www.asu.pl :: Zobacz temat - Dodge Durango - problem ze skrzynią
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodge Durango - problem ze skrzynią

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Bla_ZeY
*
*


Dołączył: Dec 18, 2013
Posty: 50
Skąd: PGN

PostWysłany: Czw Cze 19, 2014 11:18    Temat postu: Dodge Durango - problem ze skrzynią Odpowiedz z cytatem

Witajcie.
Potrzebuję podpowiedzi na taki przypadek.
Auto Dodge Durango (2002) wersja R/T AWD 5.9 sprzęgniety ze skrzynią 46RE. tak wychodzi z danych z VIN.
jak go kupiłem to jeździł i wszystko działało.
Pewnego dnia zaczęła hałasować skrzynia jak się właczał nadbieg. Jeśli wymusiłem aby sie nie właczal to trzy pierwsze biegi chodziły cicho.
W takim stanie wróciłem tylko do domu jakieś 2km i pod domem odkryłem że skrzynia nie blokuje sie w pozycji P. - to pierwsza obserwacja.
Druga rzecz jaka sie zaczęła dziąć (tak nagle) to nie mogę przestawic dzwigni zmiany trybu jazdy w pozycje D i dalej. Z P na R kest OK - wsteczny sie załącza, dalej do N też idzie choć czasem muszę "docisnąć" dzwignie aby wyświetlacz wskazał pozycję N. Ale juz dalej do D nie mogę przestawic jest wyrażny opór jakby sie o coś blokowało. Sama dzwignie chodzi lekko i w całym zakresie (sprawdziłem), Czasem raz na kilkanaście prób mogę przestawic na D i dalej i póki nie wrócę powyżej N to mogę przestawiac pomiedzy D,2,1. Jeśli tylko wrócę np do P to juz znów tylko do N i blokada.
Autem nie jeżdzę no bo tylko do tyłu to trochę głupio Very Happy
Wyprzedzając pytania i podpowiedzi wyjaśnię:
auto przyjechało z USA więc nie wiem kiedy byl wymieniany olej, ja go nie zdążyłem wymienić (nie mogę dojechać do warsztatu Sad ), według mnie poziom jest OK choć czasem jak sprawdzam to wydaje mi sie że jest go zbyt wiele Shocked - taka ciekawostka.
chcąc zdiagnozować co tam sie blokuje musze się do skrzyni dostac ale w tych autach sa takie potęzne oslony pod skrzynia i silnikiem i narazie walcze żeby śruby odkręcić tak wygląda że nigdy nie były odkręcane.

Czy mogę poprosic o wypowiedż osobę która naprawia te nasze amerykańce.

bardzo pdoba mi sie stwierdzenie o łosiu i V8 dlatego też
- nie jestem łosiem bo kupiłem V8 ---
Laughing Laughing Laughing

Pozdrawiam
Błazej.
_________________
Bla_ZeY
Dodge DURANGO 5.9 R/T AWD - 2002


Ostatnio zmieniony przez Bla_ZeY dnia Wto Cze 24, 2014 12:33, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Cze 19, 2014 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak odkręcisz osłony to:
ktoś do kabiny i niech przełącza manetką biegi - auto nie musi być odpalone - wystarczy przekręcić kluczyk aby manetka ruszyła. Ty do kanału i znajdź na skrzyni wybierak- sprawdź czy nic go nie blokuje w całym zakresie ruchu.
Jeśli nie blokuje to:
miska w dół i sprawdź co jest na magnesie i w misce olejowej.
Jeśli pływają opiłki i na magnesie jest jeż to źle.
Jaki kolor ma olej i czy śmierdzi?
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Bla_ZeY
*
*


Dołączył: Dec 18, 2013
Posty: 50
Skąd: PGN

PostWysłany: Pon Wrz 29, 2014 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WItajcie.

Temat skrzyni został opanowany.
Powodem całego zamieszania był pęknięty pierścień w module nadbiegu. Jak sobie pękł to ścioł pręt od blokady więc to było przyczyną braku blokowania skrzyni w pozycji P.
Wygięcie pręta blokowało możliwość przestawiania trybów jazdy. A hałasy na 4 biegu to wynik pęknietego pierścienia.
Teraz skrzynia jest naprawiona i śmiga az miło. I niech tak będzie jak najdłużej.
I co najwazniejsze po rozebraniu okazało się, że mechanizmy wewnętrzne skrzyni sa w bardzo dobrym stanie i nie wykazują śladów mocnego zużycia. Laughing

A co mi się podoba, gość któremu powierzyłem skrzynie po pierwszej rozmowie, jak naświetliłem objawy, wspomniał, że to mógł pęknąć pierścień i zgadł w 100%. Więc uważam, że mam speca od skrzyń na wysokim poziomie wiedzy i umiejętności. I co najważniejsze u siebie na miejscu, max 3 km od domu . Very Happy

Pozdrawiam
_________________
Bla_ZeY
Dodge DURANGO 5.9 R/T AWD - 2002
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dbialek
*
*


Dołączył: Jul 19, 2011
Posty: 138
Skąd: WROCLAW

PostWysłany: Wto Wrz 30, 2014 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy
_________________
Dodge Durango 2003; MAGNUM; V8; 4,7 l. ciągam nim domki handlowe z www.ekojarmarki.pl ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group