciwkradzieżowe domowej konstrukcji. Surprised
Dobrze, że już zapala teraz będe miał łatwiej z PB. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja pierd.... przecież tych się nie kradnie. PTS mają ZEROWE zainteresowanie złodziei. Ręce opadają.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 8:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to chyba dobry alkohol przeszedł Wam koło nosa Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rationis napisał:


Ciśnienia sprężania silnika nie mierzyłem, ale raczej wcześniej zawory nie dzwoniły, a panewki nie dudniły.

Dotychczas sprawdzone(dlatego zadaje takie z pozoru głupie pytania)
- w układzie zapłonowym: kopułka, palec, przewody, świece, iskra jest
- w układzie paliwowym: pompa, przekaźnik, bezpiecznik, wtryskiwacze, ciśnienie paliwa, benzyny jest połowa baku, podmieniona centralka LPG , zbiornik gazu prawie pełny
- przewody podciśnienia sprawdzone/wymienione/naprawione
- akumulator naładowany, rozrusznik sprawny.
Wink

no to ktoś tu kogoś w błąd wprowadził.
To niby na czym to zabezpieczenie było założone skoro wszystko było ??? - na sprężaniu ??? Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poza tym samochod jezdzil a potem byl zamulony i zgasl i nie dal sie ponownie odpalic.
takze przez chwile pomyslalem o jakims immobilaizerze ale to nie wchodzilo w gre przy tym co kolega opisywal.

ja to widze tak. albo stawia flache jak mowil za zajmowanie czasu duperelami albo dojdziemy skad jest po ip i sami wyegzekwujemy nalezna nam nagrode. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HarryAngel napisał:
poza tym samochod jezdzil a potem byl zamulony i zgasl i nie dal sie ponownie odpalic.
takze przez chwile pomyslalem o jakims immobilaizerze ale to nie wchodzilo w gre przy tym co kolega opisywal.

ja to widze tak. albo stawia flache jak mowil za zajmowanie czasu duperelami albo dojdziemy skad jest po ip i sami wyegzekwujemy nalezna nam nagrode. Laughing


Warszawa, Kawęczyńska 29. Auto stoi przeważnie od podwórka, kiedy i o której przyjeżdżasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolo bazyliki?
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam nie wierzyłem, mechanik "walczył" z tym dwa dni. Shocked Zabezpieczenie pochodzi z czasów kiedy jeszcze takie walili. Nie wiem dokładnie na czym polega, bo nie widziałem się z "kierownikiem", a auto mi wydawał pomocnik. Niebawem się dowiem. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rationis napisał:


Warszawa, Kawęczyńska 29. Auto stoi przeważnie od podwórka, kiedy i o której przyjeżdżasz?


pobierz numerek i czekaj. jest kolejka niestety.

a ten immo to nie czasami okragla magnetyczna pluskwa przy stacyjce?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
publo
*
*


Dołączył: Sep 06, 2019
Posty: 1

PostWysłany: Pią Wrz 06, 2019 14:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
Akurat czujnik ciśnienia oleju ma znaczenie. Robi za włącznik i wyłącznik pompy paliwa. W razie spadku ciśnienia oleju np z powodu awarii pompy oleju czujnik rozpina obwód pompy paliwa ta nie pompując nie dostarcza paliwa do silnika a ten z kolei gaśnie. Wystarczy przestudiować schematy i jest to tam bardzo ładnie pokazane. Komp po włączeniu zapłonu na chwilę tylko uruchamia pompę żeby ta nabiła ciśnienie w układ.


Mam dokładnie takie objawy jak opisujesz. Słychać jak pompa pracuje ale przy próbie zapalenia natychmiast auto gaśnie. Iskra na świecy jest, paliwo też.
Ostatnio jednak wskaźnik ciśnienia oleju dziwnie się zachowywał wskazując praktycznie ciągle max. Zanim jednak wymienię czujnik chciałbym się upewnić, że nie mam gdzieś przerwy na kablu. Moje pytanie: dokąd idą przewody z czujnika bo mam je pochowane i ciężko mi jest po kablu dojść. Dodam, że po wypięciu czujnika wskazówka pokazuje cały czas max. - auto nie odpala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group