www.asu.pl :: Zobacz temat - Sprzedam Grand Voyager AWD LPG 4x4 3,8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzedam Grand Voyager AWD LPG 4x4 3,8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Mar 09, 2014 18:04    Temat postu: Sprzedam Grand Voyager AWD LPG 4x4 3,8 Odpowiedz z cytatem

Sprzedam samochód Dodge Grand Caravan (Chrysler Grand Voyager) AWD (napęd 4x4) z sekwencyjną instalacją LPG.

Instalacja ta ma dwa lata. Zużycie gazu: 20l/100km (miasto) 13l/100km (trasa).
Napęd 4x4 sprawny, realizowany za pomocą sprzęgła Haldex przy tylnym dyferencjale (pracuje tylko wtedy, kiedy jest potrzebny). Dodatkowe sterowanie do Haldexa pozwalające zablokować go na stałe (pomocne w trudnym terenie lub przy stromych zjazdach z wykorzystaniem hamowania silnikiem.

Dodatkowa stalowa płyta pod silnik - eliminuje bolączkę voyagerów, czyli nisko zawieszone miski i berso.

Polecam obejrzeć dokładne zdjęcia w galerii (na dole strony).

Jest to model po poprawkach - wyeliminowano problem przegrzewającej się skrzyni biegów, podniesiono nieznacznie moc silnika itp.

Dodatkowa, oryginalna grzałka w bloku silnika. Zasilana z sieci (110V, potrzebny transformator). Zimą można podłączyć, silnik nagrzeje się, po uruchomieniu mamy od razu ciepły nawiew, od razu przełącza się na LPG, mniejsze zużycie paliwa i silnika.

W ostatnim czasie w aucie wymieniono:


- napinacz paska osprzętu wraz z paskiem i rolkami prowadzącymi,
- łożyska tylnej piasty,
- zamontowałem nowe półosie napędowe przednie,
- sworznie i tulejki wahaczy przednich,
- pompa wspomagania (założona regenerowana z USA)
- łożyska w alternatorze
- trzy z czterech poduszek skrzyni i silnika (te najtrudniej dostępne są nowe, ta przy prawym kole jest dobra)
- zdemontowałem wszystkie wykładziny ze środka pojazdu i uprałem je myjką wysokociśnieniową, przy okazji zrobiłem sporo zdjęć blacharki nadwozia,
- wymieniłem olej i filtr w skrzyni biegów, dyfrach i haldexie
- wymiana chłodnicy
- wymiana świec, kabli WN
- wymieniłem uszczelki pod głowicami, planowanie głowic, zawory, wszystkie uszczelnienia (patrz galeria niżej) oraz temat na forum ASU.pl, gdzie opisałem cały proces: http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13198&highlight=
- wymiana uszczelniacza na wyjściu z PTO na lewą przednią półoś
- wymieniłem amortyzatory tylne na nowe, dedykowane do wersji AWD (800zł, amortyzator typu coil-over, ze sprężyną wspomagającą pracę zawieszenia - w wersji AWD jest resor wielopiórowy i inny amortyzator niż w FWD. Przy okazji wymieniłem też gumowe odbojniki tylnego zawieszenia.
- wymieniłem clockspring (taśmę) pod kierownicą (nowa, oryginał MOPAR). Typowa usterka tego modelu. Objawia się uszkodzeniem tempomatu i mruganiem kontroli AIRBAG.
- wymieniłem wszystkie cztery tarcze hamulcowe + klocki
- wymiana przewodów hamulcowych stalowych i elastycznych

W zestawie koła zimowe (po jednym sezonie) oraz koła letnie z felgami z nowego modelu 16", opony letnie nowe, mają kilka tygodni, Nexen N'Fera SU4 215/60/16 o wartości 1400zł (faktura).

Do wymiany łączniki stabilizatora (stare są zdemontowane, bo już się tłukły, jako że ich brak nie przeszkadza w jeździe, to nie śpieszyłem się zakładać nowe...).
Delikatny wyciek z miski olejowej skrzyni biegów. Przy wymianie filtra trzeba się tym zająć. Uszczelki z zamiennika nie są widocznie dobrej jakości.
Minimalne wibracje w wąskim zakresie prędkości - przyczyną jest naderwana poduszka podpory wału. Można zignorować albo regenerować tą. Ewentualnie kupić cały dyfer za 400zł i wymienić rurę wału z tą podporą. Zostanie dyfer na części. Poci się uszczelniacze tylnych półosi. Można spokojnie z tym jeździć, oleju nie ubywa.

Silnik pracuje poprawnie, nie dymi, nie stuka, pracuje równo na gazie i na benzynie. Nic nie było myte od dawna, czyszczone itp. Auto prowadzi się pewnie, nie ma złych nawyków, nie ściąga.


Przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy, lub przy cofaniu na skręconych kołach pojedyncze stuknięcia - zużyte tulejki gumowe wieszaków resorów. Wymiana jest prosta, ale polecam kupić oryginał. Ja założyłem zamiennik za 20zł szt. i wytrzymały rok.


Blacharsko stan jest idealny poza tylnymi błotnikami i klapą bagażnika (rdza w klapie od wewnątrz, naprawa nieopłacalna, ale nie widać z zewnątrz tego). Ktoś to nieudolnie kiedyś malował i efekt widać. Koszt błotników około 300zł, klapa 200zł, do tego doliczyć trzeba lakierowanie tych elementów. Nie było to uderzone, nie widać śladów na podłodze czy blachach od środka. Albo rdza albo jakieś parkingowe tematy. Podwozie w stanie idealnym, niczym nie było malowane, konserwowane itp - oryginalne, zdrowe blachy.
Lampy z racji rocznika już w wersji clear - świecą znacznie lepiej niż te sprzed liftu.
Gdyby ktoś chciał robić blacharkę "na zero", to trzeba się liczyć z wydatkiem 1500-2000zł. W zależności czy malowanie z cieniowaniem na drzwi, czy nie.

Środek brązowy, zadbany, czysty. Klimatyzacja sprawna. Auto ogarnięte przez dwa lata dość dogłębnie - lubię jeździć autem sprawnym technicznie, zwłaszcza z dziećmi.

Wszystkie części do tego modelu są dostępne od ręki w kilku wyspecjalizowanych sklepach internetowych, nawet najdrobniejsze czujniki. Ceny są przystępne, jakość zadowalająca.

W porównaniu do nowszej wersji Voyagera, którą też posiadam, te modele były dużo bardziej pancerne, zarówno mechanicznie jak i blacharsko.

Auto ubezpieczone i z ważnym badaniem technicznym.

Sprzedaję, gdyż dzieci podrosły i nie potrzebuję już tak dużego auta.

Link do aukcji Allegro:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4044223277

Kontakt telefoniczny TYLKO W GODZINACH 11-23. Jak ktoś zadzwoni rano to naraża się na kilka ciepłych słów do słuchawki :]

tel. 693067452

Cena: 11ooozł


Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro


Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group