www.asu.pl :: Zobacz temat - wymiana nagrzewnicy pontiac trans sport 90-96
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana nagrzewnicy pontiac trans sport 90-96

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 15:14    Temat postu: wymiana nagrzewnicy pontiac trans sport 90-96 Odpowiedz z cytatem

zabieralem sie do tego mocno zniechecony opiniami z netu mowiacymi,ze jak si ewymieni nagrzewnice w pontonie to juz nic trudniejszego sie w tym aucie nie trafi-oby. ksiazki typu haynes, strony autozone itp. pisaly lakonicznie odkrecie to,tamto i tyle. na forach-glownie usa panuja opinie,ze haynes klamie i trza rozebrac pol auta a juz napewno cala deske rozdzielcza,zdemontowac komputer itp. osoba,ktora robi takie rzeczy zawodowo powiedziala,ze robi to w ok 5h.
na szczescie to wszystko nieprawda:)
nagrzewnice wymienia sie ...no moze nie prosto ale dramatu nie ma!
na poczatek musimy przygotowac sobie 2 cybandy do wezy, mala grzechotke,srubokret z wymiennymi nasadkami jakies szczypce/kombinerki,noz i dwie rzeczy bez ktorych nie warto sie brac do roboty : elastyczna przedluzka i szczypce morsa. elastyczna przedluzka bedzie potrzebna aby dotrzec do srub laczacych 2 czesci puszki ,ktora zawiera nagrzewnice. srubokret z kardanem nie dal rady. morsy z kolei sa bardzo pomocne do sciagania wezy z kroccow nagrzewnicy.
robote zaczynamy od zdjacia klemy ujemnej z aku. nastepnie spuszczamy z chlodnicy plyn. do korka mozemy sie dostac od kanalu lub od gory demontujac puszke filtra powietrza.
musimy sie dostac do wezy i kroccow od strony silnika na grodzi.

dobrze zdemontowac ramie napedowe wycieraczek co zagwarantuje lepszy dostep. problemem sa opaski typowe dla GM . trudno sobie poradzic bez specjalnego narzedzia ale da sie(jedi_v napisze jak). weze najczesciej po zdejciu opasek nie chca zejsc. nalezy je naciac wzdluz a pozniej po zdjeciu odciac uszkodzony kawalek(zawsze jest kilka cm zapasu)
nastepnie demontujemy zamykany schowek przy kolanach pasazera i plastikowa oslone nad jego stopami.
mamy teraz widok na puszka nagrzewnicy,komputer komfortu,skrzynke bezpiecznikow i poprzeczna stalowa belke deski rozdzielczej.

belke musimy odkrecic z prawej strony ,sruba 10 od dolu przy slupku A.
nastepnie wyciagamu z komputera komfortu brzeczek(glosniczek),jest na wtyk tak jak przekazniki. odkrecamy od dolu stalowej belki 2 sruby 7 trzymajace stelarz komputerow zaraz nad komputerem komfortu. potem demontujemy komp.komfortu.
do puszki nagrzewnicy z boku zamontowany jest zespol podcisnien sterujacych nawiewami. demontujemy grubszy czarny przewod. odkrecamy zespol podcisniem 2 sruby 7 od gory. nastepnie wypinamy wtyk z zep. podcisnien. wykrecamy 3 sruby z duzymi podkladkami mocujace skrzsynke bezpiecznikow. odciagajac plastikowa ramke wyciagamy skrzynke bezp. w poprzek auta w prawo. przy okazji demontujemy lampke oswietlenie schowka.
po tych operacjach mamy juz jako taki dostep do puszki nagrzewnicy. teraz niezbedny bedzie srubokret z przedluzka elastyczna i nasadka 7. musimy zdemontowac okolo 7 srub na obwodzie puszki. do niektorych dostep jest drastyczny.

po odkreceniu ciagniemy puszke w strone drzwi pasazera a nastepnie w dol. mamy nagrzewnice na wierzchu. odkrecamy dwie sruby mocujace nagrzewnice (gorna i dolna) nie musimy odkrecac gornej prawej!

teraz nalezy odciagac belke stalowa deski rozdzielczej siedzac na fotelu pasazera w kierunku do siebie pod katem 45 st. do gory a nagrzewnice wyciagac ostroznie do siebie pod katem 45 st w dol.

to jest dosc trudna czesc calej operacji. kiedy juz przejdzie pod belka gorna czesc nagrzewnicy mozemy ciagnac ja smialo. razem z nagrzewnica wyjdzie prawdopodobnie uszczelnienie kruccow w grodzi. musimy je zachowac nawet jak sie rozlatuje. montaz zaczynamy od zalozenia uszczelniene grodzi na krucce nowej nagrzewnicy i wetkniecia kruccow w otwor. znow odciagamy belke deski rozdzielczej i ostroznie wsuwajac krucce do przodu jednoczesnie wsuwamy nagrzewnice do gory. kiedy jest na miejscu zakrecamu gornaq i dolna zapinke,uszczelniamy dokladnie gordz(od strony kabiny i silnika) . zakladamy weze od strony silnika,zakracemy cybandy, zakrecemy korek chlodnicy i zalewamy uklad. na chwile zapinamy kleme odpalamy auto i czekamy az sie nagrzeje. sprawdzamy szczelnosc. jak nie cieknie to odlaczamy kleme i zakladamy puszke na nagrzewnice,zakladamy puszke filtra powietrza,zakladamy skrzynke bezpiecznikow,lampke schowka.przykrecamy belka sruba do boku karoserii,wkladamy na miejsce komp.komfotu. przykrecamy podcisnienie podlkaczamy ich wtyczke oraz wczesniej wypiety przewod. dokrecamy do belki wspornik komputerow.zakladamy do komp. komfortu brzeczek glosnik,zakladamy schowek i dolna oslkone nad stopami pasazera.

gotowe:)

nam zajelo to 2,5 godziny bez jakiegkolwiek pospiechu. mysle,ze drugi raz byloby o polowe krocej wiedzac gdzie i jakie rzeczy trza odkrecic.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 15:44    Temat postu: Super Odpowiedz z cytatem

No gdzie Wy byliście Panowie jak GM pisał serwisówki,po prostu świetny opis!
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 16:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najwazniejsze aby dostac sie do firmowych zaciskow to brak zaawansowanej miazdzycy(brzuch miazdzacy klejnoty rodowe Laughing ) oraz dlugie rece,najlepiej z dlonmi ginekologa.
Nie majac specjalnego narzedzia wystarczy zaopatrzyc sie w tzw.morsy,kilka minut i po problemie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

e tam brzuch nie przeszkadza-wielokrotnie go wykorzystywalem jako materac lezac na silniku,blotniku itp. chudzielce potrzebuja koca,gabki itp bo im sie srubki wbijaja Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
older52
*
*


Dołączył: Mar 07, 2010
Posty: 142
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Wto Lip 24, 2012 15:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie odważyłbym sie Very Happy
Dwa razy wymieniałem.
Za kazdym razem mechanior wziął150PLN i szlus.
Bez stresu.Wink
_________________
older52 Był - Pontiac T S 3,8l z 1990r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 24, 2012 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

za 150 zl bym sie tego nie podjal:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group