www.asu.pl :: Zobacz temat - Ciekawa strona o skrzyniach do przetłumczenia
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawa strona o skrzyniach do przetłumczenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Linki
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Kwi 12, 2008 23:50    Temat postu: Ciekawa strona o skrzyniach do przetłumczenia Odpowiedz z cytatem

http://www.familycar.com/transmission.htm#What%20is%20a%20transmission?
Fajna stronka moze ktos przetłumaczy?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jollo11
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 28

PostWysłany: Nie Kwi 13, 2008 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam !!!
stronka wyglada ciekawie, ale niestety bariera jezykowa jak dla mnie jest ciezkim tematem Crying or Very sad
byloby super, gdyby ktorys z kolegow Very Happy ja "dla nas nieukow" przetlumaczyl

pozdrowionka dla wszystkich pasjonatow i nie tylko Laughing

Piotr
Aero 91 3.0 Long
coraz bardziej dziarski caaaar
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Nie Kwi 13, 2008 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuję wejść na:

www.howstuffworks.com

i wpisać w wyszukiwarce "automatic transmission"
Informacji jest o wiele więcej niż na podanej powyżej stronce.
Dodatkowo zdjęcia, tabele, wykresy i symulacje.
Jesdnak i w tym przypadku przyda się dobra znajomość angielskiego.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 13, 2008 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.automat.pl/news.php tu jest po polsku-wystarczy przetrzepac strone,naprawde duzo wiadomosci. bardzo wazna rzecz: technika jazdy automatem,ktora obala wiele mitow i lamie chore stereotypy-polecam. duzo odpowiedzi na czesto zadawane pytania i wiele innych....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.familycar.com/transmission.htm#What%20is%20a%20transmission? tu macie szybkie tlumaczenie z tej strony nie sprawdzalem tekstu pod wzgledem logiki i sensu nie ponosze odpowiedzialnosci za prawa autorskie heheheh:
Nowoczesna automatyczna transmisja jest o wiele, najbardziej skomplikowany mechaniczny komponent w samochodzie dzisiaj. Automatyczne transmisje zawierają mechaniczne systemy, hydrauliczne systemy, elektryczne systemy i kontrole komputera, wszystko działanie razem w doskonałej harmonii, która idzie faktycznie niezauważony, aż jest problem. Ten artykuł pomoże, że rozumiesz pojęcia za czym idzie dalej wewnątrz tych technologicznych cudów i co wchodzi do naprawiania ich kiedy oni zawodzą.
Ten artykuł jest przełamany do pięciu sekcji:
Co jest przełamywać transmisji w najprostszych okresach czym cel transmisji jest.
Komponenty transmisji opisuje ogólnych dyrektorów za każdym systemem w prostych okresach, by pomóc, że rozumiesz jak automatyczne prace transmisji.
Zauważając problemy zanim oni pogorszą się pokazy co, by spojrzeć, ponieważ zapobiec mniejszy problem od stawania główny.
Rozmowy utrzymania o zapobiegawczym utrzymaniu, że każdy powinien wiedzieć około.
Naprawy transmisji opisuje typy napraw, które typowo są wykonane na transmisjach od mniejszych dostosowań do kompletni przemontowanie.

Jaka jest transmisja?

Transmisja jest urządzeniem, które jest łączone do tylnego silnika i wysyła władzę od silnika do kół jazdy. Biegi silnika samochodu w jego najlepszym w pewnym RPM (Rewolucje Na Minucie) zasięg i ten jest pracą transmisji, by upewnić się, że władza jest dostarczona do kół < http://www.familycar.com/transmission.htm > kiedy trzymając silnik w tym zasięgu. To robi to przez różne połączenia biegu. W pierwszym biegu, silnik zwraca więcej szybszego w związku z kołami jazdy, kiedy w wysokim biegu silnik próżnuje, chociaż samochód może iść w nadmiarze 70 MPH. W dodatku do różnych przednich biegów, transmisja też ma neutralną pozycję, która rozłącza silnik od kół jazdy i odwrotności, które powodują koła jazdy, by oddać przeciwny kierunek pozwalający ciebie do poparcie. W końcu, jest pozycja Parku. W tej pozycji, mechanizmie klamki (nie w przeciwieństwie do zamek deadbolt na drzwiach) jest wstawiony do szczeliny w trzonku produkcji, by zamknąć na klucz koła jazdy i schronić ich przed obracaniem, tym samym zapobiegając pojazd od toczenia.
Są dwa podstawowe typy automatycznych transmisji opartych dalej, czy pojazd jest wznosić jazdą koła albo przednią jazdą koła.
Na wznosić samochodzie jazdy koła,

transmisja zwykle jest wsiadany na do tylnego silnika i jest mieszkana pod garbem w centrum deski podłogowej obok pozycji pedału gazu. Trzonek jazdy jest człowiekiem sukcesu wznieść transmisji do końcowej jazdy, która jest mieszkana w wznosić osi i jest użyta, by wysłać władzę do wznosić kół. Strumień władzy na tym systemie jest prosty i prosto naprzód idąc od silnika, przez konwerter torque, wtedy przez transmisję i trzonek jazdy, aż to dociera do końcowej jazdy, gdzie to jest pęknięcie i wysyła do dwóch wznosić kół.
Na przednim samochodzie jazdy koła,

transmisja zwykle jest łączona z końcową jazdą, by utworzyć co jest zadzwoniony transaxle. Silnik na przednim samochodzie jazdy koła zwykle jest wsiadany na bokiem w samochodzie z transaxle schowanym pod tym na boku silnika stawiającego czoło wznieść samochodu. Przednie osie są łączone bezpośrednio do transaxle i dostarczają władzy do przednich kół. W tym przykładzie, strumieniach władzy od silnika, przez konwerter torque do dużego łańcucha, który wysyła władzę przez 180 zwracać się stopnia do transmisji, który jest wzdłuż strony silnikiem. Stamtąd , władza jest rozgromiona przez transmisję do końcowej jazdy, gdzie to jest pęknięcie i wysyła do dwóch przednich kół przez osie jazdy.
Jest kilka innego przygotowania zawierających przednie pojazdy jazdy, gdzie silnik jest wsiadany na przód do z powrotem zamiast z bokiem i są inne systemy, które uprawiają wszystkie cztery koła ale dwa systemy opisały tutaj są około daleko najpopularniejszym. Mniej popularne wznosić przygotowanie jazdy ma transmisję wsiadaną na bezpośrednio do końcowej jazdy w tyle i zostałą łączonym przez trzonek jazdy do konwerteru torque, który nadal jest wsiadany na na silniku. Ten system jest znaleziony na nowej Korwecie < http://www.familycar.com/transmission.htm > i jest użyty żeby, by zbalansować wagę równo między przodem i wznosić kołami dla ulepszonego występu i obsługiwania. Inne wznosić wsiąść systemu jazdy na wszystko, silnik, transmisja i końcowa jazda w tyle. To wznosić przygotowanie silnika jest popularne na Porsche.



Transmisja Komponenty
Nowoczesna automatyczna transmisja składa się z wielu komponentów i systemów, które są zaprojektowane, by pracować razem w symfonii zdolnej mechanicznej, hydraulicznej i elektrycznej technologii, która rozwinęła się przez rok do czego wiele mechanicznie skłoniły się osób rozważają być sztuką formą. Próbujemy użyć prostych, ogólnych wytłumaczeń, gdzie możliwych, by opisać te systemy ale, dzięki złożoności trochę tych komponentów, możesz musieć użyć jakiejś umysłowej gimnastyki, by zwizualizować ich operację.
Główne komponenty, które wymyślają automatyczną transmisję zawierają:
Planetarne Komplety Biegu, które są mechanicznymi systemami, które dostarczają różnych przednich stosunków biegu jak również odwróć się.
Hydrauliczny System, który używa specjalnego płynu transmisji wysłał pod ciśnieniem przez Olejną Pompę przez Ciało Zaworu, by skontrolować Uściski i Zespoły żeby, by skontrolować planetarne komplety biegu.
Pieczęci i Uszczelki są użyte, by trzymać olej, gdzie to ma być i zapobiec to od wyciekania.
Konwerter Torque, który działa jak uścisk, by pozwolić pojazd, by zatrzymać się na biegu kiedy silnik nadal biegnie.
Gubernator i Modulator albo Kabel Przepustnicy ta szybkość monitora i pozycja przepustnicy żeby określić kiedy przesunąć się.
Na nowszych pojazdach, punkty przesunięcia są skontrolowane przez Komputer, który kieruje elektrycznego solenoids, by przesunąć strumień oleju do odpowiedniego komponentu w właściwej chwili.
Planetarne Komplety Biegu


Automatyczne transmisje zawierają wiele biegów w różnych połączeniach. W ręcznej transmisji, włącza bieg poślizg wzdłuż trzonków jako ruszasz dźwignię przesunięcia z jednej pozycji do innego, angażując różnego o danym rozmiar jak jest wymagane żeby, by dostarczyć poprawnego stosunku biegu biegów. W automatycznej transmisji, jednakże, biegi nigdy fizycznie są ruszone i zawsze są zaangażowane do tych samych biegów. To jest dokonane przez użycie planetarnych kompletów biegu.
Podstawowy planetarny komplet biegu składa się z biegu słońca, biegu pierścionka i dwóch albo więcej biegów planety, wszystkiego pozostawania w stałej siatce. Biegi planety są łączone jeden do drugiego przez instytucję świadczącą usługę łączności, która pozwala biegi, by obrócić się na trzonkach zadzwonionych "pinions" którego jest były przywiązany do roznosiciela .
Jeden przykład drogi, że ten system może zostać użyty około łączył bieg pierścionka do wejściowego trzonka pochodzącego z silnika, łączącego roznosiciela planety do trzonka produkcji i zamykającego na klucz bieg słońca, żeby to nie mogło poruszyć się. W tym scenariuszu, kiedy zwracamy bieg pierścionka, wola planet "spacer" wzdłuż biegu słońca (który jest trzymany stacjonarny) powodując roznosiciela planety zwrócić trzonek produkcji w tym samym kierunku jako wejściowym trzonku ale w powolniejszej szybkości powodującej redukcję biegu ( podobną do samochodu w pierwszym biegu).
Jeżeli otworzymy bieg słońca i zamkniemy na klucz jakieś dwa elementy razem, to spowoduje wszystkie trzy elementy, by obrócić się w tej samej szybkości, żeby trzonek produkcji obrócił się w tym samym tempie szybkości jako wejściowego trzonka. To jest jak samochód, który jest w trzecim albo wysokim biegu. Inna droga, że możemy użyć Planetarnego kompletu biegu około zamyka na klucz roznosiciela planety od poruszania, wtedy zastosowując władzę do biegu pierścionka, który spowoduje bieg słońca, by oddać przeciwny kierunek dający nam odwrotny bieg.

Ilustracja po prawej stronie pokazuje jak prosty system opisał powyższy spojrzeliby w faktycznej transmisji. Wejściowy trzonek jest łączony do bieg pierścionka (Błękitu), trzonek Produkcji jest łączony do roznosiciela planety (Zielonego) który też jest łączony do "Wielo - - dysk" pakunek uścisku. Bieg słońca jest łączony do bębna (żółtego) który też jest łączony do innego pół z pakunku uścisku. Otaczanie na zewnątrz bębna jest zespołem (czerwonym) który może zostać zaciśnięty dookoła bębna kiedy wymaganego zapobiec bęben z przymocowanym biegiem słońca od obracania.
Pakunek uścisku jest użyty, w tego wypadku, by zamknąć na klucz roznosiciela planety z biegiem słońca zmuszającym obie, by obrócić się w tej samej szybkości. Jeżeli zarówno pakunek uścisku i zespół zostałyby wypuszczone, system byłby neutralny. Zwracanie wejściowego trzonka zwróciłyby biegi planety przeciw biegowi słońca, ale odkąd nic nie trzyma biegu słońca, to tylko obróci się wolny i nie mieć żadnego skutku na trzonku produkcji. Aby umieścić część w pierwszym biegu, zespół jest zastosowany, by trzymać bieg słońca od poruszania. Aby przesunąć się od pierwszego do wysokiego biegu, zespół jest wypuszczony i uścisk jest zastosowany powodując trzonek produkcji, by obrócić się w tej samej szybkości jako wejściowy trzonek.


Dużo więcej połączeń jest możliwe używanie dwa albo bardziej planetarne komplety był człowiekiem sukcesu w różnych drogach, by dostarczyć różnych przednich szybkości i odwrócić to jest znaleziony w nowoczesnych automatycznych transmisjach.
Trochę zdolnych przygotowań biegu znalazło w czterech i teraz, pięć, sześć i nawet siedem i ósemkę - przyspieszają bronią automatyczna są złożeni wystarczająco, by zrobić technicznie przebiegły połóż głowę osoby złowić ryby na błyszczkę próbowanie zrozumieć strumień władzy przez transmisję jako to przesuwa się od pierwszego biegu przez najlepszy bieg kiedy pojazd przyspiesza do szybkości autostrady. Dalej nowoczesne pojazdy (środkowy 80 s do teraźniejszości), pojazd był komputerowy monitory i kontrole te przesunięcia, żeby oni byli prawie niedostrzegalni.
Uścisk Pakunki


Pakunek uścisku składa się z kolejno zmieniania dysków, które pasowały wewnątrz bębna uścisku. Pół z dysków są stalowe i splines mają to pasowało do zagajników na wewnętrznym bębna. Inna połowa mają materiał tarcia wolnocłowy do ich powierzchni i mają splines na wewnętrznej krawędzi, która pasowała na zagajniki na zewnętrznej powierzchni przylegającej piasty. Był tłok wewnątrz bębna, który jest aktywować się przez ciśnienie oleju w odpowiednim czasie, by ścisnąć pakunek uścisku razem, żeby dwa komponenty stały się zamknięte na klucz i zwrot jako jeden.
Ta jedna - droga Uścisk
Jednostronny uścisk (też znany jako "sprag" chwytają się) jest urządzeniem, które pozwoli komponent takie jak bieg pierścionka, by obrócić się swobodnie w jednym kierunku ale nie w innym. Ten skutek jest tylko jak to z roweru, gdzie pedały zwrócą koło kiedy pedałujące naprzód, ale złowią ryby na błyszczkę wolne kiedy pedałowanie wstecz.
Wspólne miejsce, gdzie jednostronny uścisk jest użyty jest w pierwszym biegu kiedy shifter jest w pozycji jazdy. Kiedy zaczynasz przyspieszyć z zatrzymania, transmisja wyrusza w pierwszym biegu. Ale kiedykolwiek zaważałeś co zdarza się, jeżeli wypuszczasz gaz kiedy to jest nadal w pierwszym biegu? Pojazd kontynuuje popłynąć wzdłuż wybrzeża jak gdyby byłeś neutralny. Teraz, przesunięcie do Niskiego biegu zamiast Jazdy. Kiedy pozwoliłeś pójść gazu w tym przypadku, będziesz czuł, jak silnik zwalnia ciebie tylko jak standardowy samochód przesunięcia. Powód dla tego jest ten w Jeździe, jednostronny uścisk jest użyty, podczas gdy w Niskim, pakunek uścisku albo zespół jest użyty.


Zespoły
Zespół jest stalowym rzemieniem z materiałem tarcia wolnocłowym do wewnętrznej powierzchni. Jeden koniec zespołu jest kotwiczony przeciw przypadkowi transmisji kiedy inny koniec jest łączony do servo. W odpowiednim czasie hydrauliczny olej jest wysłany do servo pod ciśnieniem, by zacisnąć zespół dookoła bębna, by zatrzymać bęben od obracania.
Torque Konwerter

Na automatycznych transmisjach, konwerter torque bierze miejsce uścisku znalezionego na standardowych pojazdach przesunięcia. To jest tam, by pozwolić silnik, by kontynuować biegnięcie kiedy pojazd zatrzymuje się. Zasada za konwerterem torque jest jak branie fana, który jest zatkany do ściana i wdmuchiwanie powietrze do innego fana, który jest wyłączony z sieci. Jeżeli chwytasz ostrze na wyłączonym z sieci fanie, jesteś w stanie, by trzymać to od obracania ale jak tylko napadłeś pójść, to zacznie przyspieszać, aż to przychodzi blisko szybkości napędzanego fana. Różnica z konwerterem torque jest tak zamiast używania powietrza, to używa oleju albo płynu transmisji, być dokładniejszy.
Konwerter torque jest dużym pączkiem ukształtowanym urządzenia (10" do 15" w średnicy) to jest wsiadany na między silnikiem i transmisją. To składa się z trzech wewnętrznych elementów ta praca razem, by przetransmitować władzę do transmisji. Trzy elementy konwerteru torque są Pompą,

Turbina i Stojan. Pompa jest wsiadany na bezpośrednio do domów konwerteru, które, które w zwrocie są ryglowane bezpośrednio do wału korbowego silnika i zwracają w szybkości silnika. Turbina jest wewnątrz domy i jest była człowiekiem sukcesu bezpośrednio do wejściowego trzonka transmisji dostarczającej władzy, by ruszyć pojazd. Stojan jest wsiadany na do

jednostronny uścisk, żeby to mogło obrócić się swobodnie w jednym kierunku ale nie w innym. Każdy z trzech elementów ma płetwy wsiadane na w nich do dokładnie bezpośredniego strumienia oleju przez konwerter
Z bieganiem silnika, płyn transmisji jest pociągnięty do sekcji pompy i jest pchnięty na zewnątrz przez odśrodkową siłę, aż to dociera do sekcji turbiny, który zaczyna to obracające. Płyn kontynuuje w kołowym ruchu z powrotem do centrum turbiny, gdzie to wchodzi stojan. Jeżeli turbina porusza się znacznie powolniejszy niż pompa, płyn zrobi kontakt z przodem płetw stojan, które pchną stojan do tego uścisk drogi i zapobiegają to od obracania. Z stojan zatrzymanym, płyn jest kierowany przez płetwy stojan, by ponownie wejść pompę w "pomaganiu" kąta dostarczającego wzrostu torque. Ponieważ szybkość turbiny łapie pompę, płyn zaczyna uderzanie ostrzy stojan na tylny - bocznym powodowaniu stojan, by oddać ten sam kierunek jako pompa i turbina. Jako wzrosty szybkości, wszystkie trzy elementy zaczynają obrócić się w w przybliżeniu ta sama szybkość.
Od 80 s, żeby ulepszyć paliwo gospodarka, torque konwertery były wyposażone z zamykanym na zamek uściskiem ( pokazanym) który zamyka na klucz turbinę do pompy jako pojazd zasięgi szybkości w przybliżeniu 45 - 50 MPH. Ten zamykany na zamek jest skontrolowany przez komputerowego i zwykle nie angażuje chyba że transmisja będzie 3rd albo 4th bieg.
Hydrauliczny System


Hydrauliczny system jest złożonym labiryntem przejść i rurka to wysyła płyn transmisji pod ciśnieniem do wszystkich części transmisji i konwerteru torque. Wykres w na lewo jest prosty jeden od 3 - szybkość automatyczna od 60 s. Nowsze systemy są dużo więcej bardziej złożonym i są zbiegł się z skomputeryzowanymi elektrycznymi komponentami. Płyn transmisji służy kilku celów zawierających: kontrola przesunięcia, ogólne smarowanie i chłodzenie transmisji. W przeciwieństwie do silnik, który używa oleju głównie dla smarowania, każdego aspektu funkcji transmisji są zależni na stałym zapasie płynu pod ciśnieniem. To nie jest niepodobne do ludzkiego krążeniowego systemu ( płyn jest nawet czerwony) gdzie nawet kilka minut operacji kiedy jest brakiem ciśnienia może być szkodliwe albo nawet śmiertelne do życia transmisji. Żeby trzymać transmisję w normalnej temperaturze obsługiwania, porcja płynu jest wysłana przez jedną z dwóch stalowych rurek do specjalnej izby, która jest zanurzona w anty przymrozek w grzejniku. Płynny przejazd przez tę izbę jest ochłodzony i wtedy jest wrócony do transmisji przez inną stalową rurkę. Typowa transmisja ma średnią dziesięciu kwart płynu między transmisją, konwerterem torque i chłodniejszym czołgiem. Faktycznie , większość komponentów transmisji stale jest zanurzona w płynie zawierającym pakunki uścisku i zespoły. Powierzchnie tarcia na tych częściach są zaprojektowane, by zadziałać właściwie tylko kiedy oni są zanurzeni w oleju.
Olej Pompa
Pompa oleju transmisji (nie zostać zdezorientowany z elementem pompy wewnątrz konwerteru torque) jest odpowiedzialna za produkowanie wszystkiego olejnego ciśnienia, które jest wymagane w transmisji. Olejna pompa < http://www.familycar.com/transmission.htm > jest wsiadany na do przodu przypadku transmisji i bezpośrednio jest łączony do kołnież na domach konwerteru torque. Odkąd domy konwerteru torque bezpośrednio są łączone do wału korbowego silnika, pompa wyprodukuje ciśnienie kiedykolwiek silnik biegnie o ile jest dostateczna ilość płynu transmisji uchwytnego. Olej wchodzi pompę przez filtr, który jest mieszkany na dnie oleju transmisji < http://www.familycar.com/transmission.htm > patelnia i podróże w górę rurka półciężarówki bezpośrednio do olejnej pompy. Olej wtedy jest wysłany, pod ciśnieniem do regulatora ciśnienia, ciałem zaworu i resztą komponentów, jak jest wymagane.
Zawór Ciało


Ciało zaworu jest regulującym centrum automatycznej transmisji. To zawiera labirynt kanałów i odbywać podróż, że bezpośredni hydrauliczny płyn do licznych zaworów, które wtedy aktywują się odpowiedni pakunek uścisku albo servo zespołu do gładko zmieniać na odpowiedni bieg dla każdej napędowej sytuacji. Każdy z wielu zaworów w ciele zaworu ma określony cel i jest nazwany dla tej funkcji. Na przykład 2-3 zawór przesunięcia aktywuje się 2nd bieg do 3rd bieg w górze - przesunięcie albo 3-2 przesunięcie czasowy zawór, który określa kiedy downshift powinien nastąpić.
Najważniejszy zawór i to, które masz bezpośrednia kontrola ponad jest ręcznym zaworem. Ręczny zawór bezpośrednio jest łączony do dźwigni zmiany biegów sprawują się i przykrywa i odkrywa różne przejścia zależące od jakiej pozycji, w którym dźwignia zmiany biegów jest umieszczona. Kiedy umieszczasz dźwignię zmiany biegów w domu Jechać, na przykład, ręczny zawór kieruje płynny do pakunek uścisku(s) który aktywuje się 1st bieg. to też umieszczało, by monitorować szybkość pojazdu i przepustnica pozycję, żeby to mogło skłonić się optymalny czas i siłę dla 1 - 2 przesunięcie. Na komputerze skontrolowały transmisje, też będziesz miał elektrycznego solenoids, który jest wsiadany na w ciele zaworu do bezpośredniego płynu do odpowiednich pakunków uścisku albo zespołów pod kontrolą komputera, by dokładniej skontrolować punkty przesunięcia.
Komputer Kontrole


Komputer używa sensorów na silniku i transmisji, by dostrzegać takie rzeczy jako pozycja przepustnicy, szybkość pojazdu, szybkość silnika, ładunek silnika, pozycja pedału hamulca, etc., by skontrolować dokładne punkty przesunięcia jak również jak miękki albo mocny przesunięcie powinno być. Raz komputer otrzymuje tę informację, to wtedy wysyła sygnały do pakunku solenoid wewnątrz transmisji. Pakunek solenoid zawiera kilku elektrycznie skontrolowanego solenoids, który przeadresowuje płyn do odpowiedniego pakunku uścisku albo servo żeby, by skontrolować przesunięcie. Skomputeryzowane transmisje nawet uczyły się twojego napędowego stylu i stale przystosowywały się do tego, żeby każde przesunięcie zostało zmierzone czas dokładnie kiedy będziesz potrzebował to.
Z powodu kontrole komputera, modele sportów wyskakują z zdolnością, by wziąć sterowanie ręczne transmisji jak gdyby to byli przesunięciem kija, pozwalając kierowcę do wybranych biegów ręcznie. To jest dokonane na jakichś samochodach przez podawanie dźwigni przesunięcia przez specjalną bramę, wtedy pukając to w kierunek albo inny żeby, by podnieść się - przesunięcie albo puch puch - przesunięcie przesunięcie dowolnie. Komputer monitoruje tę działalność, by upewnić się, że kierowca nie wybiera biegu, który mógłby tu przyspieszać silnik i uszkodzić to.
Inna korzyść do tych "inteligentnych" transmisji jest, że oni mają jaźń diagnostyczny tryb, który może dostrzegać problem wcześnie dalej i ostrzega ciebie z światłem sygnalizacyjnym na uderzeniu. Technik może wtedy wetkać wyposażenie próby i odzyskać listę kodów kłopotu, które pomogą wskazać, gdzie jest problem.
Gubernator, Modulator Próżni, Kabel Przepustnicy
Te trzy komponenty są ważne w nie - skomputeryzowałeś transmisje. Oni dostarczają wejść, które mówią transmisję kiedy przesunąć się. Gubernator jest łączony do trzonka produkcji i reguluje hydrauliczne ciśnienie oparte na szybkości pojazdu. To dokonuje tę używającą odśrodkową siłę, by złowić ryby na błyszczkę para zawieszonych wag przeciw pociągnąć - z powrotem wiosny. Ponieważ wagi pociągają dalej przeciw wiosnom, wolno bardziej olejnemu ciśnieniu po gubernatorze postąpić według zaworów przesunięcia, który są w ciała zaworu, które wtedy zasygnalizować odpowiednie przesunięcia.
Oczywiście , szybkość pojazdu nie jest jedyną rzeczą, która kontroluje kiedy transmisja powinna przesunąć się, ładunkiem, że silnik jest under jest też ważny. Więcej ładunku, który umieszczasz na silniku, dłużej transmisja będzie trzymała bieg przed zmienianiem na następnego.
Są dwa typy urządzeń, które służą celowi monitorowania ładunku silnika: Kabel Przepustnicy i Modulator Próżni. Transmisja użyje jednego albo innego ale ogólnie nie oba z tych urządzeń. Każde prace w różnej drodze, by monitorować ładunek silnika.
Kabel Przepustnicy po prostu monitoruje pozycję pedału gazu przez kabel, który biegnie od pedału gazu do zaworu dławikowy w ciele zaworu.
Próżnia silnika monitorów Modulatora Próżni przez gumową pończochę próżni, która jest łączona do silnika. Próżnia silnika reaguje bardzo dokładnie do ładunku silnika z wysoką próżnią wyprodukowaną kiedy silnik jest pod ładunkiem światła i maleje na dół, by wyzerować próżnię kiedy silnik jest pod ciężkim ładunkiem. Modulator jest były przywiązany do na zewnątrz przypadku transmisji i ma trzonek, który przechodzi przez przypadek i przymocowuje do zaworu dławikowy w ciele zaworu. Kiedy jest silnik pod lekki ładunek czy inaczej ładunek, wysokie postępować próżni według modulatora, który rusza zawór dławikowy w jednym kierunku, by pozwolić transmisję, by przesunąć się wczesny i miękki. Jako wzrosty ładunku silnika, próżnia jest zmniejszona, który rusza zawór w innym kierunku powodującym transmisję, by przesunąć się później i mocniej.
Pieczęci i Uszczelki
Automatyczna transmisja ma wiele pieczęci i uszczelki, by skontrolować strumień hydraulicznego płynu i chroni to przed wyciekaniem. Są dwie główne zewnętrzne pieczęci: przednia pieczęć i wznosić pieczęć. Przednia pieczęć przypieczętowuje punkt, gdzie wierzchowce konwerteru torque do przypadku transmisji. Ta pieczęć pozwala płyn do swobodnie ruch od konwerteru do transmisji ale chroni płyn przed wyciekaniem. Wznosić pieczęć chroni płyn przed przeciekaniem po trzonek produkcji.
Pieczęć zwykle jest sądzona o gumie ( podobny do gumy w ostrzu ścierki przedniej szyby) i jest użyta, by schronić olej przed przeciekaniem po ruchoma część takie jak trzonek przędzenia. W jakichś przypadkach, guma jest pomożona przez wiosnę, która trzyma gumę w zamkniętym kontakcie z trzonkiem przędzenia.
Uszczelka jest typem pieczęci przypieczętowanej dwie stacjonarne części, które są przymocowane razem. Jakieś wspólne materiały uszczelki są: papier, korek, guma, silikon i miękki metal.
Oprócz głównych pieczęci, jest też kilka innych pieczęci i uszczelek, które zmieniają się od transmisji do transmisji. Wspólny przykład jest gumą Och - zadzwonić to przypieczętowuje trzonek dla dźwigni kontroli przesunięcia. To jest trzonkiem, że poruszasz się kiedy manipulujesz shifter biegu. Inny przykład, który jest wspólny do transmisji większości jest olejną uszczelką patelni. Faktycznie , pieczęci są wymagane, gdziekolwiek, że urządzenie potrzebuje przejść przez przypadek transmisji z każdy będącym potencjalne źródło dla wycieków.

Zauważając problemy zanim oni pogorszą się
Oczekiwać wycieków albo plam pod samochodem
Jeżeli jest uporczywy czerwony olejny wyciek, że jesteś pewny przychodzi od twojego samochodu, powinieneś mieć twoją kontrolę sklepu, by zobaczyć, czy to przychodzi od twojej transmisji albo prawdopodobnie od twojej władzy kierującej system (najwięcej napędź kierowanie systemów też używają płynu transmisji i wycieki mogą ukazać się na ziemi w z grubsza te sam obszary jako wycieki transmisji.) Jeżeli wszystko co widzisz jest kilku nakrzyczeć na ziemię, możesz być w stanie, by odłożyć naprawy o ile sprawdzasz twój poziom płynu często (ale sprawdzić z twoim technikiem, by być pewny.) Jeżeli poziomy płynu transmisji schodzą pod minimalnymi poziomami poważne uszkodzenie transmisji może nastąpić (ta sama rada idzie po władzę kierujący wycieki również.)
Płyn kontroli dla koloru i zapachu
Producenci większości wymagają, że sprawdzasz poziomy płynu transmisji kiedy pojazd biegnie i w poziomie ziemia. Wyciągnij bagnet transmisji i sprawdź płyn dla koloru i zapachu. Płyn transmisji jest przezroczystym czerwonym olejem, który coś wygląda podobnego do wiśniowego syropu przeciw kaszlowi. Jeżeli płyn jest zachmurzony albo zabłocony, albo to ma spalonego zapach, powinieneś mieć to sprawdziło przez twojego technika najprawdopodobniej doradzą ciebie, by mieć kanał transmisji i wkład albo melodię transmisji - w górę. Zobacz, jak Utrzymanie dzieli na części pod dla szczegółów na tej usłudze.
bądź wrażliwy do nowych hałasów, wibracji i przesuń zachowanie
Nowoczesna transmisja powinna przesunąć się gładko i cicho pod przyspieszeniem światła. Cięższe przyspieszenie powinno wyprodukować mocniejsze przesunięcia w wyższych szybkościach. Jeżeli punkty przesunięcia są wędrujące albo słyszysz hałasy kiedy przesuwające, powinieneś mieć to wymeldowało się natychmiast. Jęcząc hałasy pochodzące z deski podłogowej są też przyczyną dla zainteresowania. Jeżeli schwycony wcześnie, wiele problemów może zostać postanowione bez kosztownych gruntownych przeglądów transmisji. Nawet , jeśli masz chęć, że nie możesz pozwolić sobie w tym czasie przynajmniej tobie powinien mieć to sprawdziło. Technik może być w stanie, by dawać tobie jakiegoś podpowiada na czym zrobić i nie zrobić, by przedłużyć życie transmisji, aż możesz pozwolić sobie naprawa.
Utrzymanie
Płyn transmisji powinien zostać zmieniony okresowo. Instrukcja twojego właściciela powinna dać tobie polecić odstępy, które mogłyby być, gdziekolwiek od 15,000 mil do 100,000 mil. Eksperci transmisji większości polecają zmienianie płynu i filtrować każde 25,000 mil.
Mało transmisji ma wtyczki kanału, by osuszyć stary płyn. Żeby wyjąć płyn, technik usuwa patelnię oleju transmisji. To jest całkiem brudną pracą i ogólnie nie poleca dla swobodny zrobić - temu temu - yourselfer. Nawet , jeśli transmisja ma wtyczkę kanału, jedyną drogę, by też zmienić filtr transmisji ma usunąć patelnię. Kiedy patelnia jest na dół, technik może sprawdzić dla goleń metalu i innego rumowiska, które są wskaźnikami impending problemy transmisji.
W większości wypadków podczas tych usług transmisji, tylko o pół olej jest w stanie, by zostać usunięty od części. To jest, ponieważ dużo oleju jest w konwerterze torque i chłodniejszych liniach i nie może zostać wypłynięty główny disassembly. Płynne odstępy zmiany są oparte na fakcie, że jakiś stary płyn pozostaje w systemie.
Kiedy transmisja jest naprawiona, upewnić się, że poprawny płyn jest użyty do w sprawie - napełnić to. Każdy producent transmisji ma ich własne polecenie dla właściwego płynu, by użyć i wewnętrzne komponenty są przeznaczone dla tej określonej formułki. GM zwykle używa Dexron, Brodów przed 1983 użyciem Type F kiedy późniejsze użycie modeli Mercon. Późne modelowe produkty Chrysler używają ATF + 3 + 4 ( nie używanie poprawnego płynu dla transmisji Chrysler nie jest powodem najbardziej popularnego dla ich problemów transmisji.) Toyota czasami używa T Typu, który jest tylko uchwytny przez Toyota i działy Części Lexus. Honda też specyfikacja z ich własną formułką, która jest uchwytna od Honda albo działów części Acura. Transmisja nie pracuje właściwie albo może nawet pośliznąć się albo zadrżeć z niepoprawnym płynem więc upewnia się, że ty podwójna kontrola. Instrukcja twojego właściciela powie ciebie, którym płyn jest wymagany. Naturalnie, instrukcja właściciela spróbuje przekonać ciebie, by tylko użyć znakowanego płynu producenta, ale oni też dostarczą tobie specyfikację dla oleju. Jeżeli produkt rynku wtórnego wskazuje na jego pojemniku, że oni poznają się albo przewyższają specyfikację dla szczególnego typu płynu transmisji, to jest ogólnie ok, by użyć tego produktu.
Naprawy transmisji.
Dostosowania i W - Naprawy Samochodu
Są kilka problemów, które mogą zostać postanowiony z dostosowaniem ( proste dostosowanie jest jednym, którego może zrobić temu bez usuwania transmisji od pojazdu.) albo naprawa drobna.

Jeżeli późna modelowa transmisja (kierowane komputerowo transmisje zaczęły stosowny popularny w wczesnym 90 s) nie przesuwa się właściwie, to jest często skutek komputerowego wysyłania niepoprawnego sygnały dzięki wadliwemu sensorowi, albo transmisja nie reaguje na komputerowy rozkaz z powodu złego związku albo wadliwy solenoid pakunku. Te problemy mogą zostać poprawione kiedy transmisja jest w samochodzie dla znacznie mniej pieniędzy wtedy kompletny przemontowanie.

Jeżeli nie kierowana komputerowo transmisja przesuwa się zbyt wczesny albo zbyt późny, to może wymagać dostosowania do kabla przepustnicy. Odkąd kable przepustnicy rzadko wychodzą poza dostosowaniem na ich własnym albo spowodowanym, by zużycie, te mis - dostosowania są zwykle dzięki innej pracy naprawy albo uszkadzają od wypadku. Jeżeli pojazd ma modulator próżni zamiast kabla przepustnicy, jest dostosowanie, które może zostać zrobiony używające śrubę dostosowania w jakichś projektowaniach modulatora. W pojazdach z modulatorami, jednakże, to jest bardzo ważne, że nie ma żadnych wycieków próżni i silnik biegnie w wydajności szczytu. Próżnia silnika jest bardzo wrażliwa do jak dobrze silnik biegnie. Faktycznie , wielu techników używa manometru próżniowego, by zdiagnozować problemy występu i stan - z - melodia. Wiele problemów, które wydają się być problemami transmisji znika po nastawić odbiornik - albo występ silnika opowiedział naprawę został uzupełniony.

W jakichś starszych transmisjach, zespoły mogą zostać dostosowane, by postanowić "pośliznąć się" warunkuje. Pośliźnięcie jest kiedy wyścigi silnika krótko kiedy przesunięcia transmisji od jednego biegu do następnego. Nie ma żadnych dostosowań dla pakunków uścisku jednakże.
Ponownie zamknij pracę
Transmisja jest ponownie zamknięta żeby, by naprawić zewnętrzne wycieki płynu transmisji. Jeżeli widzisz miejsca czerwonego oleju na ziemi pod samochodem, twoja transmisja może być kandydatem dla ponownie zamknąć pracę. Żeby sprawdzić transmisję dla wycieków, technik położy samochód na podniesieniu i przeegzaminuje część dla znaków wycieków oleju. Jeżeli wyciek jest zauważany w jakiejś z zewnętrznych pieczęci albo uszczelkach i transmisja inaczej gra dobrze, technik najprawdopodobniej poleci, że transmisja być ponownie zamknięta.
Większość zewnętrznych pieczęci może zostać zastąpiona kiedy transmisja jest nadal w samochodzie ale, jeżeli przednia pieczęć musi zostać zastąpiona, transmisja musi najpierw zostać usunięta od pojazdu żeby, by zyskać dostęp do tego, robiąc to kosztowne praca.
Zastąp dostępne części
Jest kilka części, które są dostępne bez wymagania usunięcia kompletnej transmisji. dużo regulujących części zawierające większość elektrycznych części są użyteczne przez po prostu usuwanie olejnej patelni. Części, które są dostępne, jednakże, zmieniają się od transmisji do transmisji i udogodnienia naprawy transmisji większości zawahałyby się dostarczyć znaczących posiadaczy gwarancji na zewnętrznych naprawach dla prostego powodu, że oni nie widzą, jeżeli są jakieś dodatkowe wewnętrzne problemy w komponentach, które są tylko dostępne przez usunięcie transmisji.
Kompletny przemontowanie
W kompletnym przemontowanie (też znanym jako ponownie budowanie transmisji), transmisja jest usunięta od pojazdu i zupełnie jest rozmontowana z częściami położonymi na stole. Każda część jest zbadana, ponieważ nosić i uszkodzić i wtedy albo wyczyścić w specjalnym czyszczącym rozwiązaniu, albo zastąpić z inną częścią zależącą od jego warunku. Części, które mają powierzchnie tarcia, takie jak zespoły i uściski są zastąpione jako są wszystkimi pieczęciami i uszczelkami. Konwerter torque też jest zastąpiony, zwykle z remanufactured jednym. Techniczne służbowe biuletyny są sprawdzone, by zobaczyć, czy samochodowy producent poleca jakieś modyfikacje do poprawnych wad projektowania, które zostały odkryte, gdy transmisja została zbudowana. Producenci samochodu często robią zestawy modyfikujące dostępny dla transmisji sklepy, by postanowić te wady projektowania.
Część zamiany przeciw. gruntowny przegląd istniejąca część
Kiedy transmisja wymaga gruntownego przeglądu, są ogólnie dwie opcje, które możesz mieć. Pierwszy ma usunąć twoją istniejącą transmisję i gruntownie zbadać to, wtedy położyć to sam, niedawno ponownie zbudowane część z powrotem w twoim samochodzie. Druga opcja ma zastąpić twoją istniejącą część z inną częścią, która już została ponownie zbudowana albo remanufactured.
Druga opcja wyjmie ciebie z sklepem i na twojej drodze dużo szybciej ale może spowodować tobie problemy w dół droga. Powód dla tego jest, że, w jakimś ale nie wszystkie przypadki, szczególny model transmisji może mieć tuziny odmian zależących, od którego modelowego samochodu, którego silnika, który stosunek osi, nawet, która wielkość opony. Problemy, które mógłbyś doświadczyć mogłyby być tak proste jak szybkościomierz, który czyta zbyt wysoki albo zbyt niski ( szybkościomierz zwykle jest łączony telegraficznie do biegu w trzonku produkcji transmisji.) możesz też doświadczyć niepoprawne punkty przesunięcia albo nawet kompletne niepowodzenie transmisji, ponieważ twój silnik może być potężniejszy wtedy to, dla którego część zamiany pierwotnie została przeznaczona. To nie jest przypadkiem z wszystkimi modelami transmisji tak głos twoje zainteresowania z twoim technikiem. Sklepy większości ponownie zbudują twoją istniejącą część, jeżeli poprosisz to o ile oni mogą pozwolić sobie, by mieć podniesienie związane w górę z twój samochód kiedy transmisja jest ponownie budowana. Oczywiście to jest tylko ważne, jeżeli jesteś pewny, że transmisja, którą masz jest oryginalny jeden i nigdy poprzednio nie został zastąpiony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

troche trza logiki do czytania ale idzie wykumac o co kaman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odpadlem Laughing
rozumiem,ze to jest tlumaczone przez jakis programik..
dotarlem do zdania opisujacego wajche od biegow: trzonek jazdy jest czlowiekiem sukcesu....
ludzie mam czkawke Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 17:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing widać jak angielski to prosty język (jak ktoś go zna )
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Linki Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group