www.asu.pl :: Zobacz temat - szarpanie asb w pontiac trans sport 3.8 v6
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szarpanie asb w pontiac trans sport 3.8 v6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
diamant501
*
*


Dołączył: Jul 07, 2014
Posty: 11
Skąd: Złota

PostWysłany: Sob Lis 22, 2014 17:31    Temat postu: szarpanie asb w pontiac trans sport 3.8 v6 Odpowiedz z cytatem

witam serdecznie. Już dawno nie miałem problemów z moim pontiaczkiem, i znów się coś zaczyna dziać. A mianowicie chodzi o to, że przy prędkości 100km/h zaczyna szarpać skrzynią. Olej, uszczelka i filtr całkiem niedawno zmieniony. Jadąc z mniejszą prędkością jest ok, a jak tylko przekrocze 90, zbliżam się do setki to szarpie. Czy miał ktoś może podobny problem lub potrafi doradzić co się dzieje i czy można to jeszcze ratować? Czy też szykować się na grubszy wydatek? Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Lis 22, 2014 19:33    Temat postu: Re: szarpanie asb w pontiac trans sport 3.8 v6 Odpowiedz z cytatem

diamant501 napisał:
a jak tylko przekrocze 90, zbliżam się do setki to szarpie.(

jedziesz z jednostajną prędkością czy raczej pedał w podłogę jak szarpie?
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sob Lis 22, 2014 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Miałem podobnie właśnie tak przy 100 bardzo mi szarpało skrzynią. Nie chcę zapeszać ale raczej kończy się konwerter. Temat najlepiej ogarnąć dość szybko bo skrzynia przez to dostaje po dupie. Osobiście wywaliłem całą zawiechę z silnikiem i skrzynią w dół i konwerter wysłałem do samko. Robią dobrze i szybko. Z tego co wiem to auto jeździ do dzis na tym konwerterze.
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diamant501
*
*


Dołączył: Jul 07, 2014
Posty: 11
Skąd: Złota

PostWysłany: Sob Lis 22, 2014 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do prędkości to jadę z jednostajną prędkością. Brewka83 czy mógłbyś mi podać namiary (nr telefonu, adres) gdzie naprawiałeś ten konwerter i ile mniej więcej biorą za tą przyjemność? Chciałbym go już doprowadzić do porządku bo przyjemnie się nim jeździ Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sob Lis 22, 2014 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

www.samko.pl
To jest ich strona. Zadzwoń do nich i wszystko Ci powiedzą. Ja sam wyjmowałem konwerter więc koszt mechanika mi odpadł. Wysyłasz do nich konwerter oni go naprawiają i odsyłają do Ciebie. Z tego co pamiętam to dają pół roku gwarancji bez limitu km. Poczekasz na niego około tygodnia. Kosztowało mnie to 550 zeta plus wysyłka tyle że ja robiłem to przez kolegi firmę na fakturę. Normalnie kosztuje to chyba drożej.
Mi się tak stało jak jechałem do łodzi. Działo się to dopiero po załączeniu lock-up. Autem tak dość mocno szarpało. Naprawiłem to szybko bo Żona jeździła z dziećmi więc autko było potrzebne. Jeśli zdecydujesz się to zrobić to polecam od razu wymienić oba simeringi bo będziesz miał wszystko na wierzchu. Koszt niewielki ale za to święty spokój. O oleju w skrzyni nie muszę wspominać ze oczywiście wtedy już nowy razem z filtrem.
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lis 23, 2014 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie dzieje ci sie tak w chwili kiedy skrzynia powinna zapiac OD?,sprawdz wezyk podcisnieniowy idacy od modulatora cisnienia z przodu skrzyni(taka puszka wciskana do skrzyni od strony chlodnicy) do przepustnicy.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diamant501
*
*


Dołączył: Jul 07, 2014
Posty: 11
Skąd: Złota

PostWysłany: Nie Lis 23, 2014 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsze objawy jakie wogóle zauważyłem to tak jakby nie mógł wejść na bieg. Konkretnie chodzi o to że np jechałem jakiś czas jedną prędkością, zdjąłem nogę z pedału gazu i on sobie tak spokojnie jechał. A kiedy znów chciałem wcisnąć pedał gazu to pomimo że ja go naciskałem, nie nabierał dodatkowej prędkości i do tego jeszcze słychać było wycie. Trzeba się było dobrze wsłuchać kiedy przerzucił się na niższy bieg (trwało to jakieś pół minuty) i dopiero można było dalej kontynuować jazdę. Myślałem że to wina oleju bo już barwa była nie ta, więc zamówiłem cały komplet i wymieniłem. Niby jakaś poprawa była, już tak często nie wył, ale od trzech dni zaczął szarpać przy prędkości 90-100 km/h. I do tego jeszcze wczoraj zgasł podczas jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Lis 23, 2014 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgasł mimo iż trzymałeś gaz wciśnięty? Jak tak to raczej konwerter.
Do tego chyba się właśnie wykańcza skrzynia skoro miał problem z załączaniem lock-up. Moim zdaniem najlepiej będzie zajrzeć do skrzyni bo wymianą oleju mogłeś jej się pomóc wykończyć. Jeśli dawno był nie wymieniany to często tak się dzieje że po wlaniu nowego oleju skrzynia lubi paść. Niestety nie każdy dba o ASB bo myślą że jak kupią hamerykanckie afto to już nic nie trzeba przy nim robić tylko jeździć i pokazywać się na mieście.
Sam kupiłem Ponczka z taką skrzynią tylko że u mnie na szczęście był już tylko do zrobienia konwerter. Reszta była w dość dobrym stanie. Ja przy okazji rozebrałem ją całą i wymieniłem wszystkie uszczelki bo kupiłem cały kpl. Nie jest to trudne jeśli się ma ogólną wiedzę na temat mechaniki.
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diamant501
*
*


Dołączył: Jul 07, 2014
Posty: 11
Skąd: Złota

PostWysłany: Nie Lis 23, 2014 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tak, miałem gaz wciśnięty a on zgasł. Zorientowałem się dopiero wtedy jak zobaczyłem na obrotomierzu że obroty spadły do zera. Mam nadzieję że jeszcze się uda uratować tą skrzynię. Poprzedni właściciel nic nie mówił o wymianie płynu w skrzyni więc podejrzewam że dość długo go nie wymieniał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Lis 23, 2014 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No więc stawiam że to raczej konwerter. Check się świeci czy nie? Możesz jeszcze zaślepić egr jakąś blaszką żeby go wyeliminować bo on też lubi dawać podobne objawy. Jeśli po zaślepieniu nic się nie zmieni to konwerter do regeneracji. Po zdjęciu skrzyni płukanie całej skrzyni ze starego oleju i brudu plus oględziny na tyle ile będzie to możliwe jeśli nie będziesz chciał jej rozbierać. W najlepszym przypadku po regeneracji problem zniknie. Oczywiście polecam dobry olej do niej. Ja kupowałem z amerykany.pl
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diamant501
*
*


Dołączył: Jul 07, 2014
Posty: 11
Skąd: Złota

PostWysłany: Nie Lis 23, 2014 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Check się świeci ale mam w tym tygodniu przepływomierz do wymiany więc zobaczymy czy zniknie. A możesz objaśnić co miałęś na myśli pisząc "Możesz jeszcze zaślepić egr jakąś blaszką żeby go wyeliminować"? Co to dokładniej jest bo troszkę nie za bardzo wiem o co konkretnie chodzi. Ja swój komplet kupowałem po doradzeniu przez kolegę (też sie tam zaopatruje) na usaolkusz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Lis 23, 2014 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też możesz u nich się zaopatrywać tylko najlepiej brać dobry i dedykowany olej do tej skrzyni. Przekonałem się na własnej skórze że nie warto lać czegoś tańszego.
Co do egru to masz go po prawej stronie silnika na kolektorze wydechowym.Jest przykręcony dwiema śrubami do kolektora.Odkręcasz go i podkładasz kawałek puszki po piwie (może być). Tak się go zaślepia tymczasowo żeby sprawdzić czy działa. Jeśli po zaślepieniu problemy ustaną to znaczy że masz uwalony egr. Zaślepienie załatwi Ci sprawę. Czasem się tak zdarza że lubi gasnąć przy uszkodzonym egrze. Zaślep go i zobaczysz co będzie.
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 54

PostWysłany: Sro Maj 01, 2019 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio myślałem, że padł mi egr w pączku 3.8. Szukając na alledrogo zauważyłem, że identycznie wygląda egr z jakiegoś małego polskiego chevroleta, dokładnie ie pamiętam, ale jakiś 1.3 czy 1.6. Był za 20 zyli więc wziąłem. Ten sam toczka w toczkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pon Maj 06, 2019 7:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podasz link do tej aukcji
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 54

PostWysłany: Wto Maj 07, 2019 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chevrolet Aveo 1.4 https://archiwum.allegro.pl/oferta/chevrolet-aveo-t200-1-4-zawor-egr-i7039814148.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 54

PostWysłany: Wto Maj 07, 2019 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może głupie pytanie, ale zapytam: jesteś pewien, że to skrzynia szarpie, a nie silnik? U mnie szarpało przy 80 km/h kiedy włączał się OD. Nie pamietam, ale to była jakaś pierdoła elektryczna - chyba cewka. Zmartwienie mam teraz bo chyba wszystko wymieniłem jeżeli chodzi o elektrykę, a wypada zapłon na 2. Ciśnienie w cylindrze 11.5 więc jak ksiązka pisze, a szarpie i szarpie Sad Wg diagnosty (fachowiec wysokiej klasy) wszystko jest z elektryką ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Maj 09, 2019 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robisum1 napisał:
podasz link do tej aukcji

Ty masz EGR 3-cewkowy, ten jest z modeli od bodajze 1994.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Czw Maj 09, 2019 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadza sie zapytałem z ciekawości
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group