www.asu.pl :: Zobacz temat - jaki akumulator pts 3.8?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jaki akumulator pts 3.8?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Wrz 27, 2010 18:39    Temat postu: jaki akumulator pts 3.8? Odpowiedz z cytatem

macie moze jakies pewne dane dot. parametrow akumulatora do mojego auta? w necie rozbieznosci sa dosc duze ,a w intrukcji polecaja marke(wlasna) ale nie pojemnosc ,a tymbardziej prad rozruchowy Smile

aha...jakby ktos chcial polecic albo zganic jakas marke to chetnie poczytam!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 27, 2010 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek tu masz dane akumulatora w USA
Group Size: 75
Voltage: 12
Cold Cranking Amps (CCA) @ 0°F: 700
Cranking Amps @ 32°F: 875
Reserve Capacity (minutes): 100
Terminal Type: Side Terminal
Height (in.): 9-11/16
Width (in.): 7-1/4
Length (in.): 7-1/4
Weight (lbs.): 35

A tak po polskiemu to 74Ah i prąd rozruchowy powyżej 700A, ja osobiście polecam akumulatory Fiamm, do Voyka kupiłem 60Ah 600A i już przeszło rok radzi sobie OK, czasami na kilka minut zostawię otwartą klapę a wiadomo że w środku się świeci cała choinka i daje rade. Musisz tez zwrócić uwagę na rozmiary żeby się tam zmieścił Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Wrz 27, 2010 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za info!!!
miejsca jest od cholery:) mialem poprzednio taka najprostsza centre(jeszcze sprzed epoki standard,futura itp)55Ah!!!.objezdzilem nia tempo i 3 lata pontona...miala chyba z 8 lat. przezyla wiele rozladowan totalnych,cale zycie na dworze i ....przez swoja glupote sie jej pozbylem Embarassed
teraz czytam internet i im dluzej czytam tym mniej wiem Wink
marek,firm jak grzybow po deszczu. opinii jeszcze wiecej: jedni narzekaja na niby dobre firmy jak np. bosch,inni chwala nieznane mi marki jak sakura.
glowa juz mnie rozbolala Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Wrz 27, 2010 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja cala nasza flote zaopatrzylem w Autocrafta...w pontonie mam konkrtenie ten http://allegro.pl/akumulator-62ah-p-autocraft-akumulatory-62ah-60ah-i1235499925.html
najstarszy ma juz ok.4 lat i nadal jest OK Smile U ojca po jakims czasei rozszczelnila sie obudowa na zgrzewie i w ruch poszly procedury reklamacji ..tzn. telefon do firmy i na drugi dzien kurier byl juz z nowym aku na podmianke - no poprostu rewelacja i chyba ceny najnizsze na rynku Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Wrz 27, 2010 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla silnika 3800 ( dane z SERVICE MANUAL )
akumulator 75A-72...silnik 3.8 Test Load = 310 A
/ Cold Cranking Amperes =630 A /
...Reserve Capacity Rating = 90


dawno dawno temu miałem w pontiac ts3800 ( wersja USA )BOSCH SILVER
( na dziś nie pamiętam jego danych dokładnie - możliwe ze 56 Ah i prąd rozruchowy 480 A) Bardzo szybko rozładowywał się gdy auto nie było używane

potem stosowałem

Centra Plus CP19 12V 74Ah 680A
Długość - 278 mm, Szerokość - 175 mm, Wysokość - 190 mm
( pod belka było średnio 1.5 cm wolnej przestrzeni )
sam akumulator zachowywał się mało stabilnie ( bezobsługowy który po 2 latach wymagał dolania dość sporej ilości destylatu - zielone oczko było białe )

rok temu wymieniłem na

Centra Future CA722 12V 72Ah 720A
Długość - 278 mm, Szerokość - 175 mm, Wysokość - 175 mm

Jest niższy od poprzednika , praca z nim to przyjemność. Nie zauważyłem niczego co mogło by mnie niepokoić.

Kupiony w firmowym sklepie centra za dobrą cene
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie..
Do mojego Caddiego 80Ah i od 800-950 rozróchowy prąd.
Żaden europa producent nie zwarca na to uwagi.Proponowali mi
74ah na 680 i mówią że będzie dobrze.Ale nie jest.

Za 74ah 680 zapłaciłem prawie 400 żł rok temu.To jest słaby aku do dużych silników.

Dwie 74ah ledwo dawały radę kręcić Fordem F350 który ma dwa miejsce na dwa aku.Swoją drogą F350 ja pierdykam jak bym chciął go mieć.Bryka wypas rozwala od patrzenia na niego.
Dopiero jak zmienił na usa aku wszystko zaczeło grac świszczeć i buczeć.

Jest róznica.W PL wciskają nam stare aku na elektrolit.Teraz są aku żelowe.Inna technologia.Chcecie wiedzieć więcej poczytajcie o akumutaorach.Nie bedziecie płakac przy -20 .To zobaczycie że czas idze do przodu.Technologia też.
Gdyby tak nie było to jezdzili byśmy zaprzęgiem konnym. V2-2 konie
V4-konie V8-8 koni i bat sportowy.

Chcieli mi wcisnąc w PL-servis za 1000 zł Shocked zwykły aku elektrolit.Niby orginał do Caddiego.No może orginał.Ale z epoki gomółki.

Zbieram kasę na porządny aku usa.Ceny w polsce nie zabijają,
Od 650 zł do 1000 ale za żelowy itd.Są i tańsze ale ja patrze pod kątem V8.Żałuje że wydałem rok temu 400 zł na zwykły aku.Macie tu link pogadajcie z gościem ma katalogi do wszystkich USA car.Może coś doradzi.

http://www.dekabatteries.pl/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=57


Tyle wiem to się dziele.Ale specjalistą nie jestem.Pogadajcie z tym gościem z linku.Albo może niech MarkSeven rozjasni mroki tajemnic aku z usa Cool

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

V8USA napisał:
Panowie..
Do mojego Caddiego 80Ah i od 800-950 rozróchowy prąd.
Żaden europa producent nie zwarca na to uwagi.Proponowali mi
74ah na 680 i mówią że będzie dobrze.Ale nie jest.


V8 ale przyjrzyj sie normie wg ktorej okreslono te 800-950A - bo miedzy poszczegolnymi normami roznica cyfrowa jest duza a fizycznie to to samo!!
80Ah to pojemnosc - czyli to ile aku moze zgromadzic by potem oddac - caddi ma troche elektroniki stad duza pojemnosc, ale prad rozruchowy to spokojnie by do benzyniaka wystarczyl ok.400A...duzym dieslom wystarcza 500A wiec 900 jest mocno przesadzone
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czemu "wyszukiwarki" akumulatorow wszystkich firm kaza mi kupowac aku o pojemnosci ok 60Ah? czyzby im chodzilo o to,ze wczesniej go szlag trafi i wczesniej kupie nastepny? ja z kolei sie nawet zastanawiam nad takim 80Ah. boje sie jednak,ze moze go altek nie naladowac do pelna. dziennie jezdze 2x20 km do pracy plus jakies wypady po kilka km na zakupy i czasem w weekend jakies 2x100km na wycieczke.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli to orginał do Hammer H2. A on ma taki sam silnik V8 vortec jak ja.To zobaczcie parametry Shocked

http://www.dekabatteries.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=32:779-mf&Itemid=63

91Ah 1000A....i wszystko jasne:)

Ale jak kupisz tego jezdzisz na prąd.Nie musisz PB tankować.

http://www.dekabatteries.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=150:904-dy&Itemid=71

215Ah 1280A Very Happy


Moja bateria 74Ah jest doładowana full nawet jak robie krótka trasa.

Napięcie 12.48 V. Prąd ładowania między 14.40-13.80 V

Kupuje 80Ah juz się zdecydwoałem tylko kasę uzbieram.Jak nie spróbujesz to się nie przekonasz.Tak samo jak z Amer cars.Jak nie pojezdzisz to gadasz głupoty na te samochody.

Bede atakował żelowy.Chce się osobiście przekonac co są warte.I myślę że warto w kóńcu "przeprogramować myslenie" jak mówi MarkSeven.

Jeżeli do Caddiego minimum 80Ah to musi tak byc..Ale 91Ah też mi nie zaszkodzi.Moze nie robię dużo kilometrów.Ale !! Samochód stoji cały dzień w korkach silnik pracuje cały czas i to chyba tez się liczy.Bo aku ładuje się.Więc licze ze jesli 74Ah mam full doładowany cały czas to 91Ah
też doładuję max.

http://sklepakum.pl/product.php?id_product=265

A tu żelowy.

http://sklepakum.pl/product.php?id_product=189
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
... ja z kolei sie nawet zastanawiam nad takim 80Ah. boje sie jednak,ze moze go altek nie naladowac do pelna. dziennie jezdze 2x20 km do pracy plus jakies wypady po kilka km na zakupy i czasem w weekend jakies 2x100km na wycieczke.


80 Ah za duży nawet jeśli masz alternator 140 amper
( dla standardowego alternatora 105 amper tak wielki pojemnościowo akumulator jest nieporozumieniem )
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam altek 140. mam tez kilku dodatkowych pradozercow. nikt tez podczas konstruowania tego auta nie przypuszczal ,ze w jakims chorym kraju ktos pierdzielnie sie czyms ciezkim w glowe i wymysli przepis nakazujacy jezdzic 24h/dobe z wlaczonymi swiatlami... do tego zarowki euroreflektorow maja wieksza moc wiec uwazam,ze te 5Ah ponad miare nie zaszkodzi. fakt,ze ponton jezdzil super na zabytkowej centrze 55Ah:)
a tu linek do roznych fajnych info o akumulatorach:
http://www.akumulatory.auto.pl/porady.htm#38
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam Centre Future juz 3 rok i poki co nie moge powiedziec zlego slowa!Co prawda rozladowal mi sie w zime ale to dlatego ze stal w te mrozy pare dni bez odpalania! Tak uzytkowany na codzien nie sprawia zandego problemu! Jak bede w domu to podam Ci jego parametry! No i oczywiscie plus ma z tej strony co potrzeba:)
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o centrze czytalem wiele dobrego(o futurze zwlaszcza) jednak ceny nieco zniechecaja. jak isc w jakosc to moze pomyslec o optimie yellow top?
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/8.html
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Całkiem ładny Cool

I on jest DUALNY to jest bardzo dobre.

Nie znam firmy.Ma ktoś jakies doświadczenie.

Wyglada zachęcająco.

Pogadałem na temat tej "Optima Yellow".

Bardzo dobre aku.Chyba się skusze bo do mojego 75Ah 1200A.
Aku jest żelowy.Nawet pęknięty potrafi działać i odpalac samochód.
Kolo nim jezdzi w samochodzie 4x4 z bateria świateł na dachu,PS3,TV i lodówką w srodku.Heh dobre to czym on jezdzi Question

Przy -18 C prad rozruchowy spada tylko do 980A Shocked
Normalna temp. 1200 A.

No i Dualny a to jest istotne dla mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 11:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
o centrze czytalem wiele dobrego(o futurze zwlaszcza) jednak ceny nieco zniechecaja. jak isc w jakosc to moze pomyslec o optimie yellow top?
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/8.html



ten aku... yellow top jest w super cene: 779.00 zł (brutto)

jak dla mnie to ta cena jest wskazówką wybrania innego aku
i to w sklepach firmowych np Centra
(dostajesz dobry aku, gwarancję , przed założeniem wykonują test a i sama cena ( wybranego modelu aku )jest niższa w tym segmencie o jakieś 120 do 150 zł między np. supermarketem )
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 11:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

""Się przymierzam do zakupu akumulatora i takie laickie pytanie. Czym się różnią poszczególne Optimy (yellow/red/blue)?
Zastosowanie mają inne? Bo nie wiem ""

""Do jeepa to raczej zolta....mozna ja rozladowac do zera i nic jej nie bedzie.
Czerwone tez sa do samochodow i mozna je wlozyc do jeepa...ale jesli masz jakies urzadzenia ktore biora prad typu wyciagarka itp to to lepsza jest zolta.
Niebieskie to baterie do lodzi i innych maszyn/pojazdow sezonowych ktore maja dlugie przestoje miedzy okresami uzycia(stoja cala zime w garazu itp)""

!!!Ja zolta optime mam od mniej wiecej roku....fakt ze nie jest to jakis dlugi okres ale nie mialem zadnych problemow. Czy zimno czy goraco Jeep odpala bez najmniejszego problemu. Ciagniecie na wyciagarce tez nie robi na akumulatorze wrazenia....wyciagalem kiedys kumpla na wylaczonym silniku i tez nie bylo problemu. Czasem na imprezach Jeep robi jako naglosnienie i mimo ze moje audio bierze sporo pradu tez nie mialem problemow.
Optima faktycznie troche kosztuje ale ma dobra gwarantowana jakosc!!!

"""Aha..moja optima przetrwala tez test spawania..spieta z inna optima robila jako zasilanie do spawarki typu przewody plus elektroda...po takim kilkumintowym spawaniu wsadzilem ja do jeepa i znow bez problemu odpalil. "" Shocked Shocked

Dla mnie wystarczy.Mnie przekonali Jeep maniacy. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ufffffff kupilem:)
skorzystalem z rady marcysa-cena nie do pobicia. akumulator to czesc eksploatacyjna. nie bede podwajal wartosci auta jakims kosmicznym aku:) wiekszosc aku ma 2 lata gwaracncji potem czy bosch,czy inne znane marki radz se sam. doplacajac 100 zl mialbym niby boscha-gigawatt albo kager lub niby varte- amper max czy tez niby centre-akcell lub inne "made in china" ,"german technology". za markowy aku trza dac ok 500zl i nikt nie daje gwarancji,ze pochodzi latami.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale co kupiłeś? Pochwal sie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 16:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

autocraft 75Ah 700A(en) ca/ca obnizany(175mm) lewy plus.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aha czyli wydałeś jakies 200 zł.za elektrolita.W sumie tanio.
Akurat wczoraj gadałem z właścicielem firmy.Nie maja nic dla mnie..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja za swojego dalem 3 lata temu ponad 300 ale tyle katuszy co on wytrzymal to i tak sie oplacalo! Z reszta nie mialem wtedy innego wyjscia bo nie bylo innego z lewym plusem Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
autocraft 75Ah 700A(en) ca/ca obnizany(175mm) lewy plus.


bedzie pan zadowolony! jak mowilem ja kupilem juz 4 te akumulatory, najstarszy 3 lata temu - jeszcze do VW transportera i potem poszedl do visiona i jezdzi tam do dzis - 0 problemow a w transporterku (starym dieslu) kilkanascie razy w zimie zostal wyzerowany do 0A Smile

>akumulator to czesc eksploatacyjna. nie bede podwajal wartosci auta >jakims kosmicznym aku:)

i to jest jedyna sluszna idea! mozna kupic aku i za 2kzl - tylko po co??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ehh..po co.

""Ja żółta optime mam od mniej wiecej roku....fakt ze nie jest to jakis dlugi okres ale nie mialem zadnych problemow. Czy zimno czy goraco Jeep odpala bez najmniejszego problemu. Ciagniecie na wyciagarce tez nie robi na akumulatorze wrazenia....wyciagalem kiedys kumpla na wylaczonym silniku i tez nie bylo problemu. Czasem na imprezach Jeep robi jako naglosnienie i mimo ze moje audio bierze sporo pradu tez nie mialem problemow.
Optima faktycznie troche kosztuje ale ma dobra gwarantowana jakosc!!!

No po to.

Ale ok.Jeśli samochód nie ma za dużo napchane elektroniki i nie robi za dyskoteke.To fakt zwykły aku mu wystarczy.Powinien.

Ja i tak jestem w gorszej sytuacji.Bo mam napchane elektroniki.

Samych pónktów świetlnych naliczyłem około 20..same żaróweczki w środku:( albo więcej jesli liczyć podświetlenia kokpitu przycisków,panelu sterowania z tyłu nawiewów z 10 wiatraczków itd itd.

Niezły cyrk.

W Polonezie 1.9D dostawczaku miałem "centre 55Ah" .Poldek przestał mi 3 miechy zimy.Samochód zasypało dokumentnie cały.A i tak odpalił za pierwszym razem.Ale w Cadillacu nie wytrzymałby jednej nocy. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i mnie dopadło.

Miałem centre future 55Ah 600A
Początkowo kilka razy silnik ledwo zapalał wiec pojechałem do elektryka ,który serwisuje akumulatory z centry.

Zrobiliśmy wszystkie pomiary przez godzinę kilka krotnie te same aby wykluczyć skutki błędu na pobór napięcia,na pobór przy rozruchu i wszystkie skanery do diagnostyki akumulatorów bez obsługowych i wyszło ,że zużycie ma około 30% wiec nie było źle.

Więc elektryk powiedział, że jeździć i obserwować bo z diagnostyki nie wyszło źle.

Zdechł w niedzielę a 09.09.2010 skończyła się 3 letnia gwarancja .

Wczoraj rozebrałem górną część akumulatora ,która jest zgrzewana aby dostać się do korków aby zrobić pomiar gęstości elektrolitu.

Po pomiarze
cele plus
1 gęstość 0
2 gęstość 1
3 gęstość 0,5

cele minus
1 gęstość 0
2 gęstość 0
3 gęstość 1

Wnioski.
Akumulator ,który nie ma możliwości dojścia de celi wykonać pomiar gęstości elektrolitu jest nie praktyczny.
Kupić dobry akumulator w naszym kraju ,który wytrzymał by normalny okres użytkowania to tak jakby grać w pokera.

Akumulatory ,które są sprzedawane w nowych samochodach są bardziej trwałe w granicach użytkowania 6-8lat średnio.
Czyli mają dopuszczoną specyfikację producenta niestety te drugie są już produkowane na widzi misie.

Wnioski wyciągnijcie sami.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moj wniosek-nie bede wywalal kasy na aku "markowy"
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pomierzyłem jeszcze dziś cele 1 dzień po skończeniu ładowania
cela na plusie
1 -gęstość 1
2-------------0
3- -----------0

cela na minusie
1- ------------0
2- ------------0
3- ------------0

kupiłem akumulator wyprodukowany w kraju w markecie bo dali mi 3 lata gwarancji jak zdechnie nie będę miał żalu.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato co to sa cele + i - ?? Laughing
akumulator to ogniwo chemiczne w ktorym elektrodami jest olow i masa tlenku olowiu zalane elektrolitem 25% roztworem kwasu siarkowego i srata tata itp Smile w kazdym razie nie ma cel + i - ! kazda cela to osobne ogniwo dajace z szeregu napieciowego Pb->PbO w kwasie siarkowym cos ponad 2V..czyli w aku 12V masz 6 cel, w aku 6V masz 3 cele Smile ale w kazdej celi masz ZAWSZE + i - Smile ooo..alem sie wymadrzyl Smile
PS>u mnei zawsze aku wytrzymuje 6 lat! raz kupilem centre, raz ZAPa, teraz jezdze na autocrafcie...na zaden z nich nie moge narzekac i za zaden z nich nie dalem wiecej jak 250zl Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewnie chodzilo o 3 cele po stronie plusa i 3 po stronie minusa(klemy +i-)
gestosc elektrolitu wyraza sie w g/cm3 i w akumulatorze (sprawnym) wynosi ona od 1,28 do 1,15. ponizej tej wartosci akumulator jest uszkodzony. powyzej nalezy rozcienczyc elektrolit. nie domyslam sie co znaczy gestosc........1 lub gestosc........0.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 1:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moge tylko dopowiedziec,ze niestety,baterie w usa sa zupelnie innej jakosci niz te ktore oferuja handlowcy w Polsce.Dlatego warto czasami zakupic baterie z importu ,np.firmy amerykanskiej DEKA - pod warunkiem ze sa to wyroby oryginalne,dlugo nie lezakowane w magazynie i maja co najmniej 2 lata gwarancji. Potwierdzam fakt,ze nie powinno sie instalowac baterii o duzo wiekszej pojemnosci niz zalecenia fabryki.Czasami nawet lepiej miec mniejsza baterie ,ale zawsze naladowana w 100%.Wszystko zalezy od stanu technicznego auta i ilosci rozruchow w stosunku do czasu pracy silnika. Wiadomo,ze w mrozy pojemnosc calkowicie naladowanej baterii spada nawet do 50%.Czym mniej naladowana bateria,tym proporcjonalnie wiecej spada jej pojemnosc w minusowych temperaturach.I dlatego czasem niedoladowana wieksza bateria moze okazac sie rano duzo gorsza - bo nie bedzie miala wymaganego "kopa".Takze kazdy niech sobie indywidualnie przemysli sprawe wedlug swojego rozkladu jazdy .Druga rzecz - martwi mnie fakt,ze polscy dilerzy nie podaja rzetelnych informacji tylko stosuja chwyty "na ilosc". Bateria DEKA 779MF o ktorej mowi V8USA ma podany prad 1000A.Ale diler nie podaje ze jest to prad na cieplo,a na zimno ( -32st.C ) jest tylko 840 cca (ColdCrankingAmp) - to jest to o czym pisze wyzej marcys - ze norma normie nierowna.A dlaczego? - bo dilerowi nie chce sie napisac prawdy ,tak jak jest w amerykanskich danych.Takze dobierajac baterie prosze patrzec tylko na parametr oznaczony "CCA".Amerykanie nie stosuja podawania "amperogodzin" baterii.Bo nikomu to nic nie mowi.Dla laika wazne jest jak dlugo moze on jechac bez ladowania przecietnym silnikiem V z wtryskiem.I tu podaje sie parametr RC "ReserveCapacity" podany w minutach- dobry aku ma minimum 100-120 minut rezerwy jazdy. A oto wzor jak obliczyc pojemnosc aku w Ah majac tylko podany czas rezerwy: Ilosc Ah = ( czas rezerwy / 2 ) + 16. Takze dla aku 779MF polski diler podaje 140RC - podzielic przez 2 = 70 , plus 16 to = 86Ah , a nie 91 jak podaje diler - cwaniak.A wiec macie przyklad nieuczciwosci - na jednym aku dwa zawyzone parametry! : pojemnosc i prad rozruchu.Ponadto jest jeszcze sprawa gwarancji - w usa ta sama bateria ma 75 miesiecy gwarancji, a w Polsce tylko 24? Co ten Diler kombinuje? http://www.dekabatteries.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=32:779-mf&Itemid=63
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 2:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek -podstawowa bateria dla ciebie z grupy 75 co ci podal Lutek ma miec pojemnosc 66Ah a nie 75. Policz sobie : ReserveCapacity 100 , podziel przez 2 = 50 , plus 16 to = 66!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 7:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak...kupilem jednak 75. mam kilka dodatkowych odbiornikow pradu jak inst.gazowa,czujniki parkowania,alarm,zamek z pilotem itp. mam nadzieje,ze nie bedzie niedoladowana. dziennie robie min. 40 km w 2 odcinkach z czego kilkanascie trasa z szybkoscia 80-90 km .
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 8:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
pewnie chodzilo o 3 cele po stronie plusa i 3 po stronie minusa(klemy +i-)
gestosc elektrolitu wyraza sie w g/cm3 i w akumulatorze (sprawnym) wynosi ona od 1,28 do 1,15. ponizej tej wartosci akumulator jest uszkodzony. powyzej nalezy rozcienczyc elektrolit. nie domyslam sie co znaczy gestosc........1 lub gestosc........0.


Gęstość wyraziłem

100% - 1,28g/cm3 ------1
75% - 1,24g/cm3
50% - 1,19g/cm3---------0,5
25% - 1,14g/cm3
0% - 1,10g/cm3 ---------0
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 8:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mierzyliśmy pobór prądu miernikiem cęgowym na przewodach zasilających z akumulatora.
Wszystkie pomiary były robione po kilka razy aby zminimalizować wynik błędu.

Pierwsze pomiary wyszły 145A
kolejne 240A
a następne 460A

Zastanawiam się jakiej jest mocy rozrusznik 3,8 aby móc obliczyć dokładny pobór prądu.
Oczywiście zależność obciążenia będzie proporcjonalne do temperatury otoczenia.
Może są jakieś tabele podane.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
no tak...kupilem jednak 75. mam kilka dodatkowych odbiornikow pradu jak inst.gazowa,czujniki parkowania,alarm,zamek z pilotem itp. mam nadzieje,ze nie bedzie niedoladowana. dziennie robie min. 40 km w 2 odcinkach z czego kilkanascie trasa z szybkoscia 80-90 km .
75 Ah do twego auta z Alt 140 to nie jest jeszcze az tak tragicznie za duzo.>><< Nalezy pamietac ze w czasie jazdy akumulator nie pracuje,tylko jest doladowywany.Caly prad idzie z alternatora.A wiec kiedy jest wiecej odbiornikow typu inst.gazowa ,ciagle swiatla ,itp. to aku jest po prostu wolniej ladowany.I wtedy daje sie wiekszy alternator,a nie wieksza baterie - jak niektorzy mysla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:


Zastanawiam się jakiej jest mocy rozrusznik 3,8 aby móc obliczyć dokładny pobór prądu.
Rozrusznik w 97 T&C 3.8 ma moc 1.2 kW. Mowi to tylko o tym jak silny ogolnie jest rozrusznik.Natomiast konkretna moc pobieraego pradu zalezna jest od obciazenia.Dlatego najlepiej jest mierzyc pobor pradu przy rozruchu - bedzie on rozny w zaleznosci od chwilowego obciazenia ktore jest zalezne od temperatury silnika,stanu technicznego silnika oraz od stanu technicznego samego rozrusznika.Na pelnym zablokowaniu rozrusznika prad bedzie najwiekszy.Serwisowka podaje prad w czasie rozruchu sprawnego silnika na cieplo - od 150 do 200A. Bez obciazenia - wyjety rozrusznik - 73A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to sobie kupię miernik cęgowy dla siebie bo u tego elektryka spora rozbieżność wychodziła między 145 -490 to spora różnica.

Zmierzyliśmy pobór prądu przez centralkę gazową oraz instalację samochodu.
Pomiar poboru centralki gazowej 0,11A (110mA)
Pomiar poboru instalacji elektrycznej 0,13A (130mA)

Pomiar w całości wyniosło 011A (110mA)

Trochę dziwne te pomiary wychodziły bo przedtem zrobiliśmy pomiar poboru na instalacji samochodu wynosiło 0,05A (50mA)

Elektryk powiedział ,że norma jest na pobór 0,03A (30mA) więc gdyby nawet pobór był 0,05 (50mA) to jeszcze można by dopuścić taki pobór.

A jak to wygląda w rzeczywistości.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300


Ostatnio zmieniony przez sato dnia Czw Paź 14, 2010 9:10, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mlA-co to za jednostka?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
mlA-co to za jednostka?


Pewnie niechcący " l " mu się wklepało Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Zastanawiam siê jakiej jest mocy rozrusznik 3,8 aby móc obliczyæ >dok³adny pobór pr±du.
>Oczywi¶cie zale¿no¶æ obci±¿enia bêdzie proporcjonalne do temperatury >otoczenia.
>Mo¿e s± jakie¶ tabele podane.

ale to ci jest w jakims konkretnym celu potrzebne?? tak po chlopsku i w skrocie to pobor pradu na parkingu jesli jest ponizej 0,5A to jest OK - oczywiscie wszystko zalezy od ilosci gadzetow w aucie..dla przykladu w motocyklach "oszczedny" alarm pobiera jakies 100-150mA a tam mamy aku o pojemnosc 7-12Ah Smile
Samochodowe alarmy biora ok.250-300mA w stanie czuwania + do tego jakies podtrzymanie radia itp... No a podczas rozruchu to prad zmierz kleszczami Dietza i tyle..tylko po co ci to??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dietzem(ditzem) to tylo prad przemienny jak pamietam...niemniej zawsze fascynowala mnie dociekliwosc sato i to,ze cokolwiek sie komus zwalilo sato mial to zawsze rozlozone na czynniki pierwsze na wlasnorecznie zrobionych fotach Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem takie zdjęcia bardzo pomagają w sytuacjach w awaryjnych lub do zweryfikowania części danego urządzenia i wtedy nie muszę rozbierać aby na nowo oglądać tylko oglądam fotki.

Pytałem o moc rozrusznika bo będąc na pomiarach elektryk chciał mniej więcej policzyć pobór prądu przez rozrusznik i zweryfikować go z pomiarem miernika.

Dodam ,że rozrusznik z cinquecento 900 ma moc 0,8KW moc silnika 41KM
z cinquecento 700 ma moc 1 KW moc silnika 30KM
voyager 3,8 ma moc 1,2 moc silnika 178KM

Więc weryfikując moce tych rozruszników w stosunku do mocy silnika są spore różnice.
Różnica pomiędzy tymi rozrusznikami jest taka ,że rozruszniki fiata zazębienie mają bezpośrednio na wałku a z voyagera ma dodatkową przekładnie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zebys mnie zle nie zrozumial-takie zdjecia sa pomocne tobie i innym i to nie ulega watpliwosci. mnie po prostu ciekawi kiedy zdazyles rozebrac auto i zrobic fotki kazdej czesci,kazdemu przekaznikowi,przelacznikowi,wtyczce,wiazce?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darek ja cię bardzo dobrze zrozumiałem Laughing Wink
Ja nie z tych co źle myślą o _ _ _ _. Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
dietzem(ditzem) to tylo prad przemienny jak pamietam...


sa na przemienny i staly Smile

> z cinquecento 900 ma moc 0,8KW moc silnika 41KM
>z cinquecento 700 ma moc 1 KW moc silnika 30KM
>voyager 3,8 ma moc 1,2 moc silnika 178KM

a z golfa 1,6D ma moc 1,4kW czyli 2KM Smile a tak na marginesie pojemnosc silnika ma niewiele wspolnego z zapotrzebowaniem na moc z rozrusznika bo nigdy nie sprezasz 2 cylindrow jednoczesnie. Znaczenie ma jedynie ilosc cylindrow(choc to tylko w poczatkowej fazie obrotu walu) i ilosc ulozyskowan walu/korbowodu - chodzi o tarcie i lepkosc oleju. Wplyw ma za to konstrukcja silnika - benzyniaki maja rozruszniki slabsze(nizsza kompresja), diesle mocniejsze..rozrusznik do benzyny czesto ma zebatke bendixa osadzona bezposrednio na wale, w dieslowskich przewaznie jest jeszcze przekladnia planetarna pomiedzy tymi elementami.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
DARO
*
*


Dołączył: Oct 20, 2004
Posty: 194
Skąd: Pawlowice sl

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam !!!
moze ktos poda parametry akumulatora (orginał)do 300C z silnikiem 5.7 HEMI.Za info dzieki juz teraz .
pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Sob Lis 06, 2010 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Podepnę się pod temat bateryjek.
Mam u siebie Boscha Silver Mad
Notorycznie nie działa mi szyberdach, po ładowaniu prostownikiem działa i czasem, zanim odpalę silnik...po odpaleniu już zwykle nie trybi.
Gość od którego kupiłem auto zmienił oryginał właśnie na to g..wno a ja się teraz zcieram. Do tego jeszcze klemy przerobił.
Z firmy DEKA podają model 779MF
z AcDelco 79-6YR
Ta deka strasznie droga - 890zł!! Czy ktoś wie czy coś tańszego można by zastosować? Oczywiście bez uszczerbku dla Cadillakowej elektroniki.
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lis 07, 2010 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za cene tej DEKA to masz w Polsce sucha Optime i jeszcze cos zostanie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lis 07, 2010 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety,musze kolegow rozczarowac!Nie warto podniecac sie bat.Optima. Zadna bateria optima nie spelnia rygorystycznych norm dlaCadillac Seville STS.A jesli jest jakas co moze ma podobne parametry (ale nie scisle takie same) ,to nie pasuje wymiarowo i ma inna charakterystyke pracy.Bedzie tez bardzo droga.Przy specyfice elektroniki Cadillaca nalezy trzymac sie scisle zalecen,bo kombinowanie sie nie oplaca.Zawsze wystapi jakis problem,bo auto jest kontrolowane i monitorowane rozbudowanymi modulami ,niczym rakieta.Dla Cadi STS powinna byc tylko bateria z amerykanskiego rynku,dedykowana do tego auta.I nie chodzi tu tylko o pojemnosc,prady, - wazne sa tez opory wewnetrzne i charakterystyka pradu ladowania.Jest w ofercie kilka roznych firm ,ktorych baterie spelniaja takie wymagania dokladnie w calosci. Niestety,absolutnie nikt nie poleca Optimy,bo ona bedzie tylko dobrym zamiennikem awaryjnym.Oto podstawowe dane wymagane dla STS 2000r. 840CCA , 1000CA, 140RC ,gr.wymiarowa 79 (jest to wazne ze wzgl.na prawidlowe zamocowanie pod tylnym siedzeniem) Pojemnosc tej bateri jest w przyblizeniu ok.86 AH.Jak chcesz uniknac problemow i miec kilka lat spokoj - polecam Delco albo Deka, bo innych chyba na polskim rynku nie ma.Ja osobiscie w swych autach uzywam baterii DuralastGold 8 lat gwarancji. Oto bateria dla STS Seville : http://www.autozone.com/autozone/parts/Gold-Duralast-Battery/2000-Cadillac-Seville-STS/_/N-jehddZacy27?counter=0&itemIdentifier=601767_130635_0_
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Nie Lis 07, 2010 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki MARK za (jak zwykle) wyczerpującą odpowiedź. Oglądałem te optimy no i właśnie nic nie odpowiadało parametrami.
Gdzie można kupić w PL AcDelco, bo puki co nigdzie nie znalazłem importera, a może będzie tańsza od Deki.
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Wto Lis 09, 2010 15:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Info dla potomnych:
DEKA 779MF - 890zł http://www.sklepakum.pl/product.php?id_product=265
AcDelco 79-6MF - 948zł http://www.polex.pl/
Odyssey 78-PC1500 - 1221.21zł http://www.euro-part.pl
innych jak narazie nie znalazłem.

Co do gwarancji w USA i PL na bateryjki - odpowiedź z f-my AKUM
Jeśli chodzi o gwarancję - różnica polega na innych przepisach w
Unii i Stanach. W Polsce zgodnie z przepisami jeśli produkt okaże
się wadliwy fabrycznie jesteśmy zobligowani do bezpłatnej wymiany
na nowy. W Stanach istnieje tzw gwarancja częściowa - oznacza to że
w ciągu tych 70 miesięcy jeśli akumulator okaże się wadliwy ale bez
względu na to czy był fabrycznie uszkodzony czy też został
zniszczony z winy niewłaściwej eksploatacji (przeładowanie - spływ
mas czynnych lub też niedoładowywanie przez pojazd i np.
zamarznięcie w okresie zimowym) klient ma prawo zwrócić się po nowy
jednakże cena jest podzielona przez liczbę miesięcy gwarancji i
musi dopłacić różnicę na podstawie czasu w jakim użytkował
akumulator który chce wymienić.

Pozdro.
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group