www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Cirrus silne głuche bicie na zakretach w kołach
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Cirrus silne głuche bicie na zakretach w kołach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 20:43    Temat postu: Chrysler Cirrus silne głuche bicie na zakretach w kołach Odpowiedz z cytatem

Witam

Mam problem z autem moim własciwie juz od dawna i w koncu postanowiłem go usunąc jednak nie udało sie jeszcze więc postaram sie jak najdokładniej go opisać może ktoś miał podobnie i trafnie podpowie co wymienić jeszcze.

Problem dotyczy przedniego zawieszenia a mianowicie podczas pokonywania zakętów, przy czym im ostrzejszy zakręt tym bardziej słychac głuche bicie w kołach przednich. Jest też wyczywalne ale znacznie brdziej delikatne bicie na nich pod czas jazdy na wprost jak i przy hamowaniu.

Byłem na diagnostyce wykazała że do wymiany są oba sworznie górnch wachaczy oraz łączniki stabilizatorów wiec oba wymieniłem - częsci zresztą zakupiłem tu na ASU. Niestety nadzieja ze te głuche dzwięki ustąpią uleciała przy pierwszym zakręcie. Pojechałem ponownie na diagnostykę co by sprawdził diagnosta czy wszytko poprawnie zmontowali i niby luzów już nie ma ale bicia jak było słychac tak słychac dalej podczas jazdy. Jeśli chodzi o tarcze były kiedys przetaczane.
Dodam jeszcze że kręcąc kierownica na postoju da sie usłyszec takie pojedyncze głuche stukniecie.

Ma cie jakies pomysły jak usunąc te bicia co jeszcze wymienic osobiscie przymierzam sie do wymiany tarcz ale nie chiał bym wymieniac pokolei wszytkiego bez sensu z nadzieja że moze trafie w dziesiątke w koncu.

dzięki za pomoc

Alex
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r


Ostatnio zmieniony przez Alex dnia Czw Paź 13, 2011 20:51, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzałeś górne mocowanie McPhersona dokładnie chodzi mi o łożyska oporowe
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie nie sprawdzłem kolumny a ci co wymieniali sworznie tez chyba nie a mogli bo z tego co wiem to wyciagali całą kolumne Macpersona wraz z wachaczem.
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmm rozebrać McPhersona to 10 minut roboty i to bez spec narzędzi aby ściągacze do sprężyn.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi to wygląda na przeguby półosi i to te przy piastach - diagnosta mógł tego nie wyczuć.
Tylko odgłosy przegubów to raczej chrupanie a nie bicie.
Ogólnie przy uszkodzonych przegubach żadnych luzów na zawieszeniu nie będzie.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 no własnie odłosy przegłubów to bardziej takie terkotanie i napwno inaczej brzmi bo w poprzednim aucie pare razy to miałem wiec to nie jest to samo napewno. To co ja mam to można by rzecz że nawet słychac na kołach gdy dochodzi a Makpersona łożyszko to bym chyba raczej słyszał wyżej gdy by było wybite- prawda?
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
Mi to wygląda na przeguby półosi i to te przy piastach - diagnosta mógł tego nie wyczuć.
Tylko odgłosy przegubów to raczej chrupanie a nie bicie.
Ogólnie przy uszkodzonych przegubach żadnych luzów na zawieszeniu nie będzie.


Tak tylko ze na postoju przeguby nie pracują

A to stukanie to może sprężyna nie pracować płynnie na łożysku tylko przeskakiwać.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 5:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawiam na opony Exclamation Aby sie przekonac -zrob rotacje - tylne wrzuc na przod po przekatnej.A najlepiej to jest zalozyc nowe. Idea A tak wogole: kiedy ostatnio robiles rotacje? W usa co lepsze serwisy ogumienia zalecaja nawet co 3 tys.mil.Oczywiscie bezplatnie - jest to wliczone dozywotnio w cene opon.Rotacja + wywazenie. Arrow Najbardziej halasliwe po niewielkim przebiegu sa zawsze opony letnie,szczegolnie te z duzym indeksem predkosci.Najcichsze - dobre wielosezonowki z indeksem predkosci S.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven to nie wina opon i felg raczej tez nie bo juz podstawiałem komplet innych kół z ogumieniem, zresztą a porónywanuie tego bicia do szumu opon to juz wogóle to duże nieporozumienie - wiem jak szumią opony.
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sprawdzałeś listwe kierowniczą przy podniesionych obu kołach?
Czy nie ma luzu ? wystarczu minimalny, może drążki kierownicze?
_________________
Chrysler Cirrus 2.5 V6 / Fiat Marea 1.6 .Wcześniej 14 innych mniej lub bardziej udanych samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 6:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz stan wewnętrznych krzyżaków półosi.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zereb napisał:
Sprawdz stan wewnętrznych krzyżaków półosi.


a co to Question Question Question Question
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sibi77 napisał:
zereb napisał:
Sprawdz stan wewnętrznych krzyżaków półosi.


a co to Question Question Question Question


Przyłączam sie do pytania bo nie kojarzę tych krzyżaków półosi Rolling Eyes . Oczywiscie same koncówki drążków jak i drążki kierownicze są wymienione. Zamierzam jeszcze podmienic tarcze na dniach jak mi przyjdą mimo że były kiedyś przetaczane ale i tak już na nie pora i dam znać o efektach - może zdarzy się cud Idea
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie chodziło o przeguby wewnętrzne ale one by dawały oznaki podczas jazdy i w granicach pewnej prędkości.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak chodzi o przegub wewnętrzny.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Wto Paź 18, 2011 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aktualnie Panowie czekam na nowe tarcze. Jak dojdą i nie będzie poprawy będziemy dalej kombinować.
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Sro Paź 19, 2011 10:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Stawiam na opony Exclamation Aby sie przekonac -zrob rotacje - tylne wrzuc na przod po przekatnej.A najlepiej to jest zalozyc nowe. Idea A tak wogole: kiedy ostatnio robiles rotacje? W usa co lepsze serwisy ogumienia zalecaja nawet co 3 tys.mil.Oczywiscie bezplatnie - jest to wliczone dozywotnio w cene opon.Rotacja + wywazenie. Arrow Najbardziej halasliwe po niewielkim przebiegu sa zawsze opony letnie,szczegolnie te z duzym indeksem predkosci.Najcichsze - dobre wielosezonowki z indeksem predkosci S.


Z innej beczki ale pozwole sobie na dygresje.. (w temacie rotacji kol)

Ostatnio bylem u wulkanizotara i zdecydowanie odradzil mi rotacje diagonalna dla opon niekierunkowych. (zalecane przez instrukcje tak jak napisal Mark - co 3tys mil )
Argumentowal, ze opona krecac sie w jednym kierunku deformuje sie i po rotacji na skos - gdy zacznie krecic sie w odwrotnym, to moze to spowodowac jej uszkodzenie.
Prawda czy falsz?
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Paź 19, 2011 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raczej falsz...
pomysl teraz o milonach? ludzi w polsce ktorzy jezdza na uzywkach niewiadomego pochodzenia z niemiec czy innych landow...te miliony ludzi "na tym" jezdzi i jakos prasa nie informuje o milionach uszkodzonych opon Smile a przeciez nikt ze sprowadzaczy opon nie oznacza na jakim kole, ba nawet na jakim aucie jezdzila dana opona Smile pozatym 3kmil to coz to za smieszny przebieg? przy prawidlowej geometrii i normalnej jezdzie opona po takim przebiegu praktycznie sie nie zuzywa wiec nie moze byc mowy o jakims znaczacym zuzycia w odniesieniu do danej strony/osi auta
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Paź 20, 2011 5:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tez uwazam ze falsz.No pomysl tylko...Przeciez to najwiecej w usa zaleca sie rotacje.I producent w instrukcji , i serwisy oponiarskie .Gdyby rotacja rzeczywiscie powodowala uszkodzenia - to producent i serwisy nie wyplacili by sie na odszkodowania.Bo w razie powazniejszego wypadku spowodowanego awaria ogumienia niejeden adwokat spokojnie moglby to udowodnic opierajac sie na wiedzy....np. Wulkanizatora z Polski Laughing No a w instrukcji natychmiast pojawil by sie wielki napis w stylu "Uwaga!!!Nie zalecamy rotacji pod grozba awarii opony!" Surprised>><< W skali tak wielkiej ilosci pojazdow kazda drobna oszczednosc przynosi duze korzysci, zwlaszcza ekologiczne.Obliczono,ze czesta rotacja poprawia bezpieczenstwo i zmniejsza zuzycie opon, i skrocono zalecany okres z 6 do 3kMil.Robi sie to za darmo - przez cala gwarancje na opony - czyli przez 40 do 65kMil w zaleznosci jaka opona. Question Zaleca sie tez napelnianie azotem - obliczono ze oszczedza sie rocznie miliony opon dlatego,ze cisnienie nie zmienia sie w zaleznosci od temperatury. Instrukcja : http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=43
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Czw Paź 20, 2011 16:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i kolejny mit obalony..

Nadmienie, ze kolega wulkanizator jest swiecie przekonany do swoich racji bo ostatni raz kiedy mi zakladal opony zimowe, na oponach letnich (oprocz znakow przod/tyl) - zaznaczyl strzalka, przed demontarzem, kierunek obracania sie kola..
Moze nie dokonca chodzi o uszkodzenie, a raczej o komfort jazdy (bicie, halas) :?:

Mozna by wysnuc hipoteze, ze wlasnie owe czeste przekladanie opony powoduje, ze nie ma sie czym martwic... Oczywiscie zagadnienie nie dotycz opon kierunkowych, a wydaje mi sie, ze tych jest znacznie wiecej na rynku i moze wlasnie dlatego "problem" jest niszowy (nie dotyka milionow).
Osobiscie daaawno nie mialem do czynienia z opona nie kierunkowa... do czasu, az zakupilem auto ze stanow.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Nie Paź 30, 2011 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie nowe tarcze założone a poprawy żadnej a jest nawet gorzej niż było gdyż teraz z kół cały czas dochodzi mi hałas głuchego tarcia i pisk w lewym kole przy hamowaniu, czuć tez lekkie bicie na kołach nawet jadąc na wprost które wraz ze wzrostem prędkosći sie pogłebia, przy hamowaniu też czuć lekkie bice na kołach, sama kierownica również w czasie jażdy cały czas lekko drga - juz mnie szlag trafia z tym autem normalnie Rolling Eyes poradz cie coś bo go na żyletki oddam i tak sie skonczy moja przygoda z amerykańskimi samochodami.

A sam fachman co wymieniał te tarcze powiedział ze te obwiawy są podobno według niego spowodowane tym że stare klocki są nie dopasowane do nowych tarcz i że z czasem się ma to unormowac - na tarczach zrobiłem aktualnie nie całe 200km z prędkościami chwilowymi do max 130km/h ale hamować starałem sie zawsze w miare delikatnie.

Alex
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Paź 30, 2011 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klocki muszą się dopasować ja miałem podobnie nie było mocnych drgań ,ale po czasie ustały a tarcze miałem przetaczane.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Pon Paź 14, 2013 0:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Problemem został rozwiązany przez wymianę lewej przedniej piasty.
Jest już nie mal idelanie , aczkolwiek pozostał problem z trzęsącą sie kierownica podczas jazdy Rolling Eyes

dziękuję za pomoc
pozdrawiam
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Pią Paź 18, 2013 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nadmienie, ze kolega wulkanizator jest swiecie przekonany do swoich racji bo ostatni raz kiedy mi zakladal opony zimowe, na oponach letnich (oprocz znakow przod/tyl) - zaznaczyl strzalka, przed demontarzem, kierunek obracania sie kola..


Kolego dobrego masz wulkanizatora :>)SmileSmileSmileSmile, jak zaznaczysz LP czyli lewy przód, to ta opona zawsze będzie kręciła się w tą samą stronę, nie ma inne możliwości SmileSmileSmileSmile
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szczery2008
*
*


Dołączył: Oct 16, 2013
Posty: 146
Skąd: Giżycko i okolice

PostWysłany: Pią Paź 18, 2013 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prześledziłem temat i super,że piasta dała oczekiwany rezultat,choć nie do końca; natomiast innym użytkownikom taka podpowiedź,stukanie miałem przez szerokie alufelgi na których ćwok(wulkanizator)założył odważnik od wewnętrznej,który uderzał w kopyto"Macpersona".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Pon Paź 21, 2013 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlaczego mówisz na swojego wulkanizatora - ćwok
bardzo dobry znawca tematu
nie każdy potrafi założyć tak ciężarek, który uderzając w inną rzecz nie odpadnie SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile
wery gut wulkanizator hahaha
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szczery2008
*
*


Dołączył: Oct 16, 2013
Posty: 146
Skąd: Giżycko i okolice

PostWysłany: Pon Paź 21, 2013 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym to masz rację! Laughing sam bym na to nie wpadł Shocked teraz sam zmieniam sobie opony,a odważniki naklejam,może nie odpadną Rolling Eyes Pozdrowionka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group