www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Voyager 1996-2000 wymiana piasty przedniej
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Voyager 1996-2000 wymiana piasty przedniej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sie 13, 2009 21:33    Temat postu: Chrysler Voyager 1996-2000 wymiana piasty przedniej Odpowiedz z cytatem

Zdjęć co prawda nie zrobiłem, ale postaram się dokładnie opisać co i jak.

Potrzebne będą: klucz nasadowy 32, oczkowy 15, płaski 15, nasadowy 10, kombinerki, młotek, smar, rurka.

Zaczynamy od zdjęcia koła. Następnie odkręcamy zacisk hamulcowy, klucze 10. Zdejmujemy zacisk i tarczę. Kombinerkami odginamy zawleczkę na głównej nakrętce piasty, tej na osi Smile Zdejmujemy zabezpieczenie i nasadowym kluczem 32 z pomocą rurki luzujemy nakrętkę. Jak nie chce iść, dobrze jest mieć pod ręką palnik na propan-butan i troszkę podgrzać. Po poluzowaniu nakrętki, odkręcamy czujnik ABS, klucz 10 i następnie odkręcamy cztery śruby, kluczem 15, mocujące piastę do zwrotnicy. O ile pierwsze dwie, po prawej stronie, patrząc od koła, odkręcają się w miarę prosto i można do tego użyć nasadowego klucza, najlepiej z grzechotką, to dwie pozostałe po lewej, nie są już tak przystępne. Dolną odkręcimy oczkowym kluczem, trzeba się troszkę nagimnastykować. Górna, jest schowana za koronką ABS, najlepiej nałożyć niewielki oczkowy klucz i poluzować ją, więcej się nie da, nie ma jak obrócić klucza. Po kilku przekładaniach i niezłym wysiłku uda nam się poluzować śrubę na tyle, że od góry da się odkręcić płaskim kluczem, który nie do końca będzie na nią nałożony, brak miejsca. Po odkręceniu czterech śrub, sprzedajemy starej piaście kilka młotków i powinna wyjść beż większego problemu. Czyścimy dokładnie miejsce osadzenia piasty, najlepiej papierem ściernym, nakładamy trochę oleju, aby łatwiej było ją wcisnąć. Smarujemy "zęby" na końcu półosi smarem, wciskamy nową piastę i całą procedurę zaczynamy od tyłu. Nie zapomnijcie na końcu dociągnąć nakrętki głównej, tej na klucz 32 !! Najlepiej zrobić to już po opuszczeniu samochodu, jak druga osoba przytrzyma hamulec !!!!! I od teraz już tylko cieszymy się ciszą w aucie Smile

Operacja nie jest trudna, laikowi nie zajmie więcej niż półtorej godziny. Jednak polecam zaopatrzyć się w naprawdę dobre klucze. Śruby są pordzewiałe i zapieczone, kiepski klucz omsknie się, zniszczy śrubę/nakrętkę i pojawi się duży problem.

Mam nadzieję, że pomogłem komuś swoim tekstem Smile

Powodzenia.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie tego szukałem . Mam już kupione 2 piasty na przód . A ztym opisem będzie mi łatwiej.
Dzieki
_________________
Chrysler Grand Voyager MILENIUM 2000r 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tylko dorzuce 3 grosze : latwiejsze od palnika przy odkrecaniu nakretki polosi jest jej wczesniejsze popuszczenie gdy samochod stoi jeszcze na kolach! nie zawsze jest to mozliwe ze wzgledu na otwor centrujacy felgi ale zawsze mozna zrobic tak ze na sam moment odkrecania tej nakretki zalozyc zapas na stalowce, przyblokowac kolo klinem i nasadka wraz z konkretna rura pojdzie bez ingerencji palnika! nie zapominajcie ze koncowki polosiek sa hartowane i kazda ingerencja termiczna oslabia to miejsce!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group