www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 3.8 obroty wariuja, gasnie itd.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 3.8 obroty wariuja, gasnie itd.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Sob Lip 13, 2013 22:00    Temat postu: PTS 3.8 obroty wariuja, gasnie itd. Odpowiedz z cytatem

Witam
Od pewnego czasu Ponton ma focha. Problem polega na tym, ze przewaznie jak silnik sie troszeczke zagrzeje to obroty gwaltownie spadaja jakby mu na 1/4 sekundy cewki odlaczyl czy cos w tym stylu, zapala sie service engine soon jak nie zdazy calkiem zgasnac, bo prewaznie po chwili gasnie. Po takim zdazeniu jak odpalam to czesto zapala wlasnie z ta kontrolka, czuc i slychac podczas jazdy ze jakis gar nie chodzi. Po ktoryms odpaleniu zapala bez kontrolki i chodzi normalnie do czasu powtorki tego samego zdazenia. Czasem po tym fochu nie chce zagadac np przez 10-20 minut jak silnik zagrzany. Co ciekawe zima problem praktycznie nie wystepowal. Mam nowe swiece i kable. Im gorecej na dworzu tym czestotliwosc wystepowania zjawiska sie nasila. Czasem tez przy hamowaniu potrafi sobie zgasnac. Wiem, ze nie obedzie sie bez podlaczenia do kompa, ale moze macie jakies teorie naprowadzajace.
Jeszcze czasem po tym fochu jak chce odpalic to takze nie slychac pracy pompy paliwa. Problem coraz bardziej zaczyna mi dzialac na nerwy Confused
Znajomy mechanik stawia na przeplywomierz lub potencjometr odpowiedzialny za obroty (mowi, ze mogl sie po prostu wytrzec ze starosci).
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004


Ostatnio zmieniony przez columbo dnia Nie Lip 14, 2013 9:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 8:24    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

A czy jak ma focha to jesteś w stanie na postoju utrzymać go przy życiu operując gazem?
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W wiekszosci przypadkow mysle ze tak. Jak sie uda to nagram obrotomierz i jego wariacje.
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 11:36    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Na początek przeczyść czujniki wału,wałków,stukowego i silniczek krokowy.Jak to nic nie zmieni to cewki.U mnie w r4 pomogło czyszczenie w/w rzeczy kupilem czujnik na wymianę i leży bo auto działa jak trza a i czujnik temp.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra, popatrze, a wiesz moze jak nazywaja sie po angielsku te wszystkie czujniki, to zajrzalbym do Haynes'a, bo nawet nie wiem gdzie tego szukac Very Happy wiem tylko gdzie jest krokowiec Smile
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 13:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Haynes to komiks nie manual. Zakup sobie serwisówkę

http://www.ebay.com/itm/1994-1995-CHEVY-LUMINA-SILHOUETTE-TRANS-SPORT-FACT-SERVICE-MANUALS-BK-19-/161062274783?pt=Motors_Manuals_Literature&hash=item25800f46df&vxp=mtr

jest ich od groma na ebay. Znajdziesz tam kompletnie wszystko o swoim aucie i w dodatku w każdej wersji wyposażeniowej.

Nazwy czujników:

sensor crankshafts position - czujnik położenia wału
sensor camshaft position - czujnik położenia wałka
sensor coolant temperature - czujnik temperatury płynu (CTS)
knock sensor - czujnik spalania stukowego (KS)
Exhaust gas recirculation - zawór recyrkulacji spalin (EGR)
throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy (TPS)
intake air temperature - czujnik temperatury powietrza (IAT)
mass air flow - przepływomierz (MAF)
oxygen sensor - lambda (O2S)
manifold absolute pressure - czujnik podciśnienia bezwzględnego (MAP)
idle air control - silnik krokowy (IAC)
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zwierzak, wielkie dzieki za info Very Happy
Nigdy nic nie kupywalem ze stanow z aukcji, takze moje doswiadczenie
= 0
Musialbym sie kogos poradzic by nie wtopic kasy, bo wiadomo, ze roznie bywa z ludzmi na aukcjach Smile
No na pewno przydalaby sie taka lekturka, widze dwa tomy tego jest. Szkoda, ze w Polandzie raczej nie do dostania.
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 15:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwa tomy bo w jednej jest cała mechanika, buda, wyposażenie i wnętrze a w drugiej tylko elektryka. Z tymi serwisówkami sam sobie w 99% robisz auto. Od kodów błędów przez podane objawy-przyczyny-rozwiązanie. Załóż sobie konto na ebay.pl działa wszędzie oraz konto na pay palu wazne żeby dane były takie same jak masz w banku normalnie. Trochę angielskiego w głowie i po kłopocie Smile
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 17:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z peypale radze postepowac ostroznie.moja reklamacja jest rozpatrywana juz 2 lata i dopiero interwencja rzecznika praw konsumanta daje jakies rezultaty.
peypal zamrozil mi 3tysiaki i co kwartal(bo tak sie zbiera zarzad) wyplaca mi 200-300 zl.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam wirtualna karte kredytowa w ING,jak robie zakupy za granica i nie tylko to z glownego konta przelewam odpowiednia kwote na wirtualna i po sprawie,nikt mnie na wiecej nie naciagnie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Ja mam wirtualna karte kredytowa w ING,jak robie zakupy za granica i nie tylko to z glownego konta przelewam odpowiednia kwote na wirtualna i po sprawie,nikt mnie na wiecej nie naciagnie.


Ja mialem ogromne problemy z ta karta przy zakupie w USA. Ichnie systemy po prostu odrzucaly transakcje i finito. Zwykly Master Card dzialal jak zloto.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Nie Lis 03, 2013 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest w ponczku cos takiego jak czujnik halla ?
Moj PTS zachowuje sie identycznie jak te auto z uszkodzonym czujnikiem halla

http://www.youtube.com/watch?v=_OilibOEL6I
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Lis 03, 2013 21:04    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

To czujnik położenia wału/wałka
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Nie Lis 03, 2013 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spoko, wlasnie wertuje neta i doszedlem do wnioskow, ze za problemy z odpaleniem odpowiada czujnik polozenia walu (crankshaft), natomiast za te obroty to bedzie czujnik polozenia walka (camshaft). Czyli teoretycznie mam walniety pewnie jeden i drugi.
Jak sie myle to mnie poprawcie, bo juz chyba glupieje powoli Smile
Ciezko sie wymienia ten czujnik polozenia walu, bo od tego chce zaczac ? Trzeba zdejmowac kolo pasowe, czy nie koniecznie ?
to wlasnie takie loty sa:
http://www.youtube.com/watch?v=NZ6G5GCXuwE

Prawda to, ze jak walniety czujnik polozenia walu, to moze czasem odcinac pompe paliwa ?
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lis 04, 2013 6:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak pamietam z autopsji jeden odpowiada za zaplon(czujnik walu),a drugi za wtryski(cz.walka rozrzadu),wiec skoro ci faluja obroty to raczej czujnik walka,bo przy walnietym czujniku walu,auto gasnie i jest nie do odpalenia.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Pon Lis 04, 2013 16:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie wlasnie nakladaja sie te 2 problemy. Na razie zamowilem czujnik polozenia walu i zobaczymy jak pacjent bedzie sie zachowywal.
JEDI_V gdzie znajduje sie czujnik polozenia walka ?
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lis 04, 2013 16:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy kole pasowym walu,widac go od gory.Sa dwie szkoly wymiany,jedna przerabialem i nalezy podniesc przod od pasazera,zdjac kolo i masz dostep na dlugiej przedluzce do sruby mocujacej.
Druga szkola,ale tego nie widzialem i nieprzerabialem,podobno da sie wymienic bez sciagania kola pasowego.Czujnik walu moze byc walniety na dwa sposoby,pierwszy,ze od razu nieda sie w ogole odpalic auta,drugi po rozgrzaniu gasnie i trzeba odczekac,wiec wg.mnie to w twoim wypadku wyrzucony pieniadz.
Czujnik walka rozrzadu znajduje sie z tylu za pompa wodna,od biedy jest dostep i wg.mnie to jego nalezy wymienic.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Pon Lis 04, 2013 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
od biedy jest dostep


To zes mnie pocieszyl Smile
No nic, wymienie te dwa czujniki, pies z ta kasa, aby Ponti smigal.
Pewnie jeszcze cos tu skrobne, znajac moje doswiadczenie w naprawach aut Smile
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lambada
*
*


Dołączył: Dec 07, 2007
Posty: 59

PostWysłany: Wto Lis 05, 2013 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

`i co poradziłeś sobie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Sro Lis 06, 2013 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro mam zamiar wymienic ten czujnik. Dzis probowalem zczytac bledy nowo kupionym interfejsem w EFILive i wywalilo takich pare rzeczy.

321 18X interrupts lost
341 intermittent cam signal
123 throttle position high
125 closed loop min. coolant temp.not met in time

To jest opis wg programu.
Chlopaki, o co biega dokladnie Shocked
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Sro Lis 13, 2013 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie big problem przy zdjeciu kola pasowego. Dopiero ruszylo pneumatem.
edit
Dobra znalazlem temat, szukam sciagacza dwuramiennego Smile
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Sob Lis 16, 2013 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra kolo zdjete i mam pytanie czy tutaj od srodka musi byc oring, bo jest takie male wglebienie i jak zdejmowalem to wypadl kawalek jakby uszczelki czy cos w tym stylu.
tak wyglada to miejsce


edit
Dobra, auto zrobione i smiga jak ta lala. Po 3 tygodniowym staniu na dworzu cewka jeszcze zaczela wyrzucac iskre na obudowe i auto nie chodzilo na wszystkie gary. Po wymianie cewki, wszystko z zaplonem jest juz dobrze Smile
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Pon Gru 28, 2015 11:31    Temat postu: trans sport 3.8 silnik Odpowiedz z cytatem

troche odgrzeje kotleta
mam problem z moim paczkiem 3.8v6 lekko poszarpuje gdy ma ciężko np gdy zapnie sie ostatni bieg w skrzyni to poszarpuje tak jak by gubił zapłony
nie mam możliwości podłączenia sie pod gniazdo diagnostyczne w celu sprawdzenia błędów.
Po podpięciu komputera gazowego wyszło z przebiegu wykresów ze podczas przyspieszania lub jazdy na ostatnim biegu gdy silnik jest obciążony mocniej zanikają czasy wtrysków? co to może być?
czujnik wałka rozrządu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Sty 26, 2016 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisz czy sobie poradziłeś i co było przyczyna , oraz jakie to autko -rocznik
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Pią Lut 19, 2016 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety narazie bez skutku ale napewno dam znać narazie napewno mam przewody wn do wymiany niby mialy byc dobre bo nowe ale odrazu miały przebicia Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pią Lut 19, 2016 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jak autko zaczelo nie równo pracować jak i u Ciebie to tez nie szlo jechac na overdrive , potem silnik nierówno pracowal nawet na wolnych obrotach a delikatne dodawanie gazu w trakcie jazdy powodowało trzesiawke i trzeba bylo ujmowac gazu i dodawac tzw. pedal podloga ..

Wywalilem przewody jakby sie na chwile poprawilo ,ale pozniej okazlo sie ze to cewka zaczęła padać , wymienmilem cewke i problem zniknal kupilem używane 3 szt ,dwie na czarna godzinę ,jedna mogę odsprzedać jak byś potrzebował

Wez odpal auto i zdejmuj pojedynczo kable przy cewkach (tylko rob to za pomocą jakiś szczypiec ) i obserwuj czy silnik zmienia prace jak nie zmienia na którejś cewce to masz walnięta cewkę ,ale weź pod uwage ze 1 cewka obsługuje dwa cylindry wiec jak zmieni ci prace na jednym to sprawdź od razu te sama cewke, ale drugi cylinder jaki ona obsluguje . jak zmieni sie praca silnika tylko na jednej swiecy to masz walnięty albo przewód albo świece .
Mozna chyba to tez sprawdzić miernikiem ale ja nie wiem jak .

Czy te szarpania masz na LPG i na PB?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Wto Mar 08, 2016 9:32, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 19, 2016 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cewki miernikiem nie sprawdzisz! przynajmniej nie takim zwyklym....inaczej sie zachowuje cewka przy napieciu miernika/multimetru (tam masz max kilka volt), a iaczej przy pracy gdzie napiecie po stronie wtornej siega 25-30kV.

CRS89 sprawdz u siebie przejscia pomiedzy wtyczka zabudowana na grodzi silnika a wtryskiwaczami. choc jesli masz sekwencje to naprawde bardzo dokladnie przygladnal bym sie smej instalacji gazowej! w instalce masz pomiedzy wtrsykiwacze PB a ECU wpiety komp gazu/ lub emulator wtryskow - byc moze niechlujny montaz lub poprostu starosc/wilgoc daja o sobie znac i gina ci gdzies przejscia
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pią Lut 19, 2016 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

By sprawdzić czy to problem z podtlenkiem gazu wystarczy polatać na PB.
Skad jestes ?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Sob Lut 20, 2016 17:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem z ciechanowa i na pb i na gazie jest tak samo a moze byc to spowodowane brakiem czujnika stukowego czy jak mu tam,
w tej chwili auto porzyczylem i jest w swinoujsciu swiece nowe sa, sprawdze jak to z tymi cewkami bedzie jak tylko wroci i wymienie przewody bo mam juz nowe.

znajomy miał przypadek ze wypalony był zawór na jednym cylindrze podobno jak sa problemy z zapowietrzaniem ukladu chlodzenia to sie przegrzewa a ja mialem na poczatku peknieta chlodnice jak go kupilem.

moze cisnienie na cylindrach tez sprawdze Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Sob Lut 20, 2016 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oby to były kabelki ew cewka ,to jeszcze nie jest chyba tak źle jak go w taka trasę wypuściłeś
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Pon Mar 07, 2016 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest niezbyt mocne ale jednak poszarpywanie tak jak by miał ciężko
zmieniłem przewody na nowe zmniejszyłem przerwę na świecach bo było ponad 1mm na 0.7 i jest odczuwalna różnica lepiej pracuje czekam jeszcze na ten czujnik stukowy i przejadę się po trasie to się okaże czy coś się zmieniło.

A może ktoś z kolegów miał taki przypadek z licznikiem na postoju jak się gazu dodaje zaczyna pokazywać prędkości i podczas jazdy tez potrafi nagle zacząć pokazywać dużo więcej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Mar 08, 2016 2:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki rodzaj świec masz założone.
Jaka powinna być PRAWIDŁOWA przerwa
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Mar 08, 2016 4:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko pamiętaj że czujnik spalania stukowego dokręca się odpowiednią siłą Nm
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Mar 08, 2016 9:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaleca się również użycie nowej śruby mocującej.


cyt.
Najwyraźniejsze objawy uszkodzenia czujnika detonacji to:
• zapalenie się kontrolki awarii sterowania silnika
• zapisanie w pamięci sterownika kodu usterki (odczyt kodu możliwy jest tylko za pomocą urządzenia diagnostycznego)
• zauważalne obniżenie osiągów jednostki napędowej, a więc niska dynamika silnika
• zwiększenie zużycia paliwa.

Przyczyną złego działania obwodu czujnika spalania stukowego zwykle są kłopoty z instalacją elektryczną (skorodowane styki, zwiększona oporność styków), złe zamocowanie do bloku jednostki napędowej (zbyt mały moment dokręcania, rozciągnięta śruba). Możliwe jest także pęknięcie płytki materiału piezoelektrycznego wewnątrz czujnika na skutek przegrzania motoru, niewłaściwego montażu czy uszkodzenie go podczas innych prac przy silniku. Popsuty czujnik nie nadaje się do naprawy.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Wto Mar 08, 2016 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mój czujnik miał popękany ten plastik w środku i luźno to latało czujnik jest razem z gwintem, świece ciężko mi powiedzieć bo niepamiętam ale z asu zamawiane wiec raczej dobre.

A jeśli ktoś z kolegów wie z jakim momentem powinien być dokręcony to będę wdzięczny za info

chek się świeci niestety nie reaguje na próbę wywołania kodów
błyskowych

Airbag udało mi się wywołać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Mar 08, 2016 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co masz na myśli pisząc nie reaguje na probe wywołania kodow Ktory to rocznik?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Wto Mar 08, 2016 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po zrobieniu zworki w gnieździe powinna zacząć mrugać lampka chek sygnalizując kody a ona świeci cały czas nie błyska
airbag tez świeci ale po zworce zaczął błyskać
przed 96r wiec niestety gniazdo ALDL

przyczyną tego poszarpywania może być też to że wycieka olej z uszczelniacza na kolo pasowe i jednocześnie czujnik halla który się tam znajduje w przyszłym tygodniu będę miał urlop to wezmę się za to i dam znać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Sro Mar 09, 2016 7:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to ze przed 96 nic mi nie mówi Niektóre modele 94 i 95 nie mają terminala B wtedy tylko skaner
zobacz to http://www.troublecodes.net/gm/
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Mar 09, 2016 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sposob na miganie tylko do 1993 roku.Pozniej juz skaner.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Sro Mar 09, 2016 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

listopad 95r a może wiecie o jakimś skanerze w okolicy Ciechanowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Sro Mar 16, 2016 8:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czujnik przyszedł uszkodzony wiec czekamy na kolejny jak pech to pech
Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 54

PostWysłany: Czw Maj 09, 2019 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się zakończyła walka? Mam to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 54

PostWysłany: Czw Maj 09, 2019 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się zakończyła walka? Mam to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CRS89
*
*


Dołączył: Dec 28, 2015
Posty: 9

PostWysłany: Nie Maj 12, 2019 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nic nie doszlismy prawdopodobnie wypalony zawor w glowicy chyba 6 cylinder dzieje sie tak jak jest malo plynu albo jakis wyciek wtedy tam sie przegrzewa glowica jezdzilismy do konca ile sie dalo potem jeszcze go brat meczyl w budowlance i poszedl na szrot bo juz skrzynia sie konczyla i kostka od cewek sie rozpadla ta szeroka Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 54

PostWysłany: Sob Maj 25, 2019 16:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poczytałem nieco o wałkach rozrządu i zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem część odpowiedzialna za wypadanie zapłonu? Tym bardziej, że usterka u mnie narastała od lekkich czasami szarpnięć do obecnego stanu czyli obroty są równe dopiero po odłączeniu kabla świecy 2 cylindra. Iskra jest doskonała i stabilna. Szarpie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Pali od strzała. Czy wytara krzywka będzie powodować takie objawy czy racczej wypadanie zapłonu byłoby dopiero na rozgrzanym silniku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group