www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager 98 duże spalanie pomocy!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager 98 duże spalanie pomocy!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 19:46    Temat postu: Voyager 98 duże spalanie pomocy!! Odpowiedz z cytatem

Witam kolegów
Mam pewien problem z moim Voyagerem bardzo dużo pali i nie wiem gdzie szukać przyczyny rocznik 98, silnik 3,3, instalacja gazowa Elpigaz Stella od jakiś 4 miesięcy zaczął spalać ponad 20 l/100 km.
Wymieniłem świece i nic, kalibracja gazu daje tylko rezultat do pierwszego tankowania spalanie spada do 16 l potem znowu ponad 20 l na trasie a jeszcze co zauważyłem to że podczas jazdy na gazie spada mi poziom benzyny.
Wcześniejsze spalanie na trasie było 12-13 l .
Bardzo proszę o radę.
Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ile ci pali pb??
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z komputera wychodzi 17,5 l ale dziś zatankowałem i muszę przejachać 100 i wtedy będę wiedział na sto % ale tak by wychodziło bo muszę bardzo często tankować bp mimi iż cały czas jeżdżę na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy na spalanie może mieć też duży wpływ brak katalizatora
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ile masz sond i czy były/a sprawdzane/a

I czy sprawdzałeś kody błędów Question
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sondy są dwie i były już wymieniane jedna to zamienik jest za katalizatorem a druga to chyba orginał była zakupiona w serwisie bo jak wstawiłem typowy zamienik to wytrzymywał jakieś 4-6 miesięcy jak zmieniłem na kupiony w serwisie to narazie ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kriss72 napisał:
A czy na spalanie może mieć też duży wpływ brak katalizatora

tutaj sobie odpowiedziałeś spróbuj sobie odsunąć drugą sondę od ukł. wydechowego na ok 5cm i zobacz co się będzie działo

>>>tu masz taki dziwny emulator<<<
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sibi77 a czy zastosowanie tego emulatora na pewno spełni oczekiwania czy ty już montowałeś takie emulatory podaj jaki był efekt, a wstawić jeden czy dwa emulatory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja nie montowałem bo mam pojedyncza przed katem

Ale z tego co słyszałem to daje efekt. Odsuwasz tą dalszą od silnika (za katem).
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kriss72 napisał:
sibi77 a czy zastosowanie tego emulatora na pewno spełni oczekiwania czy ty już montowałeś takie emulatory podaj jaki był efekt, a wstawić jeden czy dwa emulatory.


tylko jak będziesz zamawiał to sprawdź dokładnie średnice gwintu i o takiej kup lub daj dorobić (pewnie wyjdzie taniej)
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem że ten emulator to zwykła przedłużka która ma na celu oddalenie sondy i nic innego sam w sobie nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kriss72 napisał:
Rozumiem że ten emulator to zwykła przedłużka która ma na celu oddalenie sondy i nic innego sam w sobie nie ma

tak dokładnie
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiedz jeszcze nam czy spalanie wzroslo po wycieciu katalizatora i czy swieci check.
napisz jeszcze czy silnik poprawnie pracuje na gazie (nie szarpie, nie ma spadku mocy).
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2011 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam luky w sumie wszystkie kłopoty zaczęły się właśnie jak wywaliłem katalizator kilka razy wymieniałem sondy bo padały check się zapala co jakiś czas i po sprawdzeniu jaki to błąd wyskakuje zbyt uboga mieszanka. Jeśli chodzi o pracę silnika to jest problem z odpalaniem muszę kilka razy kręcić zanim zapali czy to zimny czy ciepły nieraz się zdarza że odpali od kopa ale to rzadkość jak przełączy się na gaz to na wolnych obrotach czuć jak by silnik lekko bujało nie jest to równomierna praca spadek mocy może i tak nie raz mi brakuję przy wyprzedzaniu. Jeszcze jeden problem rano gdy odpalam silnik po załączeniu elektrozaworu instalacji gazowaj auto gaśnie tak jak by coś go zadusiło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2011 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wez podaj na krotko + do elektrozaworu reduktora (niebieski kabel). wczesniej sciagnij wezyk podcisnienia ktory biegnie od reduktora do kolektora, jesli poczujesz tam gaz to bedzie przyczyna twoich problemow. po wlaczeniu elektrozaworu gdy pojdzie tamtedy gaz silnik dostaje dwa paliwa i dlatego gasnie. po zgaszeniu silnika idzie tamtedy jeszcze gaz i zalewa swiece-stad problem z odpaleniem-no i napewno bedzie duze spalanie
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl


Ostatnio zmieniony przez luky dnia Pią Wrz 30, 2011 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Czw Wrz 29, 2011 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Luky dzięki za podpowiedz jurto postaram się tak zrobić jeśli się okaże że gaz tamtędy płynie to znaczy że jest uszkodzony elektrozawór czy reduktor uszkodzony. Jak byłem u gazownika to mu te wszystkie objawy mówiłem lecz on chyba to zignorował powiedział że jest wszystko ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Pią Paź 07, 2011 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Luky sprawdziłem zgodnie z twoimi wskazówkami po podłączeniu na krótko elektrozawór zadziałał i w zdjętym wężyku podciśnienia pokazał się gaz co to oznacza. Muszę coś wymienić czy wystarczy jechać do gazownika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reduktor uszkodzony
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Pon Paź 24, 2011 14:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chciałbym podziękować Łukaszowi za pomoc i trafną diagnozę po wymianie parownika wszystkie problemy z odpalaniem i nie równą pracą silnika zniknęły jeśli chodzi o spalanie to jeszcze napiszę bo dziś zatankowałem do pełna i sprawdzę jakie jest w mieście i na trasie o wyniku poinformuję. Na pewno jeszcze skorzystam z rady Łukasza i zamontuję ten emulator do sondy o wyniku też dam znać.
Pozdrawiam
Krzysztof
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Czw Lis 24, 2011 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Tak jak obiecałem podam na forum jakie spalanie jest po wymianie parownika, poprawa jest znaczna ( nie 24 L ) choć jeszcze nie zadawalająca po kilkunastu tankowaniach i sprawdzeniu w różnych warunkach jazdy wyszło mi
Trasa 14-15 L
Miasto 16-18L
Oczywiście jest to spalanie bez emulator sondy który zalecał mi założyć Luky jeszcze tego nie zrobiłem ale zamierzam i jak już będę miał to coś zainstalowane też podam dla porównania zużycie. Jak po instalacji emulatora spadnie spalanie jeszcze o dwa litry to będzie spoko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Sty 04, 2012 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky napisał:
wez podaj na krotko + do elektrozaworu reduktora (niebieski kabel). wczesniej sciagnij wezyk podcisnienia ktory biegnie od reduktora do kolektora, jesli poczujesz tam gaz to bedzie przyczyna twoich problemow. po wlaczeniu elektrozaworu gdy pojdzie tamtedy gaz silnik dostaje dwa paliwa i dlatego gasnie. po zgaszeniu silnika idzie tamtedy jeszcze gaz i zalewa swiece-stad problem z odpaleniem-no i napewno bedzie duze spalanie


Proszę o poradę, w jaki sposób mam zrobić tę próbę o której pisze "Luky".

Czy na centralce (przełączniku) mam włączyć zasilanie tylko PB i wtedy podać "+" do elektrozaworu, czy też próbę robić w jakiś inny sposób ? Embarassed

U mnie spalanie LPG zawsze wynosiło19-21 l LPG miasto i 12-13 l LPG trasa. Teraz odpowiednio 25 l LPG i 15 l LPG.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów, silnik normalnie odpala, tylko raz na "X" czasu potrafi coś go przydławić, ale tylko przy zimnym silniku.
Czasem też kiedy tylko przełączy się z PB na LPG, to też potrafi się przydławić i stąd podejrzewam, że też mam padnięty reduktor.

Na tej instalacji przejechałem 110tys. km w tym bez jakiejkolwiek regulacji jakieś 80-90tys km, wymieniałem tylko filtry gazowe.

Reduktor jest "Lovato", zawór "Tomasetto", wielozawór "Tomasetto"
komputer gazowy "4gas".

Pytam o wykonanie tej próby, bo nie chciałbym wysadzić moje autka w powietrze, bo jak ja bym to przeżył Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sro Sty 04, 2012 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kiedy wymieniałeś przewody WN i świece???
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Sro Sty 04, 2012 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli silnik z gazem dłużnej kreci zanim odpali szczególnie gdy zimny to jest nieszczelna membrana reduktora gazu - NA BANK.
Tą rurką gumową cienką od reduktora do kolektora ssącego dostaje się gaz i zalewa świece przy odpalaniu-benzynowym stąd trudniej odpalić zimny silnik - trzeba dłużej kręcić.
Aby sprawdzić szczelność membrany reduktora gazu:
- odłączamy od strony kolektora ssącego tą rurkę gumowa cienka
- odpalamy auto i zanurzamy odłączony wężyk w szklance wody
- jak silnik się nagrzeje po chwili i przejdzie na gaz to nie mają prawa iść
z stamtąd żadne bąbelki gazu.
- Jeśli idą - to membrana do wymiany (zestaw naprawczy lub nowy reduktor gazu).
Z nieszczelną membraną silnik też gorzej pracuje i więcej spala.
_________________
Andrzej Voyager 98r. 2,0 16V SOHC gaz BRC saqent 24
GG 8179044
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 14:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeprowadziłem próbę "ulotu LPG" wg. wskazówki "jadwtr" i niestety (a może stety), okazało się, że wszystko z reduktorem jest ok, gaz nie ulatnia się.

Czyli przyczyna dużego spalania leży zupełnie gdzie indziej, tylko gdzie ?

Dalej liczę na wasze podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 15:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam dołączam się do tematu ponieważ też spalanie w moim autku jest kosmiczne nie schodzi poniżej 24l. Kable i świece wymieniłem, regulacja gazu też była, ale wywala mi jeszcze błąd ubogiej mieszanki i gazownik też powiedział że sonda już nie daje rady, dzisiaj zamówiłem sondę jak podmienię to dam znać czy błąd znikł i czy spalanie spadło. Pozdrawiam
A zapomniał bym bo mam jeszcze jeden problem i nie wiem czy ktoś się spotkał z czymś takim. Otóż wskaźnik paliwa oszukuje i to niemiłosiernie, mianowicie jak nie mam paliwa a czasem się to zdarzy jak żona weźmie autko to wskaźnik pokazuje 1/4 zbiornika a paliwa brak. I tu moje pytanie czy to wina pompy czy może czegoś innego. Zrzucać zbiornik, czy najpierw sprawdzić coś jeszcze?
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sty 11, 2012 12:47    Temat postu: wskaźnik paliwa Odpowiedz z cytatem

MLODY1984 napisał:

A zapomniał bym bo mam jeszcze jeden problem i nie wiem czy ktoś się spotkał z czymś takim. Otóż wskaźnik paliwa oszukuje i to niemiłosiernie, mianowicie jak nie mam paliwa a czasem się to zdarzy jak żona weźmie autko to wskaźnik pokazuje 1/4 zbiornika a paliwa brak. I tu moje pytanie czy to wina pompy czy może czegoś innego. Zrzucać zbiornik, czy najpierw sprawdzić coś jeszcze?


W 90% winą jest sam potencjometr który znajduję się przy pompie w zbiorniu. Pozostałem 10% to instalacja lub licznik. Ja bym zaczął od ściągnięcia zbiornika i sprawdzenie ręcznie czy potencjometr działa w całym zakresie.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Sro Sty 11, 2012 16:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki ASU tak też podejrzewałem ale wolałem się upewnić. To czeka mnie trochę roboty, a na coś szczególnego trzeba zwrócić uwagę przy ściąganiu zbiornika co by czegoś nie urwać i nie narobić sobie jeszcze więcej bigosu. Pozdrowionka
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Sty 11, 2012 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak masz komputer nad głowa, to wyświetla tam dystans jaki jeszcze mozna przejechać na benzynie. porownaj ze wskaźnikiem paliwa. U mojego kolegi na górze jest ok a na zegarze zero i swieci się rezerwa. Z tego co doszedłem to zegary i komputer sterowane są cyfrowo tymi samymi 2 kobelkami. co ciekawe test zegarów wszystko przechodzi i nie pokazuje rzadnych błedów.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Czw Sty 12, 2012 11:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zybel dzisiaj rano też o tym pomyślałem, test zegarów przechodzi bez problemu, na kompie nad głową wychodzi że dystans jaki zrobię na tym paliwie to ok 80km a wskazania na desce 1/4 zbiornika, a bak praktycznie suchy aż pompa wyje (chcę opróżnić zbiornik co by łatwiej było go zrzucić) także chyba faktycznie walnięty potencjometr przy pompie paliwa. Trza obadać hehe
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 12, 2012 13:57    Temat postu: zbiornik Voyager Odpowiedz z cytatem

MLODY1984 napisał:
dzięki ASU tak też podejrzewałem ale wolałem się upewnić. To czeka mnie trochę roboty, a na coś szczególnego trzeba zwrócić uwagę przy ściąganiu zbiornika co by czegoś nie urwać i nie narobić sobie jeszcze więcej bigosu. Pozdrowionka


Nie ma filozofii... Dwie obejmy. Delikatnie opuszczasz na jedną stronę zbiornik i odczepiasz przewody gumowe, węże, i elektrykę. Później zabezpieczenie pompy i gotowe...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Czw Sty 12, 2012 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ASU normalnie chyba jak zawitam do Wrocka następnym razem to jakiegoś browarka albo flaszeczkę będę musiał Ci postawić hehe normalnie nie wiem co bym bez Was chłopaki zrobił, boj ak bym miał z każdą pierdołą jechac do serwisu to chyba kredyt pod hipotekę musiał bym wziąć hehe pozdrowionka i jeszcze raz dzięki
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Sty 12, 2012 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale jeśli na górze pokazuje ci właściwie, to i potencjometr na pompie działa ok. wskaźnik na desce i komputer nad głową są sterowane styki samymi kablami.
coś jest w serwisowce, żeby wykonać kalibracje za pomocą drb3.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 12, 2012 21:37    Temat postu: paliwo Odpowiedz z cytatem

Nie... na desce ma 1/4, na górze 80 km a zbiornik suchy. Czyli moim zdaniem przekłamuje pływak. Jak by wskazania licznika i komputera na podsufitce się różniły to wtedy trzeba szukać gdzieś indziej...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Pią Sty 13, 2012 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra czyli zrzucanie zbiornika, a mam jeszcze jedno pytanko bo nie wiem którą sondę wymienić, po podłączeniu pod skaner ELM 327 wyskakują mi dwa błędy związane z sonda a mianowicie p0171 i p0137 czyli bank 1 czujnik 2 to która to sonda z góry dzięki za wszelką pomoc
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
peys
*
*


Dołączył: Apr 15, 2012
Posty: 23
Skąd: Tychy

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2012 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja wymieniłem wczoraj pompę na nową, wszystko chodzi ok, ale co jakiś czas (najczęściej podczas przełączania biegu??) spada poziom do zera i wyskakuje rezerwa, po chwili wskaźnik wraca do góry...
Co to może być?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3v6 '96 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2012 6:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Normalny objaw tych modeli.Niestety upierdliwy.

A pompę z jakiego powodu wymieniałeś. Question
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2012 6:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba nawet Chrysler zdawał się być niepewny dzialań wskaźnika na desce po w mojej instrukcji napisano, że lampa rezerwy może się zapalić przy stanie paliwa w zbiorniku między 19 a 11 litrów Shocked więc ten typ tak ma Rolling Eyes
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2012 14:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pewną koncepcję aby to ustabilizować ,ale brakuje mi czasu.
Potrzebuję starą pompę do testów.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
peys
*
*


Dołączył: Apr 15, 2012
Posty: 23
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2012 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mogę poświęci swoją, kręciła ale nie dawała ciśnienia... wskażnik ok, nie świrował...
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3v6 '96 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtek276
*
*


Dołączył: Oct 25, 2009
Posty: 76
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Pon Kwi 23, 2012 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Generalnie jest tak nie patrzę tylko liczę ilość paliwa jeżdżąc na gazie bo komp przelicza jak jedziesz i ile jedziesz(a on do końca nie wie czy ty jedziesz na lpg czy benzynie ) i pokazuję ci +/- jak pokazuję ci 0 to masz ok 10l benzyny takie zabezpieczenie pompy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Sro Gru 11, 2013 19:30    Temat postu: spalanie a emulator Odpowiedz z cytatem

Witam Luky
Bardzo proszę o podpowiedz z twojej strony bo się już pogubiłem i nie wiem co dalej robić najchętniej bym podjechał do ciebie autkiem lecz to zbyt daleko no i idą święta mój problem nie zniknął jeśli chodzi o spalanie tak jak wcześniej pisałem. po twoich wskazówkach wymieniłem uszkodzony parownik oraz jak sugerował sibi77 by odsunąć sondę nic nie pomogło wręcz przeciwnie po odsunięciu pali około 24 litra zastanawiam się czy nie rozglądnąć się gdzieś za katalizatorem bo wtedy było wszystko ok choć może ty coś jeszcze podpowiesz nigdy się nie zawiodłem na twoim doświadczeniu i jakich udzielałeś rad

Pozdrawiam
Krzysztof
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Gru 12, 2013 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymiana samego katalizatora nic ci nie da - katalizator nie wplywa na spalanie, a jedynie na czystosc spalin.
za spalanie odpowiada pierwsza sonda lambda, druga odpowiada tylko za kontrole pracy katalizatora.
wg mnie powinienes przede wszystkim zrobic pomiar na analizatorze spalin - zarowno na Pb jak i LPG - moze jednak masz walnieta 1 sonde i ona sprawia ze ECU sztucznie wzbogaca mieszanke zeby bylo OK, albo czujnik temperatury silnika wskazuje jakies glupoty - wartosci mieszcza sie w tolerancji, nie wywala CHECKA ale ECU wzbogaca mieszanke bo wg czujnika temp. silnik ma np jeszcze 60st, gdy w realu ma 90...
a wogole jak liczysz to ile ci spala? pytam bo ja zaraz po kupnie auta zmienilem opony z zimowek 15 na letnie 16 i mimo niewielkiej roznicy w obwodzie dystans na jednym baku LPG (32litry) wzrosl mi o jakies 20km.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Czw Gru 12, 2013 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Dzięki za odpowiedz Marcys muszę podjechać do warsztatu i sprawdzić spaliny tak jak radzisz może faktycznie sonda pada i złe odczyty podaje tyle że chyba powinien wyskoczyć błąd że sonda jest uszkodzona a może faktycznie czujnik temp. Co prawda nie zauważyłem by na desce wskaźnik pokazywał inną wartość jeśli chodzi o opony to mam 15 letnie i zimowe. Nie wiem co mam dalej robić wolę się jeszcze podpytać na forum i dopiero walczyć z mechanikami bo każdy z nich wie najlepiej ale jak uda mi się coś dowiedzieć na forum i zazwyczaj jest to trafna ocena usterki to robią karpia a ja mam niezłą satysfakcję że sprowadziłem go na ziemię i nie muszę wywalać zbędnych pieniędzy na ich chore domysły

zgodnie z podpowiedzą by łem dziś zrobić analizę spalin podaję wartości możę to coś podpowie kolegom został jeszcze tylko czujnik temp. do sprawdzenia
pb
2500 obr.
co - 0.54% obj.
co2 - 13.95% obj.
hc - 24.0 ppm obj.
o2 - 0.600% obj.
lambda 1.001
pb
wolne obroty
co - 0.36% obj.
co2 - 13.67% obj.
hc - 84.0 ppm obj.
o2 - 0.610% obj.
lambda 1.015

lpg
2500 obr.
co - 0.98% obj.
co2 - 12.18% obj.
hc - 31.0 ppm obj.
o2 - 1.060% obj.
lambda 1.021

pozdrawiam
Krzysztof
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 13, 2013 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz troche za bogato, tragedii nie ma ale jednak (to moga byc te twoje zaginione 2-4litry/100km) - szczegolnie na LPG, ale i na PB jest troche za bogata mieszanka. wspolczynnik lambda ma oscylowac w granicy 1 +/- 0,003 , u ciebie jest to na wolnych obrotach na PB przekroczone, a na gazie to juz wogole. pozatym masz duzo CO - czyli nie spalonego ~paliwa (szczegolnie na LPG).
z wynikow mozna przyjac ze sonde masz raczej OK, problemem moze byc lejacy wtrysk PB (stad znikanie paliwa z baku, choc to ciezko stwierdzic bez sprzetu bo niektore instalki LPG czasem potrafia sie same w pewnych warunkach wspomagac Pb - nie sygnalizujac tego w zaden sposob kontrolka!).
na poczatek mozesz wlac mu czegos do czyszczenia wtryskow - choc cudow raczej nie oczekuj, ale czasem moze pomoc. a jak chcesz na 100% wiedziec czy to faktycznie wtryski leja to wez sobie zakup za 15-100zl manometr (im wieksza srednica tarczy tym lepiej , ale i drozej) z zakresem ~4bar. podepnij go pod magistalre paliwowa, ktora z jednej strony musisz zaslepic, z drugiej nabic np. powietrzem,paliwem. nie zapomnij tez o kontroli samego regulatora cisnienia - bo moze membrana w nim juz nie trzyma i przez podcisnienie silnik pozera paliwo.
jak nabijesz magistrale to patrz na wskazania manometru - nie moze nic schodzic.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Sob Gru 14, 2013 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki marcys postaram się to sprawdzić jak będę coś wiedział napewno napiszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Gru 14, 2013 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a zapomnialem jeszcze o prostszym sposobie kontroli wtryskow - jak ci sie przelaczy na gaz to wyciag bezpiecznik/przkeanik pompy paliwa a zaworkiem na listwie spusc cisnienie z ukladu i wtedy sprawdz spaliny na LPG lub poprostu jedz w trase zeby sprawdzic spalanie - jakis wynik to to da, ale nie wymaga w sumie zadnego zachodu
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Sob Gru 14, 2013 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzęki marcys za dobrą podpowiedz napewno łatwiejsze do sprawdzenia może jutro to sprawdzę jak by co to dam znać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Sob Gru 14, 2013 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a marcys pisałeś jeszcze że może być walnięty czujnik temp. jest to jakoś do sprawdzenia bez kompa czy występuje w tym modelu jeden czy daw czujniki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Gru 15, 2013 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wystepuje 1. jak ci wskaznik temperatury w liczniku dobrze wskazuje to czujnik masz raczej OK
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kriss72
*
*


Dołączył: Nov 16, 2006
Posty: 44
Skąd: Śšwiecie n/W

PostWysłany: Nie Gru 22, 2013 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam marcys czy możesz mi coś wyjaśnić bo już nic z tego nie rozumiem pisałeś że sonda za katalizatorem nie ma wpływu na spalanie, jak już wcześniej pisałem odsunąłem sondę na 5 cm jak sugerował kolega sibi77 że może to wpłynąć na mniejsze spalanie u mnie było odwrotnie bo nie przejechałem na 43 l nawet 200 km. Chciałem się zabrać za sprawdzanie wtrysków pb jak sam sugerowałeś że może któryś lać paliwo i przez to jest wzbogacona mieszanka lecz coś mnie tknęło zanim to zrobię spróbuję jeszcze powrócić do pierwotnej wersji sondy i pominąłem emulator zatankowałem (trasa mieszana) po przejechaniu 200 km zatankowałem ponownie i tu małe zaskoczenie 33 l nie wiem czy to sonda czy może coś z elektroniką się dzieje raz łapie raz nie i dla tego mam takie skoki. Trochę pojeżdżę i sprawdzę to spalanie może faktycznie sonda nie może być odsunięta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group