www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju w pompie wspomagania.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju w pompie wspomagania.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Sro Wrz 25, 2013 12:13    Temat postu: Wymiana oleju w pompie wspomagania. Odpowiedz z cytatem

Witam
Od kilku dni głośniej pracuje pompa wspomagania - aczkolwiek wspomaganie działa. Planuje w niej wymienić olej. Moje pytanie jest następujące:
1. czy wymiana oleju powinna pomoc czy trzeba wymienić pompę?
2. Pytanie dla upewnienia się, czy ten olej powinien być wlany?
http://allegro.pl/olej-plyn-do-wspomagania-power-steering-mopar-i3554935152.html
3. W jaki sposób dokonać wymiany oleju w układzie wspomagania i czy trzeba go później odpowietrzać


dzięki
pozdrawiam
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Wrz 25, 2013 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

1. na początek sprawdź poziom - chodzi też głosniej jak jest za mało oleju. Może wystarczy dolać.
2. olej ok ale możesz tez zalać zwykłego, czerwonego atf do wspomagania (ok. 20zł/litr).
3. Trzeba spuscic gdzieś w najniższym punkcie, pokręcić pompą żeby reszta wyleciała i zalać. Opdowietrza się tak, że wlewasz do poziomu maks, korek otwarty, odpalasz auto i kręcisz kierownicą do oporu w lewo i w prawo po kilka razy. Sprawdzasz poziom, dolewasz itd. Na koniec zamykasz korek.
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Sro Wrz 25, 2013 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten najniższy punkt to pewnie gdzieś przy maglownicy będzie?
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Wrz 25, 2013 13:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teoretycznie tak, można też od pompy odłączyc, przekręcić i poruszać kołami.
Tu masz temat podobny:
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3593
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Wrz 25, 2013 17:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega Kelpin dosc szczegółowo i dobrze opisał najniższy punkt masz gdzieś na wężu który chłodzi ten olej w okolicy zderzaka szukaj po wężach
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Sro Wrz 25, 2013 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zauwazylem ze moj olej w zbiorniczku wspomagania jest czerwony.
rozumiem, ze to bedzie inni niz ten oryginalny i nie powinno sie ich pewnie mieszac?
jaki w takim razie tam wlac?
zauwazylem tez drobne pecherzyki - bardzo drobne ale wyglada troszke jak gotowanie.
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 26, 2013 8:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepiej to robic z podniesionymi przednimi kolami.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Czw Wrz 26, 2013 10:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zastanawia mnie co tam jest wlane, bo z tego co wyczytalem power steering fluid jest przezroczysty czy zoltway. Moj olej jest czerwony. Pytanie czy to bedzie atf+4 czy jakis dexron III
Czy jak wleje ATF+4 to bedzie problem?
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mrseven
*
*


Dołączył: Feb 24, 2008
Posty: 65
Skąd: KonstantynĂłw Ĺ�Ăłdzki

PostWysłany: Sro Paź 02, 2013 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lej ATF4, taki jest zalecany po 2001r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
semko
*
*


Dołączył: May 30, 2011
Posty: 13
Skąd: Jelcz-Laskowice

PostWysłany: Nie Paź 23, 2016 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam mam pytanie bo dalej nie wiem a jak mam Dodga Caravana z kwietnia 2001 roku to mam lać ATF +4 dodam że na orginale z mopara też pisze Power Steering Fluid ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group