www.asu.pl :: Zobacz temat - Chevrolet Trans Sport 3.4 - elektryczna pompka wody
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chevrolet Trans Sport 3.4 - elektryczna pompka wody

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Teemto
*
*


Dołączył: Aug 24, 2016
Posty: 22
Skąd: Moonus Mandel

PostWysłany: Sob Kwi 15, 2017 16:51    Temat postu: Chevrolet Trans Sport 3.4 - elektryczna pompka wody Odpowiedz z cytatem

Niedawno wykryłem niewielki wyciek płyny chłodniczego w Chevym - płyn sączył się z takiego małego ustrojstwa obok zbiornika wyrównawczego:


Okazało się, że przecieka złącze wtyczki zasilającej toto:



Nie bardzo wiedziałem do czego to coś służy więc poszukałem - może komuś się przyda.

Jest to dodatkowa elektryczna pompa wody (auxiliary water pump). Chevrolet Venture (Trans Sport) oryginalnie nie był wyposażony w to ustrojstwo. Okazało się jednak, że wielu użytkowników narzeka na słabo działające ogrzewanie - zwłaszcza na bardzo długi czas od odpalenia silnika do pierwszego ciepełka z nawiewu.

Rzeczywiście - podwójny układ ogrzewania (przód/tył osobno, długie rurki doprowadzające ciepłą wodę) mógł mieć za dużą pojemność w stosunku do możliwości mechanicznej pompy przy silniku pracującym na małych obrotach np. w korku.

Aby to poprawić GM udostępnił taki fabryczny zestaw:



dodatkowa elektryczna pompka z zestawem odpowiednich rurek i przewodów, która uzdrawiała sytuację. Pompka była wpięta w obieg przed wyjściem wody do nagrzewnicy. Szczęśliwy posiadacz nowego Chevroleta/Pontiaca z niedziałającym ogrzewaniem mógł sobie taki zestawik zafundować za coś koło 1000$ Very Happy i cieszyć się ciepełkiem w zimie !!!

Rozmontowałem moją cieknącą pompkę - niestety silniczek był już całkowicie zniszczony przez płyn. Prawdopodobnie nie działał już kiedy kupowałem to auto. Na razie połączyłem obie rurki obiegu na krótko (czyli powróciłem jak gdyby do stanu pierwotnego) - ogrzewanie działa bez zarzutu. W sumie to przedtem też działało mimo niedziałającej pompki blokującej w pewnym stopniu obieg. Trudno mi to dokładnie ocenić - zimą nie jeżdżę tym autem a teraz jest już ciepło i wszystko nagrzewa się błyskawicznie.

Przejrzałem zdjęcia z aktualnych ogłoszeń sprzedaży - żaden z obecnie wystawionych Chevroletów Trans Sport nie ma tej pompki.
Myślę, że odłączę w ogóle te dwie przedłużone rurki prowadzące do zdemontowanej pompki i podłączę z powrotem na krótko tak jak było fabrycznie - bez pompki.
_________________
CHEVROLET TRANS SPORT 3.4


Ostatnio zmieniony przez Teemto dnia Pon Cze 29, 2020 9:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2017 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pompkę taką możesz zaadoptować o mercedesa lub od vw
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Teemto
*
*


Dołączył: Aug 24, 2016
Posty: 22
Skąd: Moonus Mandel

PostWysłany: Pon Kwi 17, 2017 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak wiem, taka pompka jest stosowana w wielu autach i większość z nich wygląda identycznie. Różnią się w zasadzie tylko wtyczką, oryginalnie produkował to BOSCH. Teraz oczywiście mamy również znakomite dalekowschodnie zamienniki Twisted Evil
_________________
CHEVROLET TRANS SPORT 3.4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2017 13:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To o slabym ogrzewaniu to oficjalna wersja GM, nieoficjalna i prawdziwa to przegrzewajace sie uszczelki pod glowicami w tych silnikach.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Teemto
*
*


Dołączył: Aug 24, 2016
Posty: 22
Skąd: Moonus Mandel

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2017 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Informację o słabym ogrzewaniu (i problemach z zapowietrzaniem), wraz z opisem walki z problemem znalazłem na prywatnej stronie jakiegoś posiadacza Venture w Stanach.

Tak jak pisałem wyżej - w moim aucie pompka prawdopodobnie nie działała już od dawna. Nie zauważyłem jak dotąd żadnych niepokojących objawów, ale jest faktem, że używam tego samochodu rzadko i "nieforsownie". Nie robię tras po 1000 km z prędkością 180km/h na autostradzie Cool
_________________
CHEVROLET TRANS SPORT 3.4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
remo44
*
*


Dołączył: Dec 29, 2016
Posty: 7
Skąd: Dolny Side

PostWysłany: Wto Lis 14, 2017 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć. Masz dwa tematy z tymi samymi problemami w tym samym aucie więc się podłączę i spytam. Nie mogą znaleźć nigdzie schematu zasilania tej pompki, wtyczka jak oryginał a w schematach elektrycznych Haynes'a nic (chyba że 3 razy przeoczyłem). Podobno nie montowali tej pompki od początku produkcji. Nie trafiłeś może gdzieś na schemat? Zastanawiam się jak jest sterowana. U mnie totalny brak reakcji na wtyczce, zero napięcia inie wiem gdzie szukać prądu. PZDR.
_________________
Chevy Trans Sport '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lis 14, 2017 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie bylo fabryczne wyposazenie tylko dilerskie, wiec zaden heynes prawdy ci nie powie, musisz przedzwonic cala wiazke od pompy, moze przekaznik zdechl lub bezpiecznik lub fizycznie sama pompa.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
remo44
*
*


Dołączył: Dec 29, 2016
Posty: 7
Skąd: Dolny Side

PostWysłany: Sro Lis 15, 2017 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się, w serwisówce mogę nie znaleźć ale, jeżeli GM udostępnił zestaw do montażu to może schemat podłączenia tak dla ułatwienia sprawy też dodał.
_________________
Chevy Trans Sport '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lis 15, 2017 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzic taka pompke to nic prostszego, nie wiem czy jest sterowana masa czy [+], miernik w dlon i wystarczy pomierzyc, podlaczyc na krotko pod 12V, jak nie zadziala to ewidentnie padla.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
remo44
*
*


Dołączył: Dec 29, 2016
Posty: 7
Skąd: Dolny Side

PostWysłany: Sro Lis 15, 2017 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przemierzyłem i sprawdziłem ją zaraz po demontażu, iskrzyła na stykach i oczywiście nie kręciła. W efekcie zostawiłem z niej tylko demontowalną górę króćce plus wirnik a resztę (silniczek) rozebrałem za pomocą impulsownika kinetycznego i wybijaka, gdyż jej stan nie pozwalał na nic innego (w środku zapieczony, zardzewiały wirnik). W poprzednim poście bardziej chodziło mi o to, czy był jakiś zunifikowany schemat podłączeń zasilania do tych dodatkowych pompek elektrycznych od GM dla dealerów. Wisi wtyczka zasilająca, przewód wchodzi w wiązkę,prądu brak i prawdopodobnie trzeba będzie na piechotę.
_________________
Chevy Trans Sport '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Teemto
*
*


Dołączył: Aug 24, 2016
Posty: 22
Skąd: Moonus Mandel

PostWysłany: Sro Lis 15, 2017 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie miałem kiedy zająć się tą pompką. Mam już kupioną nową, ale sprawdzałem na razie tylko napięcie na wtyczce - brak, więc nie instalowałem pompki - mam węże połączone z pominięciem pompy i na razie tak jeżdżę. Jak będę miał chwilę to spróbuję dojść jak to działa i skąd jest brane zasilanie tej pompy.

PS
Ona wcale niekoniecznie musi pracować cały czas - może być tak, że załącza sie dopiero po osiągnięciu określonej temperatury płynu chłodzącego....
_________________
CHEVROLET TRANS SPORT 3.4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
remo44
*
*


Dołączył: Dec 29, 2016
Posty: 7
Skąd: Dolny Side

PostWysłany: Sro Lis 15, 2017 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też połączyłem na krótko i zastanawiałem się nad cyklem pracy tej pompki, może być zależny od temp. płynu lub włączenia nawiewu co tłumaczyło by, jak napisałeś wyżej, problemy użytkowników ze słabo działającym ogrzewaniem. Sprawdzę to z miernikiem przy okazji.
_________________
Chevy Trans Sport '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group